Defqon.1 Festival 2009: De line-up, trailer en website

Het verlossende woord is eruit bij Q-dance, de namen die dit jaar op Defqon.1 Festival staan zijn bekend. Tevens is er een trailer en staat de website online!

Trailer:
YouTube Preview Image

Line-up:
Main (Red)
Headhunterz
Fausto
Isaac
Technoboy
Wildstylez
D-Block & S-te-Fan
Alpha Twins
The Prophet feat. Rocks
Noisecontrollers
Donkey Rollers
Kamui
Hosted by MC Ruffian

Hardtrance (Orange)

Ali Wilson
Louk
Mark Sherry
Audiowarp
FJ Project
Artento Divini
Joop
Lisa Lashes
Randy Katana
Charly
Hosted by MC Chukcy

Oldstyle + Early Rave (Grey)
Yves de Ruyter vs. Franky Jones ‘Bonzai Classics’
Charly Lownoise & Mental Theo
Sequence & Dminous
Panic & Buzz Fuzz
Digital Boy
The Viper
The Horrorist (Live)
Manu Le Malin
Gizmo
Stanton
Hosted by MC Alee

Hardstyle (Blue)
Zatox
Coone
The Pitcher
Brennan Heart (pst. new album)
Ivan Carsten ft. Stephanie
Dana
Tatanka
A-Lusion meets Scope DJ
Frontliner
Davide Sonar
Hosted by MC DV8

Techno (Green)
Mr. B
Jan Liefhebber
Peaky Pounder
Killswitch and Reset
Evan Forest
Surgeon
Amok
Rude Awakening
Mario Ranieri
Luna
Ido Ophir
Hosted by MC Dart

Industrial (Silver)
The Destroyer (Live)
The DJ Producer
The Teknoist (Live)
Matt Green (Live)
Traffik
Mez
The Outside Agency
Unexist
Hellfish
Death Machine
Hosted by MC Justice

Upcoming Hardstyles (Purple)
Beat Providers
Psyko Punkz
The Mindplayer
Atmosfears
D’Stylerz
Digital Punk
Profyler
Dailudia
B-Front
Ran-D
Hosted by MC Jeff

Hardcore (Black)
Noize Suppressor
Nosferatu
Consumer & Counterfeit
Evil Activities
Day-Mar
Endymion
Promo
DJ Inyoung
Mad Dog & Anime
Tha Playah
Weapon X
Hosted by MC RB Djan

Belgian Beats / Frenchtek (Brown)
Qatja S
Mystery
Ladyboy
Sjoekde & Jones
The Playboyz & Guarana
Ruthless
Ronald V
Demoniak
Instigator
Hosted by MC Villain

Website & Trailer:
De website met de trailer vind je hier.

Anthem
De anthem is gemaakt door Headhunterz en heeft de naam “Scrap Attack”. Deze kan je beluisteren op de Defqon.1 Festival 2009 website.

Kaarten
Op 25 april om 13:00 begint de kaartverkoop bij Ticketonline en de Free Record Shops.
De normale kaartjes kosten 57 euro (excl. fee). VIP kaartjes kosten 80 euro (excl. fee).

Defqon.1 Festival 2009



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 17-04-2009 om 08:53 door Jor-D | Translate:

Reacties (101)

Plaats reactie
mas 17-04-2009 @ 09:06:22

mooie lineup
wordt weer een prachtig dagie

HardStyler 17-04-2009 @ 09:09:43

Brennan Heart (pst. new album) :D Niiiiice
Bangelijke Line up,
Psyko punkz, Ran-D, B-Front, bij de Upcomming :p

Die Anthem ^^

HardStyler 17-04-2009 @ 09:13:21

Brennan Heart (pst. new album) :D Niiiiice
Bangelijke Line up,
Psyko punkz, Ran-D, B-Front, bij de Upcomming :p

Die Anthem ^^
DefQon.1, was ik al maar 18 !

ruuumm 17-04-2009 @ 09:13:23

magere trailer zeg!!

Snor 17-04-2009 @ 09:22:05

fijne lineup, magere trailer en onnavigeerbare website :P

Heeft iemand al iets vernomen van die ticketonline actie? ik zou ‘te zijner tijd’ (aldus het nieuwsbericht) mail moeten krijgen met de code, maar daar mogen ze wel eens mee opschieten, verkoop begint morgen.

En om toch ontopic te blijven, wie de hell is Rocks?? (The Prophet feet. Rocks @ Main).

Dustydus 17-04-2009 @ 09:25:30

Woow nu ben ik zeker blij dat ik een pre-oder heb :D :D:D wooot dikke lineup

trailer is wel te kort :cry:

Jor-D 17-04-2009 @ 09:30:28

Jammer dat de anthem erg veel op een al bestaand nummer van Headhunterz lijkt….kom alleen ff niet op de naam van dat nummer.

Ook hoorde ik een Subsonic sample er doorheen, erg jammer…

Maargoed, wordt wel een knalfeest met Donkey Rollers op de main ! :D

Snor 17-04-2009 @ 09:36:03

@ Jor
Idd nog vergeten erbij te zeggen, anthem kwam me wel heel bekend voor :P niet dat dat ook maar iets af gaat doen aan het plezier dat ik ga beleven daar maar toch :P

HardStyler 17-04-2009 @ 09:48:52

Dan komen Donkey Rollers wel met paar nieuwe tracks aan hoop ik !

Swilizm 17-04-2009 @ 09:48:59

ja ben ook wel benieuwd naar ‘rocks’… maar fock hé wat een line-up.. wat natuurlijk ook wel te verwachten was!!
props

Johndeombudsman 17-04-2009 @ 09:52:22

WAT EEN LINE UP, DIE UPCOMMING IS OOK TE DIK VOOR WOORDEN!! :$

Snor 17-04-2009 @ 09:52:51

Hmm op PF loopt het gerucht dat die Rocks één of ander persoon uit de rap-scene is. Mag hopen dat het bij geruchten blijft.

Khadber 17-04-2009 @ 09:56:17

Jammer dat notabene Brennan Heart een nieuw album maakt.. Hopelijk is dat wat.. Line-up ziet er wel prima uit.

Verder wel minimalistisch geadverteerd.. Het gaat toch wel uitverkopen.. Die mentaliteit DRUIPT over alles heen hier.. Zonde.
Anthem klinkt ook heel gek.. Niet slecht, maar zeker geen toppertje.

Rocks is een rapper of?? Ik moet maar zien of dat het is..
Schande overigens dat Luna in GREEN staat geposteerd. Ik mis ook een Frequencerz in Purple en moah.. Praktisch iedere Scantraxx artiest staat er.. Misschien overkill?

En waar is ACTIVATOR! Je draait lang mee, maakt een album en dan.. Jammer.

Hard4Life 17-04-2009 @ 09:56:40

Wat is die anthem van de trailer ,?
Best wel een vet nummer :D

Khadber 17-04-2009 @ 10:03:55

@ Hard4Life, staat gewoon in de tekst.. LEZEN.

Wesley 17-04-2009 @ 10:08:06

Anthem tochy zeker wel een lekker nummertje hoor ;)

Hardstyle addic 17-04-2009 @ 10:13:47

leuke line up hoor:d

Samba 17-04-2009 @ 10:20:57

Rocks is een rapper van thc een stoere aap de zware jongen in amsterdam vind ie zelf
net zoals de mc bij de black rb djan ook een rapper van thc.
ben benieuwd of ze daar niet in de fout mee gaan

mika 17-04-2009 @ 10:21:24

Great line up !!! But what they forgot Josh & wesz ?????

Khadber 17-04-2009 @ 10:26:28

Oh god, dan weet ik al waar ik NIET moet zijn op dat tijdstip.. :mad:

*Voelt een herhaling van Rammelluuhh!! :’) *

Freaky_87 17-04-2009 @ 10:27:43

GE – WEL – DIG !!!!!!!! :)

ronaldlovesnena 17-04-2009 @ 10:35:12

(l)

Sayenjumper 17-04-2009 @ 11:04:49

dat wordt een knaller
maar wie maakt het anthem

Headhunter(4)Ever 17-04-2009 @ 11:05:53

Damn wat een lekker nummer, lijkt idd op een andere van hem, maar dat maakt de pret niet minder ^^ :D

Sayenjumper 17-04-2009 @ 11:06:36

red blue en purple interseren mij wel

Remco 17-04-2009 @ 11:07:21

en toch mis k bij upcomin de bass modulators!!!

Hard4Life 17-04-2009 @ 11:09:48

okee ,,
had het nog niet gezien :p

Rick 17-04-2009 @ 11:11:06

Apart.

Rocks en Rbjdan zijn 2 nederlandse rappers.
Van THC. Hahaha
Als dat maar goed gaat i

No Fearzz 17-04-2009 @ 11:17:23

Top line up !!!
Heb er zin in!! :cool:

DJ D’Railed 17-04-2009 @ 11:26:32

Anthem lijkt wel HEEL erg op Rate Reducer ( Headhunterz Remix )

mvo 17-04-2009 @ 11:28:00

de line-up heeft altijd wel iets dat iemand aanspreekt. Toch vind ik een aantal keuzes voor de main niet goed. Alpha Twins, noisecontrollers en dk had ik graag in de blauwe tent gezien, aangezien dat net ff iets meer past bij hun stijl.

Nipsen 17-04-2009 @ 11:31:08

Oei, die early rave ziet er goed uit, hardcore valt mij beetje tegen.
Wat maakt het uit, die dag loop je toch maar rondjes van tent naar tent
Hardstyle vind ik ook zeker wel goed, mis wat namen en mogen er een paar weg, maar je hoort me echt niet klagen(Y)!

Kaptain 17-04-2009 @ 11:38:41

Kan die line up nog beter ? Man man man :O
Ben benieuwd naar dat album van BH

Zinloos geluid 17-04-2009 @ 11:40:02

Heerlijke line-up, dat word weer rondjes lopen!!!! :p

Stokbrood 17-04-2009 @ 11:47:04

Ik mis alleen Activator :(

en ben benieuwd of het met die codes juist is want ik heb nog niks gezien…

Khadber 17-04-2009 @ 11:49:16

Er is al vaker gezegd… 18 april! ROND die tijd.. Dus een week ongeveer voor de VVK..
Maak je neit zo druk.. het werkt echt wel! :)

blik 17-04-2009 @ 12:02:43

helemaal top weer :D

Error 17-04-2009 @ 12:08:13

Headhunterz – Scrap Attack wel lekker nummertje hoor:D.
Hardstyle is echt likkebarend lekker qua Red, Blue en Purple:D

Makxz 17-04-2009 @ 12:23:33

Zeker vette line-up, maar had niet anders verwacht.
Mis inderdaad wel Frequencerz :( Denk dat ik voor de Purple ga :D
En A-lusion meets Scope DJ :)

Makxz 17-04-2009 @ 12:23:55

Wel een lekkere zonzeestrand anthem :D

Snor 17-04-2009 @ 12:24:15

@ Khadber, wat je zegt idd. Ik probeer normaal altijd bij The Prophet aanwezig te zijn met dit soort festivals, maar als het zo’n bedoening wordt ga ik m dit jaar toch vermijden.

En waarom Activator er niet bij zit is mij ook een raadsel. Toch echt geen kleine jongen en de laatste tijd extra in de publiciteit door zijn nieuwe album en dan niet op DefQon :S maar afgezien van hem en Josh&Wesz kan ik op niemand anders komen die mist.

Verder ben ik (vooral) benieuwd naar de timetable van de Main. Staan een hoop namen die toch wat hardere hardstyle draaien, die zullen dus wat meer naar de avonduren moeten, maar de laatste act is meestal meer mainstream hardstyle/core, wat ik die netgenoemde DJs niet echt zie draaien, wie moet dat dan gaan verzorgen?

Pataay 17-04-2009 @ 12:31:34

Anthem <3 :D

Dennis Aka Mash 17-04-2009 @ 12:33:54

Had Activator hier graag zien staan! Had ie ook is mooi zijn album kunnne promoten.

Josh-T 17-04-2009 @ 13:04:41

Activator stond er vorig jaar volgens mij ook al niet, er zijn gewoon té veel grote namen vind ik :P

Brennan Heart (pst. new album) = mooi:D hij had al zo weinig releases laatste tijd, hij was zeker met dat album bezig, net als Zany in 2008, heel weinig releases, en dan oppeens een heel album :)

Josh-T 17-04-2009 @ 13:08:54

Khadber: 17-04-2009 @ 09:56:17

wat een geklaag zeg

Dustydus 17-04-2009 @ 13:16:44

hahah ben blij dat bij red en bleu goeie mc’s staan :P kwa line up zeker goed mist er wel een paar maar niks te zeuren met 92 dj’s + 9 mc’s :D

waar ze wel op moeten letten dat de dvd echt 1 maand al moet uitkomen naar het feest, want de dvd van qlimax kwam echt te laat en heb um niet meer gekeken.

maar mist niemand showtek ? XD ik niet maar hij zit er niet bij…

Snor 17-04-2009 @ 13:31:01

Valt me nu pas op: weinig Live acts (1 grey, 2 silver en 1 brown). En waar is MC Da Syndrome? :(

Hardbeast 17-04-2009 @ 13:55:23

de anthem is echt geweldig. ik verheuf me echt op dit feesie maar komt er ook een DVD en CD

Dustydus 17-04-2009 @ 14:00:52

hahaha w8 dacht je van DVD + Blue-ray zeker :D + CD

Rickie 17-04-2009 @ 14:42:39

dikke line up! en vette website
donkeyrollers op de main :)

partymeist3r 17-04-2009 @ 14:48:32

UPCOMMING erg vETTTT !!! Eindelijk is Psyko Punkz Zien!!! heeel benieuwd !! ! EN RAN-d ! B-front ! profyler word zeker potje beuken

remkovzki 17-04-2009 @ 14:51:06

Anthem is wel vet

Sunrise8 17-04-2009 @ 14:53:10

zeeer lekkere line-up :D . dit jaar ook maar eens een meeting houden met hardtraxx ‘homies’ toch?:D

overigens: ligt het aan mij of staat de BLACK sectie niet op de site? want na purple kan ik niet meer verder. FOUTJE? zal toch niet.

ben 3x overnieuw begonnen om te kijken of ik niks gemist heb, maar toch echt niet gezien. dit word weer een heerlijk dagje zon, zee en strand :D en BEUQENDE hardstyle beats..

Glenn 17-04-2009 @ 14:57:03

Jammer dat ik er dit jaar nog niet bij kan zijn, maar had waarschijnlijk toch niet kunnen kiezen tussen Red en Blue xD Misschien dat Ruffian dan net de doorslag zou geven naar Red :P

Iedereen die gaat alvast veel plezier, maar dat gaat met deze line-up zeker lukken lijkt me! Kan niet wachten tot Defqon volgend jaar!

Timmer 17-04-2009 @ 14:59:16

zeer goede line up d-block & s-te-fan weer op de main :p haha maar ik ben blij dat showtek er is een keer niet staat!!! en activator komt miss wel op decibel dan is dat toch ook weer goed :D ben benieuwd hoe ze de main gaan aankleden!!

Ravenwood 17-04-2009 @ 15:00:58

wat een line up :O

wel een lekkere anthem eerlijk gezegd, lijkt een beetje op een mash-up Raver, en nog zo’n ander nummer die op raver.

Ivo 17-04-2009 @ 15:09:28

Heerlijke line-up! Vooral vet dat kamui op main staat! Anthem is ook wel nice.

Simizle 17-04-2009 @ 15:16:39

Vet vet vet! Wordt mijn eerste keer Defqon :)

BRUUUTT! :D

PATRIES ? 17-04-2009 @ 15:28:49

Ik moet zeggen dat ik de anthem een beetje matigjes vind! :S Ik had em toch wel iets harder verw8 van mijn favo DJ HHZ.
Hm, wss veranderd mijn gedachten toch wel weer als ik em vaker heb gehoord & uiteindelijk daar sta in t zonnetje! :D (laten we natuurlijk hopen dat t warme zonnetje er weer bij is!)

De line-up is om te smullen! (L) & kan ook echt niet meer wachten! Haha.
Maar eerst knalle op InQontrol!!! :D
Dus Jor-D, ook mt DefQon knalle we de pan uit!!!!!! :D

@ Sunrise8, dat d8 ik ook. Maar als je het beeld gewoon vergroot houd (of hoe je dat ook noemt) dan kan het wel! ;-)

Jor-D 17-04-2009 @ 15:45:48

Eerst maar eens In Qontrol zien te overleven met jou patriess :p

lexus 17-04-2009 @ 16:07:48

@ sunrise8 : je moet die paarse gordijnen wegklikken dan kun je door.

de line up is echt super gruwlijk! heb me kaartje al besteld! en anders kan ik m een week van te voren bestellen!

anthem moet ik ff een paar keer horen denk ik, beetje matigjes en ik vind m een beetje veel weg hebben van partylover(sydney mix)

Dominator 17-04-2009 @ 16:18:07

Prachtige line-up :D

haha en dan MC Ruffian op de mainstage, die spreek ik redelijk vaak op school, want daar werkt hij ^^

dus zal er alles op alles zetten om er naar toe te kunnen :p

Daan 17-04-2009 @ 16:58:24

dikke line-up nou nog kaarten regelen ^^

Martin 17-04-2009 @ 17:34:43

Jor-D bedoel je niet dat het nr verdacht veel lijkt op P1 – Rate Reducer (hhz rmx) ?

ik vind nml van wel :P

Jor-D 17-04-2009 @ 17:54:55

@Martin, ja joh, dat is bijna een exacte kopie toch?!

Michelle 17-04-2009 @ 18:06:20

Wat een heerlijke line-up:D (l) Vooral van de Mainstage

Wordt weer zwaar KNALLEN :cool: :D

Maar eerst volgende week knallen op In Qontrol :D

The Cheese Man 17-04-2009 @ 18:26:24

Hahaha Unexist op silver, helemaal super!!!
Mensen maak je niet te druk over die rappers van THC: als we straks met zn alle in het zonnetje staan met een pilsje of een watertje in de hand, aan het genieten zijn van al die leuke mensen om ons heen en we die heerlijke bass in onze lichamen voelen doordreunen geloof mij nou maar dan geef je geen kut meer om degene die in die mic staat te brullen :)

Genieten is dit jaar wederom het motto en ik heb er zin in

Nout 17-04-2009 @ 18:39:28

Anthem is een beetje saai en gewoontjes :( maar daar laat ik het feest niet door verpesten ;)

Nipsen 17-04-2009 @ 18:55:08

http://www.youtube.com/watch?v=ehI9ef2E938

Ik vind hem wel erg veel op Rate Reducer lijken?
Had liever Tatanka ofzo gehad voor anthem, nog nooit een anthem daarvan gehoord!

Zeker ben ik hier bij, liefde op het eerste gezicht (l)

PATRIES ? 17-04-2009 @ 19:09:17

Ik moet toegeven dat ik Ruffian niet eens hoor op t feest! :P
Altijd pas wanneer ik die sets aan t luisteren ben! Gehehe..

& Jordy, IQ komt helemaal goed! :D Geloof mij nou maar! :D

The Cheese Man 17-04-2009 @ 19:26:04

@ Nipsen

Helemaal mee eense, hij heeft trouwens wel het q-base anthem van mike nrg – lost in dreams in 2006 geremixt is dat ook goed? ;)

@ Patries: dat heb ik ook altijd ik hoor die mc’s echt nooit :p

dawasiknie 17-04-2009 @ 19:31:03

Gelukkig ben ik verzekerd van een kaartje. Helemaal losssss de 13e no matter what.

Noisecontrollers op de main, het werd eens tijd. Hopen dat Donkey Rollers af gaan sluiten. Verder Blue en Black ijzersterke line-up!

PATRIES ? 17-04-2009 @ 19:45:44

@ The Cheese Man: Ohw gelukkig, dan ben ik dus niet de enige die in zn eigen wereldje leeft dus! :P

Jaapert 17-04-2009 @ 19:52:04

hahaha thc op defqon

Stokbrood 17-04-2009 @ 20:30:01

ik heb een code gekregen!!!! ik ben erbij!!!!!!!! :D

Khadber 17-04-2009 @ 20:35:12

Ik weet het echt niet.. Week erna tentamens.. Maar heb wel een code gekregen.

Teknizion 17-04-2009 @ 22:13:01

Geen Abyss & Judge :(

Sjaak1 17-04-2009 @ 22:24:54

kut anthem, jezus wat soft!
Dan vond ik zie van vorig jaar beter!

Mil�n 17-04-2009 @ 22:48:04

Vanzelfsprekend een dikke line-up!!
Maar wtf about rocks :s

Dustydus 17-04-2009 @ 23:05:03

Yea mailtje binnen morge om 10 uur ff een kaartje kope :D

Mil�n 17-04-2009 @ 23:15:21

F*ck, ik verwachtte eigenlijk ook wel een code :cry:

TakkU 18-04-2009 @ 03:44:34

Code binnen, morgen middag kaartje bestellen :D

Willo C 18-04-2009 @ 07:36:17

Belgian Beats / Frenchtek (Brown)
Qatja S
Mystery
Ladyboy
Sjoekoe & Jones
The Playboyz & Guarana
Ruthless
Ronald V
Demoniak
Instigator
Hosted by MC Villain

nicee :D

oostzaner 18-04-2009 @ 08:08:19

Goede Line-Up maar ik zie toch weer 2 dingen waar ik bij dacht “nou die kan je beter ergens anders neerzetten”.
Luna bij Green WTF
Yves De Ruyter kon toch beter bij Orange
Maarja DEFQON you pussy motherfuckers!!!!!!!!!!!!! :D

Addo 18-04-2009 @ 09:01:46

wtf dat zijn zo goed als 3 hardstyle stages :p
kan je toch onmogelijk uit kiezen :p

Minesweepah 18-04-2009 @ 09:07:01

KAARTJE IN THE POCKET!

FEEEEEEEST

Michelle 18-04-2009 @ 09:54:30

Yeah… me kaartjes net besteld :D :cool:

rollerman 18-04-2009 @ 14:07:06

code is binnen :D dalyk maar ff bestellen dan ;)

Martin 18-04-2009 @ 17:30:16

@Jor-D volgens mij ook ze dachten zeker er mooi makkelijk van af te komen xD

Sunrise8 19-04-2009 @ 10:45:17

@ khadber: ik heb die week erna ook tentamenweek, maar i don’t give a shit. als ik terugkom zaterdag avond kan ik zowiezo zondag nog de hele dag leren. en plannen helpt ook vaak :D . dus jij gaat gewoon mee :P

Wals 19-04-2009 @ 13:39:37

Vind de line up tegenvallen, enige waar ik voor zou kunnen gaan zijn Killswitch & Reset, Amok, Rude Awakening, Mario Ranieri, Promo.

Anthem word met het jaar ook minder.

Stephan 19-04-2009 @ 13:43:52

@ Oostzaner, Luna draait ook techno hoor…

Jaapert 19-04-2009 @ 23:07:21

Waarom is MC Villain nooit bij de hardstyle stages :(

Oenoes 20-04-2009 @ 10:07:34

anthem vind ik slecht lijkt allemaal teveel op mekaar, headhunterz moet echt met nieuwe dingen gaan komen.. fear of darkness was vet maar daarna??

Dustydus 21-04-2009 @ 13:48:51
Makxz 25-04-2009 @ 21:12:34

@Oenoes

Daarna is niet veel meer gekomen, Woznotwoz, Musical Revolution en Scrap Attack, vind ze alle 3 wel vet :)

EvoViper7 29-04-2009 @ 23:37:33

Wat doet Fausto op de main? Mag hopen in de timetable dat ie voor HH staat? Want anders is het erg raar :)

Stephan 30-04-2009 @ 02:36:40

Staat hij ook. Lijkt me vrij logisch

Addo 30-04-2009 @ 21:11:35

omdat fausto zalig is als opener ?

dann 12-06-2009 @ 18:22:06

[quote]Rocks is een rapper van thc een stoere aap de zware jongen in amsterdam vind ie zelf
net zoals de mc bij de black rb djan ook een rapper van thc.
ben benieuwd of ze daar niet in de fout mee gaan[/qouete]

klopt beide rappers van thc . wat ik wel weet is dat deze twee jongens niet vies zijn van hardstyle en hardcore muziek :)
komen bij mij uit de buurt en ben ze wel een aantal keer op een feest tegen gekomen.
ga zeker ff een kijkje nemen bij prophet ft rocks:) ben benieuw hoe rocks het publiek gaat op zweepen.

Reageren