Dancefeesten in Amsterdam voortaan drugsvrij

Vanaf nu wordt de organisatie verantwoordelijk voor het drugsbezit van zijn bezoekers. Dus als er iemand rondloopt met drugs, kan de organisatie zijn vergunning kwijt raken. 

“Amsterdamse dancefeesten moeten voortaan drugsvrij zijn. Dat bepleit het college van burgemeester en wethouders. De verantwoordelijkheid voor de aanpak van drugsgebruik en -handel komt te liggen bij de organisator van het evenement. Hoewel de dance-events volgens het college bij het Amsterdamse uitgaansleven horen en van culturele en economische betekenis zijn voor de stad, horen er geen drugs bij.”

Dit is een behoorlijke klap voor een groot deel van het uitgaanspubliek. En een nog grotere klap voor de gezondheid van drugsgebruikers. Want laten we eerlijk zijn, gebruikers zullen er altijd zijn. Desnoods neemt men een overdosis van te voren. Een tijd geleden kon je, je drugs nog laten testen op een groot feest of festival. Tegenwoordig wordt je overal gefouilleerd, worden er zelfs anale visitaties gedaan.

Het einde van de uitgaansscene zoals we het nu kennen?

Bron: Amsterdam.nl, Dance.blog.nl, GeenStijl



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 20-12-2008 om 18:36 door Jor-D | Translate:

Reacties (36)

Plaats reactie
Samba 20-12-2008 @ 18:49:07

K*NKER LIJERS!!!!

C-Mind 20-12-2008 @ 18:53:10

hehe.nu gaan ze nog meer van die shit meenemen hahah

Mol 20-12-2008 @ 18:53:37

beter dat we die cognac verslaafde bestuursleden even gaan onthouden van hun dagelijkse dosis daar van.

C-Mind 20-12-2008 @ 18:54:27

whahaha ja daar zit ckers wat in ja mol

Bennie 20-12-2008 @ 19:39:26

vind ‘t wel een goeie, laat die verslaafde maar lekker thuis!

beter zonder die troep een hele nacht feesten!

props voor de burgemeester(Y)

Dp 20-12-2008 @ 19:51:56

Duidelijk voorbeeldje van leuk in theorie (eigenlijk dat niet eens) maar praktijk onhaalbaar.
Het uitgaancircuit en drugs lopen nou eenmaal hand in hand. Want stiekum weten we allemaal wel dat veel mensen zonder drugs (ook alcohol!!) gewoon poepsaai zijn.
Controle door organisatie zelf gaat ook nooit lukken. Hier moeten ze dan weer extra personeel inhuren waardoor de prijzen nog meer omhoog gaan wat uiteindelijk leidt tot minder opkomst, dat leidt weer tot minder geld etc etc!

Drugz are bad, mkay?

Bart 20-12-2008 @ 20:40:26

Ik vind dit echt de grootste onzin die er is… je moet het toch zelf weten…

Mol 20-12-2008 @ 21:21:42

Persoonlijk vind ik mensen die aan de drugs zijn, over het algemeen, minder irritant dan dronken mensen.. Maar even een andere vraag; mogen ze zomaar een anale visitatie bij je doen?? Zal toch niet? Gaat toch wel erg ver voor binnenkomen bij een dance-feest?

Jor-D 20-12-2008 @ 22:14:35

[quote comment="2572"]Persoonlijk vind ik mensen die aan de drugs zijn, over het algemeen, minder irritant dan dronken mensen.. Maar even een andere vraag; mogen ze zomaar een anale visitatie bij je doen?? Zal toch niet? Gaat toch wel erg ver voor binnenkomen bij een dance-feest?[/quote]

Ik sprak laatst een gast, en die moest toen met de billen bloot hoor :)

Dennis Aka Mash 20-12-2008 @ 22:37:16

Ik vind het sowiezo zwak als je drugs nodig hebt om de nacht door te komen en uit je dak te kunnen gaan. Afgezien van alcohol dan.

Jens 21-12-2008 @ 11:58:34

Anale visitatie :’) .
Kzie ‘t al gebeure …

lyst 21-12-2008 @ 12:10:13

[quote comment="2574"]Ik vind het sowiezo zwak als je drugs nodig hebt om de nacht door te komen en uit je dak te kunnen gaan. Afgezien van alcohol dan.[/quote]

HardStyler 21-12-2008 @ 13:28:44

Ik kan wel een nacht door zonder die Pillen hoor :)
Geef mij maar een goei pint xD

oostzaner 21-12-2008 @ 13:54:09

zo jor-D je loopt ook niet een beetje achter:O
Yeah GeenStijl!!! Reaguurder voor het leven:D

Jor-D 21-12-2008 @ 14:08:50

[quote comment="2579"]zo jor-D je loopt ook niet een beetje achter:O
Yeah GeenStijl!!! Reaguurder voor het leven:D[/quote]

Eh? :p

Dennis Aka Mash 21-12-2008 @ 15:02:25

Niggah?

Mol 21-12-2008 @ 20:25:00

[quote comment="2574"]Ik vind het sowiezo zwak als je drugs nodig hebt om de nacht door te komen en uit je dak te kunnen gaan. Afgezien van alcohol dan.[/quote]

Vind het dan weer raar dat mensen alcohol niet erg vinden, en andere drugs wel. Ik ga ook wel uit m’n dak zonder drugs of drank (qlimax op water en gofast), maar vind ze beiden toch erg vermakelijk!

EDIT: no way dat ze dat bij mij gaan doen, zo wel krijgen ze rechtszaak man, kunne ze toch niet zomaar flikken zonder jou toestemming..

Tenne 22-12-2008 @ 09:52:40

[quote comment="2574"]Ik vind het sowiezo zwak als je drugs nodig hebt om de nacht door te komen en uit je dak te kunnen gaan. Afgezien van alcohol dan.[/quote]
Waarom zou een een pil of een lijn anders zijn dan je helemaal de tering in zuipen? Waarom is alcohol (jouw woorden: om de nacht door te komen) in jouw ogen zoveel beter?
Ieder zijn eigen feest vind ik, de een neemt een pilletje, de ander drinkt, waar het om gaat is dat we met zijn allen een leuk feest hebben toch.

lyst 22-12-2008 @ 10:09:00

[quote comment="2562"]K*NKER LIJERS!!!![/quote]
Volwassen mensen hoor, die drugsgebruikers

Mol 22-12-2008 @ 10:20:24

[quote comment="2594"][quote comment="2562"]K*NKER LIJERS!!!![/quote]
Volwassen mensen hoor, die drugsgebruikers[/quote]

Zwak dat je 1 slecht voorbeeld er uit pakt en dan alle drugsgebruikers over 1 kam scheert.

Dennis Aka Mash 22-12-2008 @ 12:29:06

[quote comment="2593"][quote comment="2574"]Ik vind het sowiezo zwak als je drugs nodig hebt om de nacht door te komen en uit je dak te kunnen gaan. Afgezien van alcohol dan.[/quote]
Waarom zou een een pil of een lijn anders zijn dan je helemaal de tering in zuipen? Waarom is alcohol (jouw woorden: om de nacht door te komen) in jouw ogen zoveel beter?
Ieder zijn eigen feest vind ik, de een neemt een pilletje, de ander drinkt, waar het om gaat is dat we met zijn allen een leuk feest hebben toch.[/quote]

Ik zeg helemaal niet dat alcohol en drugs slecht zijn. Ik vind het alleen zwak. En als jij je de tering zuipt denk ik ook niet dat je nog aardig op je benen kunt staan.

Mol 22-12-2008 @ 16:27:19

Waarom vind je het zwak dan?

Dennis Aka Mash 22-12-2008 @ 18:02:02

Omdat ik vind dat je gewoon beter niet naar een feest kun gaan en er flink wat geld voor neer te tellen als je toch drugs nodig hebt om de nacht door te komen.

Silas 23-12-2008 @ 00:35:09

Wie heeft ooit gezegt dat ze het nodig hebben om de nacht mee door te komen?
Ik kan prima zonder pil de nacht door komen maar het ging er bij mij om het onmogelijke wat ik er van kreeg. Ik vind het zwaar minder wat ze nu weer willen doen. Als of we mongolen zijn die zelf geen beslissingen kunnen maken of we het wel gebruiken of niet. Tis en blijft mijn lichaam vind dat ik daar zelf wel over mag beslissen.

Mol 23-12-2008 @ 16:22:57

[quote comment="2586"]
Vind het dan weer raar dat mensen alcohol niet erg vinden, en andere drugs wel. Ik ga ook wel uit m’n dak zonder drugs of drank (qlimax op water en gofast), maar vind ze beiden toch erg vermakelijk!

[/quote]

Leg mij nu eens uit waarom ik dan zwak ben Dennis, ik kan het zonder, dan party ik ook m’n longen uit m’n lijf.

lyst 23-12-2008 @ 19:00:35

[quote comment="2614"][quote comment="2586"]
Vind het dan weer raar dat mensen alcohol niet erg vinden, en andere drugs wel. Ik ga ook wel uit m’n dak zonder drugs of drank (qlimax op water en gofast), maar vind ze beiden toch erg vermakelijk!

[/quote]

Leg mij nu eens uit waarom ik dan zwak ben Dennis, ik kan het zonder, dan party ik ook m’n longen uit m’n lijf.[/quote]
Dan is er geen probleem toch?

Poepstaaf 23-12-2008 @ 20:08:06

Haaaaaaaaahahahahaaaaaa en ja hoor dit gaat ze dus echt niet lukken :D De organisaties hebben het liever wel dan dat ze dit nu aan de broek krijgen :D En ik vindt het de grootste onzin! Paar van die achtelijke bestuursleden denken: Goh laten we dat eens invoeren misschien helpt dat!! COME ON!!! Gaat nooit werken… En de wel/niet drugsgebruikers laten de dance-scene toch niet kapot gaan dus daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag achtelijk bestuur :D

LmInation 24-12-2008 @ 01:59:09

[quote comment="2574"]Ik vind het sowiezo zwak als je drugs nodig hebt om de nacht door te komen en uit je dak te kunnen gaan. Afgezien van alcohol dan.[/quote]

Wat is daar zwak aan ? Drugs en Alcohol wordt op feesten gebruikt om beter in de stemming te komen. En om eerlijk te zijn zie ik liever de mensen aan de pilletjes dan aan de alcohol. reken maar dat je meer gezeik krijgt met de alcohol gebruikers ;)

LOWrider_NL 24-12-2008 @ 19:30:14

Als je niet zonder pillen kunt ben je toch al sneu, dus zo what.

Mol 25-12-2008 @ 11:35:12

WAAROM GEEFT NIEMAND ANTWOORD OP DE VRAAG?

Leg uit waarom pillen gebruikers sneu/triest/zwak zijn, en drinkers niet.

Harder Stylez 25-12-2008 @ 14:57:06

Drugs is gewoon ja , niet legaal, dus waarom drugs pakke als je bier legaal kunt drinke ?

Jor-D 25-12-2008 @ 15:09:31

[quote comment="2629"]WAAROM GEEFT NIEMAND ANTWOORD OP DE VRAAG?

Leg uit waarom pillen gebruikers sneu/triest/zwak zijn, en drinkers niet.[/quote]

IMO is het allebei hetzelfde als je jezelf niet meer onder controle hebt. Bij drinken kan je het nog een beetje onder de controle hebben.
Bij drugs ben je meestal gelijk van de wereld. (dat is tenminste hoe ik het bij andere heb gezien)

Harder Stylez 25-12-2008 @ 15:12:05

Drugs doet je alles vergete en ga je erg los vn,
maar daar krijg je volges mij nog meer probleme vn
en het kan ernstige gevolgen hebbe
Alcohol ook, het ligt gewoon puur aan jezelf
Doe het met Maten en niet meer en meeer pakke ?
Als je zuipt tot je neervalt is et ni goed , juist zoals je pille pakt tot je neer valt
Dit is mijn mening
Grtz

Brandweerman 25-12-2008 @ 21:13:33

Al die feesten zijn voor mensen die 18 jaar en ouder zijn dus ben je zelf verantwoordelijk voor je drugsgebruik je kiest er zelf voor en je bent bovedien de enige die er last van heeft want ik zie zelden mensen die dan irritant gaan doen er zijn uitzodneringen maar oke.
je ziet bijna geen vechtpartijen en iedereen is meestal vriendelijk tege elkaar
en je hebt altijd mooie situaties als je naar de wc gaat staan er weer 3 mensen te zuchten van godverdomme ik kan weer neit pisse of mense die tege elkaar aan botsen en dan oo sorry mooi feestje he blablabla
ik vind het triest als dit wordt gerealiseerd en maakt het uitgaan en stuk minder leuk

Harder Stylez 25-12-2008 @ 21:16:11

Ja idd, ik ook, als ik op feestj ben, altij vriendelijk
Er komt iemand voorbij voor naar wc en die zegt dan Srr
Ja dan zeg ik niet erg,
Die mense die drugs pakke zijn soms heel rustig :o en Vriendelijk
Mij maakt et echt niets uit ik vind gewoon doe met je lichaam wat je wilt
Drugs is gewoon onnatuurlijk, zonder kan je er een eve mooi feestje vn make ?!

Mol 26-12-2008 @ 13:35:50

[quote comment="2637"][quote comment="2629"]WAAROM GEEFT NIEMAND ANTWOORD OP DE VRAAG?

Leg uit waarom pillen gebruikers sneu/triest/zwak zijn, en drinkers niet.[/quote]

IMO is het allebei hetzelfde als je jezelf niet meer onder controle hebt. Bij drinken kan je het nog een beetje onder de controle hebben.
Bij drugs ben je meestal gelijk van de wereld. (dat is tenminste hoe ik het bij andere heb gezien)[/quote]

Ligt er maar net aan hoe ervaren je bent met je drugsgebruik als je het mij vraagt, en hoe je die ervaring gebruikt. Sommigen vinden een feestje lachen met een enorme snackbek, or enorm dronken. Dat vind ik dan weer geen flikker aan. Vind het super om hard te snacken bijvoorbeeld op een feest, maar ik moet zelf wel boven alles blijven staan. Dit lukt ook zo goed als altijd.

”Drugs is gewoon ja , niet legaal, dus waarom drugs pakke als je bier legaal kunt drinke ?”

Waarom niet als het veel goedkoper is, leuker is( in mijn mening )?

Drugs staat ter discussie, maar ik vind dat XTC wat minder taboe moet worden, deze drug is gemaakt voor de partyscene. Mensen vergeten vaak dat mensen die XTC gebruiken een leuk feestje willen, en absoluut geen heroïne verslaafden zijn. Vaak is XTC dan ook de enige hard drug, op alcohol na, die ze gebruiken. (ja alcohol is ook harddrugs)

Reageren