Danceliefhebbers krijgen eigen TV zender

Danceliefhebbers, in de leeftijd van twintig tot negenenveertig jaar, kunnen binnenkort als het meezit helemaal aan hun trekken komen met een nieuw op te richten televisiestation. Danceconnection wordt geen ordinaire clipzender, maar zal infotainment gaan uitzenden over de dancecultuur in Nederland. Hierbij heeft het station een nauwe samenwerking met vrijwel alle party-organisaties in Nederland voor ogen.

Danceconnection zal reportages van feesten en festivals gaan uitzenden. Ook docusoaps over dj’s en producers, talkshows, de kledingtrends, de partyagenda en het laatste nieuws over de dancescene zullen voorbij komen. Nederland kent meer dan 2,5 miljoen danceliefhebbers van house tot hardcore. In twintig jaar tijd is het tot een van de populairste vormen van uitgaan uitgegroeid. Hiermee is dance als zodanig een niet meer weg te denken cultuur in Nederland.

Danceconnection is op dit moment in onderhandeling met de kabelmaatschappijen UPC en Ziggo om opgenomen te worden in het digitale tv aanbod. De zender verwacht dat ze dit jaar nog in heel Nederland te ontvangen is.

Wat vinden jullie hiervan? Laat het hieronder weten!



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 11-03-2009 om 21:01 door Khadber | Translate:

Reacties (36)

Plaats reactie
Khadber 11-03-2009 @ 21:02:27

Weet zelf niet of ik het zo’n goede zaak vind.. Maar wie weet!

Guuuus 11-03-2009 @ 21:11:04

Eerst maar even afwachten hoe de opzet is van de zender, zou nog leuk kunnen worden..

Ravenwood 11-03-2009 @ 21:13:15

lijkt me wel leuk, ook uniek, ze zijn de eerste die verder gaat dan alleen dance en house.
alleen als ik er veel geld aan uit moet geven, kunnen ze de pot op

Mol 11-03-2009 @ 21:13:41

Als het TMF-publiek nu dit gaat kijken, worden ”onze” feesten hard verkracht, daar kan je vergif op in nemen!

Yannicksuper 11-03-2009 @ 21:28:36

@Mol : Hier heb je wel gelijk vind ik, al die TMF kijkers gaan dan naar die zender kijken en dan misschien ook naar die feesten gaan en het misschien ver****. Waarschijnlijk kan ik die in België niet eens ontvangen :cry:

G1LL 11-03-2009 @ 21:30:00

Zou leuk kunnen zijn:)

Khadber 11-03-2009 @ 21:33:26

Nu ik er over nadenk.. Heerlijk joh! Die Hardstyle videoclips..

Of die gaan komen (wat ik niet denk en hoop) of die slaan Hardstyle lekker een beetje over. Het moet wel TV zijn! Dus dat zal wel vooral gefocussed zijn op House, want daar zit veel meer dance en clips in..

Dennis Aka Mash 11-03-2009 @ 21:40:19

Hopelijk niet al te veel Hardstyle wat ze gaan uit zenden. Het is al groot genoeg. ;)

Stokbrood 11-03-2009 @ 21:49:19

Het lijkt me wel leuk om de dag voor een feest als InQontrol een special uit te zenden maar verder zo min mogelijk aan Hardstyle bestede :P

DJ D’Railed 11-03-2009 @ 21:59:08

Zou leuk zijn als ze hardstyle ook een beetje in de picture gaan zetten! en idd, wil er ook niet teveel aan uitgeven!

Danny Dopp 11-03-2009 @ 22:09:28

Het lijkt me heel mooi. The box zende vroeger ook wel regelmatig dance uit, maar TMF tegenwoordig is alleen maar van dat [email protected] en HipHop troep, een rock of dance liefhebber wordt geen rekening mee gehouden. Zelf ben ik vooral een hardstyle fan, maar er moet wel een goede afwisseling zijn tussen de dance- stylen op de zender.

Hardstyleking 12-03-2009 @ 00:14:53

hoezo de feesten verneuken, als ik op een feest ben zie ik ongeveer de helft van de mensen stilstaan, als je dat liefhebbers noemt…
maar ik snap wel wat je bedoeld hoor ;)

Harstyle Mutherfucker 12-03-2009 @ 00:45:40

Super Idee helemaal goed

Bu�ntie 12-03-2009 @ 00:51:07

Voordeel en nadeel..

Net zoals wat Mol zegt, dat vind ik ook..
DJ docu’s enzo zijn wel vet dus dat het heeft ook wel een voordeel :)

Maar de hardstyle hoeft van mij niet helemaal opgehemeld te worden zodat je nog meer eendagsmensen krijgt etc.
Dan word het zo commercieel, is niet nodig.

RJBanthum 12-03-2009 @ 01:47:38

Ik vind het hele hardstyle-commercieverhaal zo langzamerhand wel een beetje overtrokken. 90% van de mensen weet inmiddels wat hardstyle inhoudt en kent de feesten.
Volgens mij hoef je echt niet meer bang te zijn dat zo’n zender dingen gaat verneuken. Ze maken reportages en docu’s, hoeft allemaal weinig commercieel te zijn. Clips willen ze dus schijnbaar niet doen. Als ze de goede verhouding vinden kan ik het alleen maar toejuichen.

Sunboom 12-03-2009 @ 02:14:13

Wees maar niet bang voor commercie, dit word namelijk geen kabelzender maar hij word opgenomen in het digitale aanbod. In het digitale aanbod heb je echt tientallen zenders waaronder hele vage waar echt niemand naar kijkt. Sowieso heeft het merendeel nog geen digitale televisie.

Dj C-Mind 12-03-2009 @ 02:24:51

Bah wat een schijt idee
Wat mol al zegt
Laat die tmf hippo’s zitten daar en laat onze scene heel

Reity 12-03-2009 @ 08:25:29

TMFKijkers zijn toch geen 18 ?:O

Lyst 12-03-2009 @ 09:43:44

@Banthum
De mensen wachten op een trend, de TMF mensen denken zelfs dat hardstyle dood is.
Ik lach me dood als diezelfde mensen over een jaartje allemaal nu-hardstyle luisteren, omdat ze anders buiten de groep denken te vallen.

Triest volk is het.

Double-Dutch 12-03-2009 @ 11:00:48

“Danceconnection zal reportages van feesten en festivals gaan uitzenden.”

Lijkt me zeker tof! Een reportage over de opbouw en voorbereiding van Defqon ofzo. Ben wel benieuwd wat er allemaal bij komt kijken.
Net zoiets als die filmpjes over opbouw van Hardbass… maar dan iets professioneler :P

Pataay 12-03-2009 @ 13:21:59

Danceconnection doet al een lange tijd reportages maken van festivals en die zien er altijd goed uit ( zie hun website )

RJBanthum 12-03-2009 @ 14:07:40

@Lyst

Jup, maar om eerlijk te zijn verwacht ik niet dat deze digitale zender een trend zal gaan zetten. TMF zal het ook nooit laten gebeuren dat al die “hippo’s” overlopen naar ‘danceconnection’. Daar ben ik niet zo bang voor…

Foorknol 12-03-2009 @ 14:21:10

Is die dan in Belgie ook beschikbaar ?

Guuuus 12-03-2009 @ 16:37:55

@ Foorknol

DAn zou je eerst ff moeten checken of Ziggo ook in belgie uitzend ghehee ^^

Mol 12-03-2009 @ 18:34:56

@RJBanthum

”zal het nooit laten gebeuren” Wat heeft TMF nog te zeggen these days, ze zijn bijna failliet. Daarom acht ik de kans groot, dat als het idee aanslaat, TMF gewoon keihard gaat kopieren. EN daarmee dus al die stakkers, zoals door meerderen gezegd, een nieuwe hype geeft.

TMF blij want ze krijgen weer kijkers.
TMF-kijkers ook blij, want die kunnen weer ergens proberen bij te horen.

Wij niet blij.

Jens 12-03-2009 @ 19:49:09

Khoop dat ‘t in België ook uitgezonden wordt, maar ‘k weet wel niet of ‘t zo’n goed idee is …

Guide4U 13-03-2009 @ 11:17:39

mooi initatief, altijd beter dan tmf pure ;)

Zinloos geluid 13-03-2009 @ 11:43:54

verslagen van festivals en feesten vind ik wel een leuk idee.
alleen geen video clips van hardstyle nummers, het lijkt mij dat we dan allemaal afgezaagde low budget clips te zien krijgen.
ze zullen voor een zender die alleen via digitale TVte zien is niet veel moeite en energy er in stoppen.

ComingHard!RealHard! 13-03-2009 @ 14:08:15

Ik denk dat als het er komt het toch voor 90% ongeveer over dj’s gaat zoals Tiesto en Armin van Buuren. En daar geef ik weinig om! Ik vrees dat ze dan vrij weinig aandacht aan hardstyle en hardcore zullen besteden.

Saimen 13-03-2009 @ 14:24:31

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden..
Aan de ene kant denk ik, interessant! Reportages ben ik wel benieuwd naar :)
Maar aan de andere kant ben ik het heel erg met Mol eens.

Arthurhoihoi 13-03-2009 @ 15:37:47

[quote]Ook docusoaps over dj’s en producers,[/quote]

Dat is dus echt doodsaai, al die filmpjes in de studio van producers zijn ook weinig interessants en wat heeft zo’n producer/dj nou voor interessants te vertellen? :p Verder hoeft het van mij niet, misschien leuk voor House en Trance, maar niet voor Hardstyle of Hardcore.

barsbas 14-03-2009 @ 13:26:20

denk niet dat dit zon goede zaak is, zodra dr videoclips bij komen etc. voor allle hardstyle/hardcore nummers word die zooi veel te commercieel.. hoop niet dat het dan de nieuwe “TMF jump” word bijv…

djpatt 15-03-2009 @ 13:46:28

hier heb ik al jaren van gedroomd gewoon een live setje op je tv, meekijken met producers

top!!

D-tail 16-03-2009 @ 10:13:10

zit niet echt te wachten op clips ofzo, daar heb je radio voor. je kijkt tog niet.
maar die docushit en interviews is wel relaxed.. ik zal maar ff een abonnement aanschaffen voor tv als het komt.

D-tail 16-03-2009 @ 10:14:34

(L) Mol, goed gesproken!

Draidy 22-08-2011 @ 23:27:42

Is hier eigenlijk nog iets van gekomen?

Reageren