DJ Mag top 100 2010 uitgelekt

Op 27 oktober aanstaande wordt de prijs uitgereikt in de Ministry of Sound in Londen, maar, het lijkt wel ‘traditie’, de DJ Mag top 100 is uitgelekt. Armin van Buuren is de nummer één dj van 2010.

Het commentaar op de lijst is doorgaans niet van de lucht wat betreft de waarde van de prijs. Het gaat wellicht niet zozeer om kwaliteiten, maar vooral ook om populariteit.

Tevens verhitte discussies levert het op als we kijken naar de vertegenwoordigde muziekstijlen. Dit jaar is in elk geval een aantal critici een beetje de mond gesnoerd, want opvallend is dat er dit jaar ook een aantal artiesten in de lijst staan die de harde stijlen vertegenwoordigen: Headhunterz, D-Block & S-te-Fan, Noisecontrollers en Showtek vinden we terug op respectievelijk de 36e, 73e, 90e en 91 plek!

Top 10
1. Armin van Buuren
2. David Guetta
3. Tiësto
4. Deadmau5
5. Above & Beyond
6. Paul van Dyk
7. Gareth Emery
8 .Markus Schulz
9. Ferry Corsten
10. Axwell

11 t/m 100
11. ATB
12. Sander van Doorn
13. Infected Mushroom
14. Steve Angello
15. Dash Berlin
16. Sebastian Ingrosso
17. Laidback Luke
18. Judge Jules
19. Afrojack
20. Aly & Fila
21. Fedde le Grand
22. Carl Cox
23. Swedish House Mafia
24. Cosmic Gate
25. Bobina
26. Benny Benassi
27. Sasha
28. Simon Patterson
29. John Digweed
30. Eric Prydz
31. Richie Hawtin
32. Andy Moor
33. John O’Callaghan
34. Roger Shah
35. Kaskade
36. Headhunterz
37. Chuckie
38. Bob Sinclar
39. Avicii
40. Kyau & Albert
41. DJ Feel
42. Moonbeam
43. Joachim Garraud
44. Daft Punk
45. Lange
46. Sean Tyas
47. Eddie Halliwell
48. Erick Morillo
49. James Zabiela
50. Umek
51. Paul Oakenfold
52. Matt Darey
53. Mark Knight
54. Richard Durand
55. Martin Solveig
56. tyDi
57. Hernan Cattaneo
58. Sven Väth
59. Astrix
60. Super8 & Tab
61. Andy C
62. Myon & Shane 54
63. Marcel Woods
64. Roger Sanchez
65. Wally Lopez
66. Mat Zo
67. Marco V
68. Leon Bolier
69. Ronski Speed
70. Wolfgang Gartner
71. W&W
72. Boys Noize
73. D-Block & S-te-Fan
74. Dubfire
75. Dirty South
76. John B
77. Daniel Kandi
78. Arty
79. BT
80. Boy George
81. Pete The Zouk
82. Fatboy Slim
83. Skazi
84. Paul Kalkbrenner
85. Pete Tong
86. The Bloody Beetroots
87. Arnej
88. Joris Voorn
89. Dada Life
90. Noisecontrollers
91. Showtek

92. Laurent Wolf
93. Claudia Cazacu
94. Calvin Harris
95. Luciano
96. Marcus Schössow
97. Sied van Riel
98. The Thrillseekers
99. Justice (FR)
100. DJ Vibe

Bron: Partyflock



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 24-10-2010 om 13:23 door Khadber | Translate:

Reacties (40)

Plaats reactie
Hardstyleking 24-10-2010 @ 13:27:32

haha headhunterz staat voor chuckie, owned

Zaparaz 24-10-2010 @ 13:27:57

Zoo, Headhunterz boven Chuckie en bob sinclar, netjes hoor!

Stokbrood 24-10-2010 @ 13:29:38

55. Martin Solveig
92. Laurent Wolf

Franse helden :D

Randleman 24-10-2010 @ 13:30:50

5 Above & Beyond

_0_

PinkIsNotGay 24-10-2010 @ 13:34:27

Headhunterz toch nog altijd Hardstyle held…

djpatt 24-10-2010 @ 13:41:45

headhunterz boven showtek dat vind ik heel erg verassend

zijn die mannen toch niet zo goed als ze zelf denken

armin blijft gewoon de beste

Khadber 24-10-2010 @ 13:41:49

Armin weer op 1. Helemaal goed!

Op zich wel een redelijk terechte top 10.

hdhessel 24-10-2010 @ 13:42:51

daft punk 44 beetje laag :o

beetje jammer dat hij uitgelekt is :(

Roan 24-10-2010 @ 13:54:04

Waarom is Showtek dikgedrukt ? xD

Stokbrood 24-10-2010 @ 13:57:14

het is dat Tiesto zegt dat mensen andere dj’s moet stemmen anders stond hij dik op 1

lunatix 24-10-2010 @ 14:09:53

Armin weer 1. Goed zo!

Q-Dominic 24-10-2010 @ 14:14:46

@ Stokbrood : Armin zegt hetzelfde;)

En vind het een prima top 100! Toch weer duidelijk dat trance wereldwijd het populairst blijft.
Voor het grootste deel tranceartiesten in de lijst.

Randleman 24-10-2010 @ 14:39:08

@ Q-Dominic

Het klopt dat trance werledwijd populair is. Dat zie je wel aan het aantal shows dat de DJ’s in de top10 wel heeft. Armin, Tiesto, A&B en vast nog meer. Die shows trekken wekelijks ONWIJS veel luisteraars. Trance is gewoon veel breder.

Hardstyle is misschein bekend in een klein deel v/d wereld, als je dat gaat vergelijken met het gedeelte wat trance nr.1 heeft staan.., dat is gewoon niet te doen

E-Rush 24-10-2010 @ 14:47:26

Headhunterz op plaats 36 :)
gelukkig boven showtek, die gasten mogen van mij wel uit de lijst.

Mannonymous 24-10-2010 @ 14:59:00

Marcel Woods op 63. Gelukkig wel boven DBSTF :)

Rik 24-10-2010 @ 15:11:20

@ Mannonymous, viel mij ook al op, veels te laag :O

Martinos 24-10-2010 @ 15:13:42

Valt weinig over te zeggen toch? Populariteitslijstje…..

Guide4U 24-10-2010 @ 15:32:15

@ martinos , dit lijstje gaat over de 100 populairste djs, misschien dat het daarom een pupulariteitslijstje is ;)

Q-Dominic 24-10-2010 @ 15:42:16

haha
@Randleman: Klopt luister zelf al jaren trance around the world elke week van A&B en heb ooit opgevangen dat die show alleen al wekelijks door 21 miljoen mensen geluisterd wordt..

bob marok 24-10-2010 @ 15:50:55

Armin op 1, wel terecht ja. kan me wel vinden in deze lijst, toch jammer dat hij weer is uitgelekt

Martinos 24-10-2010 @ 15:53:42

@ Guide4U: Het idee van die contest is dat mensen stemmen op wie zij ‘het beste’ vinden. Dat is niet exact hetzelfde als populariteit, maar dat die twee aspecten nauw samenhangen is inderdaad zo.

Mijn punt was eerder, dat velen er inderdaad weinig waarde aan hechten, omdat nr.1 niet noodzakelijk ook de beste DJ is.

Daarbij moet wel worden gezegd, dat een 36e plaats echt verschrikkelijk hoog is…. dat is (wat je ook van Willem’s muziek vind) toch wel knap.

Simizle 24-10-2010 @ 16:19:06

36. Headhunterz
37. Chuckie

Zal Chuckie leuk vinden :) haha!

Freekdaink 24-10-2010 @ 17:35:06

ik vind showtek ook niet echt ”dikgedrukt-waardig”
wel benieuwd naar die SHM – One remix, was die van showtek?
verder heeft showtek niks gepresteerd afgelopen jaar(en)

wel mooi HHZ boven chuckie xD

Donkey controller 24-10-2010 @ 17:43:17

WHAHAHAHA headhunterz op 36e lagge man al ben ik neit zo heel fan van hem.. vind het evengoed wel vet man :P

Luck-E 24-10-2010 @ 18:05:33

Nou zie je ook wel een beetje waarom op feesten als Defqon mensen van over de hele wereld(lees: Europa) komen. Voor de rest is t n prima lijstje, vooral opvallend dat Deadmau5 zo hoog(4) staat, ben ook enorme fan van die gast!

Stokbrood 24-10-2010 @ 19:21:22

Deadmau5 is wel echt een held ja :D

sjuul 24-10-2010 @ 19:53:37

wat een onzin dit! allemaal verschillende dj’s in een top 100 zetten:S
je zet ook geen rockbands in een top met r&b artiesten

Mystic Dummy 24-10-2010 @ 21:01:12

Gogo heady :D

@ sjuul: het is ook een dj’s lijst – geen lijst per genre

Rik 24-10-2010 @ 21:23:11

En dan te bedenken dat het eigenlijk om DJ-en (mixen) gaat, ipv produceren :huh:

Opperhoofd 24-10-2010 @ 21:29:12

“Donkey controller – WHAHAHAHA headhunterz op 36e lagge man al ben ik neit zo heel fan van hem.. vind het evengoed wel vet man :P”

En van dit soort taalwonderen moeten we het hebben in de toekomst…

Overload 24-10-2010 @ 23:24:14

hahahah wat een faallijst :’)

S_v3n 24-10-2010 @ 23:35:01

Swedish house mafia is project geen dj ;)

De boaa 24-10-2010 @ 23:42:17

zweedse huis mafia vind ik idd niet in de lijst thuishoren..
Ook aangezien steve angelo, axwell en sebastian ingrosso ook gewoon als individuen in de lijst staan.

sjuul 25-10-2010 @ 17:20:47

@ Mystic Dummy
dat weet ik heel goed, en ik zeg alleen dat ik deze lijst onzin vind:) mijn mening dus

RonskieBeat 25-10-2010 @ 17:28:47

The Thrillseekers hadden wel hoger gemogen, goeie vrienden en verdomd goeie dj’s

Recklezz 25-10-2010 @ 17:59:54

WOW, haha ze laten nogal wat grote namen onder zich in deze lijst zeg! Ook allemaal Nederlandse Hardstyle-DJ’s he :D

Bull 26-10-2010 @ 11:29:47

Ik mis B-Front, Ran-D, Psyko Punkz + Zatox in de top 100, wat zeg ik, in de top 10!!!
Wat een bout lijst zeg, de beste DJ ???, van de softere styles ja.
Headhunterz, D-Block & S-Te-Fan en ook Showtek is ook niet echt hard te noemen namelijk, enige uitzondering in de lijst zijn de Noisecontrollers!!!
:p
Maar goed, het gaat op populariteit en commerciele zooi, dus wat dat betreft is het beter dat de Hardstyle toppers hier niet in staan, moet niet commercieel worden zoals Trance en House.
:D

p4trickjuhhh 27-10-2010 @ 08:50:36

Ik vind het wel goed van ze ookal zijn het niet mijn favo hardstyle artiesten bewijst toch wel dat hardstyle steeds groter word!
Of sommigge mensen daar blij mee zijn is een ander verhaal maar bekijk het van de positieve kant:p
Mischien nog meer feesten per jaar :D

Freekdaink 28-10-2010 @ 00:13:26

Zit een chick voor me in de trein: ,,me broer is 36ste in de mag dj lijst” hhz zijn zusje? :p