Emporium krijgt zware boetes bij geluidsoverlast

Emporium doet er goed aan om op 31 mei de versterkers een stuk zachter te zetten. Mochten ze toch te hard staan kan de organisatie 10.000 euro aan de gemeente Wijchen betalen. Boetes kunnen oplopen tot 135.000 euro.

Vorig jaar was de boete nog 1.500 euro per overtreding. Toen ging de organisatie twee keer over de schreef. De burgemeester en wethouders vonden dat de dreigende boetes niet genoeg effect hadden: “de organisatie raakte hier niet van onder de indruk”. Daarom risceerd de organisatie van Emporium hogere boetes van vele tienduizenden euro’s als het er te hard aan toe gaat.

“We waren wel verrast”, zegt David Brons van dancepodium The Matrixx in Nijmegen dat Emporium organiseert. “Vorig jaar waren er namelijk nauwelijks klachten. Die waren er wel het eerste jaar.”

Emporium 2008



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 21-05-2008 om 09:00 door Jor-D | Translate:

Reacties (8)

Plaats reactie
Joost 21-05-2008 @ 16:47:01

ja die burgemeester van nijmegen is een teringlijer, bij NEC wou hij ook al bier verbieden

Jor-D 21-05-2008 @ 16:49:24

[quote comment="178"]ja die burgemeester van nijmegen is een teringlijer, bij NEC wou hij ook al bier verbieden[/quote]

Serieus? Wat een naaier :x

luc 25-05-2008 @ 11:31:37

en het mooiste is nog dat de directe omwonende(wij dus)bijna tot geen overlast hebben gehad

Soen 04-06-2008 @ 17:15:50

Von de muziek maar zacht klinken bij de hardstyle tent…dus moete nie gaan zeiken…was wel een tering vet feestje!!

Tim 05-06-2008 @ 19:28:48

Het geluid was gewoon TE zacht op Emporium (bij de Hardstyle Stage). Vond het echt een domper!

Jackie Sunderland 06-06-2008 @ 14:45:31

ach het was nog altijd harder dan bij REVERZE…

mark 06-06-2008 @ 17:56:51

ja bij showtek was het helemaal een ramp echt zachter dab dat kon echt niet en bij hardstyle kon je het geluid van the white house horen!!!!! niet normaal man maar verder was het super vet geweest!!!!

H.M. MAFKOOS 17-03-2010 @ 21:06:34

je wordt zwaarder gestraft als je je muziek te hard aan zet
dan dat je een oud vrouwtjes op brute wijze beroofd van haar tas..

rare wereld leven we toch..

Nijmegen de gekste en laat ze lekker allemaal klere krijgen
als we allemaal 1 euro extra betalen hebben ze al 50.000 binnen voor de boete lijkt me fair