Dwangsom voor online ticketbureaus

De Consumentenautoriteit heeft aan vier bedrijven die via websites tickets doorverkopen, een dwangsom opgelegd. Als de bedrijven zich niet houden aan de gestelde eisen, kunnen de boetes van 5000 euro per week oplopen tot een maximum van 100.000 euro per overtreding.

Over de sites waren klachten binnengekomen over hoge prijzen en het feit dat sommige kaartjes achteraf niet geldig blijken te zijn.

De bedrijven moeten hun websites aanpassen omdat op internet extra regels gelden. Zo is de verkoper verplicht te melden dat het om doorverkochte tickets gaat en welk bedrijf achter de website zit. Verder worden kopers onvoldoende geïnformeerd over de mogelijke risico’s en de juiste prijs.

De bedrijven die de Consumentenautoriteit op de korrel heeft, houden zich onvoldoende aan deze informatieplicht. Het gaat om de websites 4alltickets.nl, Tickets4events.nl, Budgetticket.nl, Onlineticketshop.nl en Worldticketshop.nl.

Aanpassen
De bedrijven hebben toegezegd deze aanpassingen te zullen doen.

De Consumentenautoriteit heeft al eerder bedrijven aangesproken op het gebrek aan informatie. Hierop hebben de bedrijven hun websites aangepast volgens de regels van de wet.

Bron: NOS.nl
Foto: Elger van der Wel



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 14-09-2010 om 12:21 door Jor-D | Translate:

Reacties (14)

Plaats reactie
The Amethist 14-09-2010 @ 12:22:38

Mooizo!

back2daparty 14-09-2010 @ 12:27:29

Goed bezig ! Misschien volgend jaar toch nog eens kaartjes voor defqon ^^

Milán 14-09-2010 @ 12:59:48

Justice!!

bob marok 14-09-2010 @ 13:03:36

Goedzo! Dat de ECHTE liefhebbers nu eens kaartjes krijgen ipv nietsnutten die makkelijk geld willen verdienen en ze met veel winst door verkopen!

QBF-FR 14-09-2010 @ 13:10:11

Aanpakken!

Nego 14-09-2010 @ 13:19:28

Als je het goed leest veranderd dr vrij weinig ;) De bedrijven mogen de kaarten nog steeds aanbieden.

“Zo is de verkoper verplicht te melden dat het om doorverkochte tickets gaat en welk bedrijf achter de website zit. Verder worden kopers onvoldoende geïnformeerd over de mogelijke risico’s en de juiste prijs.”

Dit dus

Saimen 14-09-2010 @ 13:27:27

Idd, veel veranderd er niet.. Toch jammer, maar het is een begin.

Bas de Vogel 14-09-2010 @ 13:37:13

Dit gaat enkel over een viertal Nederlandse bedrijven, in het buitenland gebeurt het hoogstwaarschijnlijk ook gewoon en ook individuele personen kunnen zich met doorverkoop bezighouden, het is dus een beginnetje maar veel verandering zal er hierdoor echt niet optreden

Qre8ive 14-09-2010 @ 13:56:00

Wat er gebeurd is hetzelfde als die hypotheek reclames (Let op! Geld lenen kost geld)… ze worden gewoon verplicht om te vermelden wat voor consequenties het heeft.

verdult 14-09-2010 @ 15:42:02

Ik snap niet waarom mensen altijd kaarten bij dit soort bureaus kopen.

rodger88 14-09-2010 @ 15:47:34

omdat sommige mensen waaronder ik niet altijd een half jaar van te voren beslissen daar gaan we heen, maar dan op een gegeven moment toch wel zin hebben en er dan geen andere mogelijkheid hebben
:p

Inno 14-09-2010 @ 19:15:48

Het is een begin :)

D-tail 14-09-2010 @ 19:41:47

zo veel oplichterij tegenwoordig :(
mobiele providers, energie leveranciers, online winkels.. noem maar op
TIP: lees altijd ff (op een officiele site) wat je rechten zijn.. scheelt vaak heel wat teleurstellingen

(sinds gister advocaat ingehuurd tegen HI, vandaar dat ik het ff zeg)

christy83 15-09-2010 @ 15:51:54

Waarom dan D-tail? Ik heb namelijk ook al een paar keer problemen met hun gehad..