Downloaden van muziek is toch illegaal

De unieke situatie in Nederland waarbij het downloaden van beschermd materiaal als niet strafbaar wordt beschouwd, zal binnenkort wellicht verleden tijd zijn.

Een rechter in Den Haag oordeelde vandaag dat “de door de minister voorgestane en door de regering onderschreven uitleg, waarbij ervan wordt uitgegaan dat een privé-kopie van een illegale bron legaal is, in is strijd met de wetgeving”, zo meldt Webwereld.

Voorheen was in Nederland alleen het uploaden van beschermd materiaal strafbaar. De rechter heeft nu besloten dat wanneer de bron als illegaal wordt beschouwd, hetzelfde geldt voor alle kopieën. De precieze gevolgen van de uitspraak zijn vooralsnog onduidelijk. De Nederlandse Vereniging van Producenten en Importeurs van beeld- en geluidsdragers (NVPI) heeft zich inmiddels tevreden uitgelaten over de ontwikkeling.

Bron: Spitsnieuws.nl



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 27-06-2008 om 19:27 door Jor-D | Translate:

Reacties (9)

Plaats reactie
Sander 27-06-2008 @ 20:53:27

Dan moet heel nederland de cel in dus

Jor-D 28-06-2008 @ 00:28:46

Nou nee:
“De rechter heeft nu besloten dat wanneer de bron als illegaal wordt beschouwd”
Dus pas toen dat uitgesproken was, is het pas illegaal.

Overigens ben ik erg benieuwd hoe ze dit aan gaan pakken, naar mijn weten lukt dit gewoon niet!

Jur 28-06-2008 @ 10:21:51

Dweilen met de kraan open…

Brein & Cornuiten: SUCCES!

Gieluszs 28-06-2008 @ 11:51:19

Hehe, Jat koning! Niet alleen muziek is illegaal maar ALLES! :)

Jimbo 29-06-2008 @ 16:47:24

Gaat niet lukken zoals Jur al zegt :P Muziek krijgt nooit meer zijn waarde zoals het vroeger was. Wel petje af voor de mensen die nog hun eigen muziek kopen :)

lex 01-07-2008 @ 11:56:53

LOL keiharde lacher dit. Dan gaat idd dus heel nederland de bak in want iedereen heeft thuis muziek, software, films (illegaal) van internet. Kom op dit is anno 2008 en t is nu eenmaal zo

[email protected] 01-07-2008 @ 14:18:40

iedereen met een brander de bak in hahaha lol
niet iedereen verdient zoveel geld als die mongolen in de polititiek en in de rechtzalen zodat we alle muziek en programma’s origineel kunnen kopen,en voor een cdtjuh 15 euro btalen is tog te gek voor woorden fuck the system lets burn!!!! nederland want 2 be amerika fuck ya!

LarsjeNL=PSNiD 05-07-2008 @ 18:36:32

[quote comment="820"]iedereen met een brander de bak in hahaha lol
niet iedereen verdient zoveel geld als die mongolen in de polititiek en in de rechtzalen zodat we alle muziek en programma’s origineel kunnen kopen,en voor een cdtjuh 15 euro btalen is tog te gek voor woorden fuck the system lets burn!!!! nederland want 2 be amerika fuck ya![/quote]

haha zeker gelijk

wesley 06-07-2008 @ 15:17:52

Opzich zijn er alleen maar voordelen als je ze koop.. want geef toe via limewire of weet ik het heb je 9/10 keer gewoon een van een cd geript liedje ofzo..
als je ze koop heb je gewoon de full verzie!

Reageren