Defqon.1 mogelijk tweedaags festival

Defqon.1 Festival wordt mogelijk tweedaags. Dat heeft de gemeente Dronten bekend gemaakt. De plannen worden volgende week besproken met de betrokken partijen en de omwonenden.

Net als vorig jaar vindt Defqon.1 plaats op het evenemententerrein van Walibi Holland in Biddinghuizen. Mocht het tweedaags evenement doorgaan dan verwacht de gemeente zo’n 55.000 festivalgangers.

15.000 bezoekers kunnen op het terrein kamperen. Bij de eerste editie van Defqon.1 vorig jaar klaagden onder andere gasten van camping Rivièra Parc over geluidsoverlast.

Aftermovie Defqon.1 Festival 2011:
YouTube Preview Image

Bron: Omroepflevoland.nl



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 19-01-2012 om 20:59 door Jor-D | Translate:

Reacties (35)

Plaats reactie
urbandesigner 19-01-2012 @ 21:03:59

Houden m’n benen nooit vol :cry:

G1LL 19-01-2012 @ 21:06:33

Laat ze maar lekker klagen, pas als ‘t festival langer dan 3 dagen zou duren zou ik een klacht indienen, of (als ik ruim van te voren weet dat het betreffende festival dan en dan plaats vind als ik juist dan vakantie zou gaan vieren) mijn vakantie verzetten :)

hdhessel 19-01-2012 @ 21:10:20

ook wel vet maar ook weer niet

roalddb 19-01-2012 @ 22:49:56

ja leuk dit moet nog een paar jaar w8e :P hmm zal heel nep me geboorte datum op me id veranderen genoeg zijn om binne te kome?? :p

Rik 19-01-2012 @ 22:55:24

Wat een verrassing :P

Kettingzaag 19-01-2012 @ 23:39:02

Ja nederland en klagen. Azijn zeikers. Maarja boeit mij geen zak want defqon is een een overrated kut feest waar ik niet meer te vinden zal zijn. Vorig jaar viel zwaar tegen en de beste herinneringen houdt ik gewoon voor de Defqon in Almere. Dat was echt Defqon. ^^

2basb 19-01-2012 @ 23:53:15

man ik hield de afterparty nog maar net vol!
maar als dit 2 dagen zal duren hoor je mij niet klagen :roll:

badciepo 20-01-2012 @ 08:30:32

DiQQE Shit:D sowieso proberen er bij te zijn!

hoebedoelje 20-01-2012 @ 10:07:34

Vreemd dat de Q-Dance ambassadors zeggen dat de opzet weer dezelfde zal zijn als 2011, en daar zelfs al kaarten voor reserveren. :p

hoebedoelje 20-01-2012 @ 10:08:35

Maar mocht het wel twee dagen beslaan, kun je dan ook voor één dag kiezen?

Poepleeg 20-01-2012 @ 11:06:19

kijk is aaan.. almere of binninghuizenn ik ben presentt!! Altijd top om weer mee temaken

Raefix 20-01-2012 @ 11:45:54

beter gwn twee dagen ! en veel zon aub

Rosser 20-01-2012 @ 15:47:40

@ Kettingzaag: Haha, eerst zeggen “Nederland en klagen”… en een regel verder zelf flink aan het klagen :D

Maar het 2e deel wat Kettingzaag zegt is wel precies hoe ik het zie.
DefQon was vorig jaar echt niks ivm de DefQon op Almere strand.
Vorig jaar was dus ook het laatste jaar DefQon voor mij, voor zolang het op die locatie blijft.

Dream Chaser 20-01-2012 @ 18:20:03

Dit zag je toch al lang aankomen >.< . Eerst verplaatsing naar het terrein van Lowlands, daarna de uitbreiding met de camping met pre- en afterparty. Iedereen wist dat ze er een meerdaags festival van wilden maken.
Hulde Q-dance, voor het uitmelken van een van je bekendste en meest succesvolle concepten.
Beter haalt B2S het niet in hun hoofd om ditzelfde te doen met Decibel.

NaarDeQlote 20-01-2012 @ 18:50:04

Wat een gedoe om een dag langer. Ik zie het probleem niet! Als je het vet vindt ga je een dag langer, als je één dag wil dan ga je één dag. en anders niet… Het is gewoon een extra optie die ze bieden.

Firestarter 20-01-2012 @ 20:41:15

En dan? Vrijdagavond preparty, zaterdag van 11 tot 23 dag 1 en zondag van 11 tot maandagnacht 0400u dag 2?

Ja oke, dat gaat zwaar worden :)

Overstrike 20-01-2012 @ 22:49:16

Tof! Maar ik hou het lekker bij een dagje. Voor een weekend ga ik wel naar The Qontinent :D

Skyscraper 20-01-2012 @ 23:08:20

Waarom iedereen zeuren? Een groot hardstyle festival wordt nog groter. Dit is toch altijd beter? Hoe meer hardstyle bekend wordt hoe meer djs dit gaan produceren hoe meer vette tracks er komen. Als hardstyle richting de grootte van house gaat is dat toch altijd een positieve voorruitgang?

Rzr 20-01-2012 @ 23:33:48

@Skyscraper, ik denk dat je dit verkeerd bekijkt jongen. Er is een bepaald punt wanneer de boel te commercieel wordt en er geen bal meer aan is (zie jump @ 2007). Het is niet relaxt als er net zoveel pop artiesten zouden zijn als hardstyle dj’s, kijk naar de zielige kwaliteit die zich daartussen bevindt…

MPS 21-01-2012 @ 00:08:51

@ Roalddb
Als je in het echt net zo onvolwassen overkomt als in je schrijfstijl zal een vervalst ID je niet door de toegangscontrole helpen!

Overstrike 21-01-2012 @ 13:18:48

@roalddb net wat MPS zegt. Daarnaast accepteren ze geen kopie van je ID maar mag je gewoon je pasje laten zien. Jammer joh!

@Skyscraper
Net als Rzr ben ik bang dat het dan de verkeerde kant op gaat. Sommige producers zijn al iets te commercieel maar dat is weer een ander verhaal. Laat alleen de mensen maar produceren die voor hardstyle leven en echt om de muziek geven ;)

Daantjesstyle 21-01-2012 @ 14:43:48

Ik dag is meer als genoeg!

hoebedoelje 21-01-2012 @ 16:51:26

@Skyscraper:

Ik heb al heel wat edities meegemaakt kan ik je vertellen, maar ik wist helemaal niet dat Defqon.1 een hardstyle festival was/is.

Ik kom sowieso niet voor de hardstyle dus krijg er weinig van mee, mocht het een hardstyle festival zijn/zijn geweest.

watcherob 21-01-2012 @ 17:58:23

@Skyscraper
Ik weet niet hoe oud je bent maar anders verdiep je eens in de (happy)hardcore midden jaren 90. Of anders kijk naar Endymion en waar ze nu mee bezig zijn. Zodra hardstyle de hitlijsten insluipt is het afgelopen met het genre. Derde rangs dj’s die ook gaan produceren om snel te cashen. Pop artiesten die mee gaan in de hype. Dat wil je niet.

@hoebedoelje
Het beestje moet een naam hebben en een harder styles festival bekt niet. Aangezien Defqon 4 hardstyle podia heeft is het begrijpelijk dat mensen het een hardstyle festival noemen.

jklement 21-01-2012 @ 19:16:11

Daar gaat het op 1 na mooiste feest van het jaar bedankt Q-Dance..
Hoe commercieler de feesten hoe beter voor de portomonee van onze top organisatie.

ttthijss 21-01-2012 @ 19:29:22

jammer, weer een mooi festival WEGG, niet dat 2 dagen niet leuk is, maar nu is het hele Defqon er wel af, commercieel dus jaa!!

Rzr 21-01-2012 @ 19:51:52

@ttthijss eens ;) !

Snor 21-01-2012 @ 21:37:44

Nu maar hopen dat B2S ze niet achterna loopt met Decibel, dat zou pas doodzonde zijn.

Peper 22-01-2012 @ 15:35:19

soms word ik er wel een beetje moe van dat bijna overal meteen de sticker commercieel op geplakt moet worden

Squit 22-01-2012 @ 16:14:15

@Peper, vind je het een beetje raar? Defqon1 is gewoon een heel commercieel feest. Er lopen ontzettend veel dagjesmensen rond, ik vind dat persoonlijk heel erg jammer. Ondanks alles is het wel netjes van Q-dance dat defqon1 zo groot is geworden.

hoebedoelje 22-01-2012 @ 18:54:57

@Squit:

Hou toch eens op met dat ‘dagjesmensen’ gehuil man.

Wanneer ben je geen ‘dagjesmens’ dan? Wat is de grens? Geef me ook direct een officiële bron voor die regels als je toch bezigbent.

Zo niet, dan is het maar een onzin opmerking.

hoebedoelje 22-01-2012 @ 18:56:43

@watcherob:

Ondanks de overkill aan Hardstyle zie ik Defqon.1 toch echt niet als Hardstyle festival.

Hoewel ik altijd met een grote boog om de Hardstyle heen loop, mag er van mij best minder Hardstyle aanwezig zijn, meer ruimte voor andere stijlen. ;)

Squit 22-01-2012 @ 19:26:10

@hoebedoelje, Haha ik wist dat er weer een kutreactie kwam van iemand die zit te zeuren dat het woord dagjesmens in een zin voorkomt!
En wat een dagjesmens is voor mij? Dat is iemand die denkt: Ow defqon, dat heb ik wel eens van gehoord. Dat is toch dat festival met die mooie show aan het eind? Verder zijn ze niet verdiept in de muziek en gaan ze alleen voor de naam ‘Defqon’ naar het festival. Ik hoop dat ik je bij deze een beetje duidelijk heb gemaakt wat ik onder dagjesmensen zie!

The Anim0l 23-01-2012 @ 12:11:16

jeeej nog meer geld trekken nu de kaartjes nog duurder worden!!

denken ze dat iedereen een geldboom heeft

Hardlover15 24-01-2012 @ 20:35:59

Dat word dan 2 daagjes filmen en totaal niet los gaan bij de main, dit zal niks voor mij zijn :D