Duncan Stutterheim stapt op bij ID&T

Oprichter en meerderheidsaandeelhouder van ID&T, Duncan Stutterheim, stapt op bij het bedrijf dat hij 19 jaar geleden met zijn broer oprichtte. “Ik ga nieuwe dingen doen.”

Stutterheim sprak donderdagmiddag bij ondernemersprijs New Venture. In zijn presentatie ging hij in op de start van zijn bedrijf, zijn fouten: “We zagen zoveel ondernemerskansen dat we de businesskant vergaten.” En zijn bijna faillissement: “In twee jaar tijd waren we alles kwijt wat we in negen jaar opgebouwd hadden. We stonden zeven miljoen in het rood en waren praktisch failliet.” Stutterheim verkocht zijn verlieslatende radiostation SlamFM en zijn restaurantbedrijf en nam het besluit zich alleen nog te richten op het organiseren van feesten. Eerst in Nederland, later in het buitenland. “Het was hard werken, maar dat is nu erg succesvol. We organiseren feesten van Australië tot Brazilië.”

Duncan

En nu is het genoeg geweest. Nadat Stutterheim twee jaar terug al een sabbatical van een jaar nam en naar Australië vertrok, stapt hij nu op als directeur. “Volgende week leg ik mijn functie als directeur neer. Ik wil me helemaal focussen op nieuwe dingen doen, dat kan niet als ik me nog bemoei met de dagelijkse bedrijfsvoering. Dat laat ik over aan mijn vrienden (red: die ook allen partner zijn in de onderneming).” Stutterheim blijft wel grootaandeelhouder bij de onderneming – hij bezit 45 procent van de aandelen.

Over wat Stutterheim nu gaat doen blijft hij vaag. “We gaan mensen opnieuw verenigen door middel van housemuziek. Ik wil een festival organiseren voor de vrijheid, voor mensen die bewust stemmen. We willen dat iedereen, of je nou Marokkaan, Turk of Nederlander bent, met elkaar een goede tijd heeft. We gaan er een positieve dag van maken, zonder angst.”

Update:
Stutterheim stapt uit de dagelijkse leiding, maar blijft gewoon voor ID&T werken. “Ik heb me de afgelopen jaren dag en nacht met Sensation bezig gehouden”, zegt hij. “Daar stop ik nu mee. Maar bij de eerstvolgende productie blijf ik gewoon betrokken.”

Bron: Sprout.nl, 3VOOR12



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 25-06-2009 om 20:03 door freddyadu8 | Translate:

Reacties (19)

Plaats reactie
Timmer 25-06-2009 @ 20:41:11

hij gaat dus verder in de housemuziek,,, dat is al zo groot daar is toch niks meer aan ^^

Dj Skitzo 25-06-2009 @ 20:47:40

idd alles is al een keer gedaan met house er zijn vast wel betere feesten waar de mensen naartoe gaan :p

RoBinVdHaRdStYleR 25-06-2009 @ 21:31:09

House muziek? :( je mag Trance wel een beetje aandacht geven! Sensatie House “cough”

dawasiknie 25-06-2009 @ 22:05:51

Groot gelijk dat ie opstapt, ID&T is een zinkend schip…

Timmer 25-06-2009 @ 22:19:19

ja sensation white man die cd’s blijven in de schappen liggen!! Mensen gaan daar alleen naar toe voor geile wijven,, en black was weer wat anders opgezet als de rest van de feesten in hardere stijlen en dat maakte dat feest gewoon goed!! :D

Dj rudestylez 25-06-2009 @ 23:08:29

valt wel meej hoor bij ID&T weten ze wel wat ze doen hoor :p

Kaptain 25-06-2009 @ 23:34:14

Q-Dance (y)

Josh-T 26-06-2009 @ 07:34:06

wel mooi vrouwtje op die foto

Mentalmaarten 26-06-2009 @ 10:14:01

Q-Dance (y)

Q-dance is ng steeds een onderdeel van id-t

Khadber 26-06-2009 @ 10:25:03

Inderdaad, Q-Dance en ID&T is 1 organisatie.. Dus dat vind ik een beetje onzin om te roepen.

Zonde dat 1 van de voorvechters van de feesten opstapt. Al moet ik eerlijk bekennen dat ze het met Sensation de laatste jaren wel goed verknald hebben. En dan heb ik het niet over de Black editie. Dat vind ik een verhaal apart, en ook gewoon zonde dat het zo moest lopen.

Dirk 26-06-2009 @ 11:55:19

Micheal Jackson is dood trouwens he.. wisten jullie dat al? :p

TheNabster 26-06-2009 @ 13:04:55

ja dat wist ik al maar is dat niet beter voor het wist je dat topic???

OT : vind dat ze het inderdaad goed verkloot hebben met sensation.
black editie had altijd iets speciaals en bleef maar groeien en nu hebben ze het ineens uit de arena gehaald ;)

Khadber 26-06-2009 @ 13:14:08

Ik heb het niet zo zeer over Black, dat willen ze afsplitsen omdat de formule wereldwijd gaat, daar kan ik me nog wel in vinden.

Wat ik vooral jammer vond was de wat simplistische aankleding voor Black itt White.. En nu met dat Sensation DJ-Team gedoe.. Is niet helemaal denk ik hoe mensen het willen zien, maar goed.

Mol 26-06-2009 @ 13:21:28

Helemaal gelijk in, mensen willen geen vast team maar afwisseling; maar het topniveau moet wel in stand blijven.

Dj rudestylez 26-06-2009 @ 15:19:18

afwisseling is wel het leukst

Q-Dominic 26-06-2009 @ 17:48:34

meest kutte commerciele zet ooit om van sensation white een housefeest te maken.
had gewoon een groot trancefeest moeten blijven, past er veel beter bij.. maarjah centen hé, daar draait t om helaas…

dawasiknie 26-06-2009 @ 18:29:33

Komt omdat Trance niet meer de populairste stijl is itt bijna 10 jaar geleden toen dat wel het geval was. Ik vind het inderdaad ook jammer dat het zo moet lopen. Sensation nu zou me totaal niet meer trekken.

Samba 26-06-2009 @ 19:04:16

marrokanen en nederlanders gaan niet samen