Emporium start per direct kaartverkoop met laag BTW

Het kabinet heeft gisteren besloten om het btw-tarief op concert- en evenementenkaartjes per 1 januari 2011 te verhogen van 6% naar 19% btw. Aangezien deze maatregel al op 1 januari 2011 ingaat, heeft organisator Matrixx besloten om per direct de kaartverkoop van het dancefestival Emporium 2011 te starten.

Omdat Matrixx liever de kas van de bezoeker spekt dan de staatskas kan iedereen tot en met 31 december alvast een Emporium kaartje kopen voor dezelfde prijs als vorig jaar met het lage btw tarief.

Tot en met 31 december 2010 kost een Emporium ticket €45 (ex fee). Vanaf 1 januari 2011 gaan de Emporium kaarten €53 (ex fee) kosten.

Emporium wordt volgend jaar voor de zevende keer gehouden op zaterdag 28 mei 2011 op de prachtige recreatieplas de Berendonck bij Nijmegen. Emporium staat bekend om zijn unieke sfeer, prachtige decors, dikke line-ups en mooie locatie aan het water. Emporium is ieder jaar ruim van te voren uitverkocht. Het thema en de eerste namen worden eind januari 2011 bekend gemaakt.

Kaarten voor Emporium 2011 zijn direct online te bestellen op www.matrixx.nl en bij alle Primera Shops. Kaarten kosten €45 (ex fee) tot en met 31 december 2010.

Klik hier voor kaarten.



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 19-11-2010 om 16:53 door Khadber | Translate:

Reacties (35)

Plaats reactie
Refuze 19-11-2010 @ 17:04:40

En zo hoort het

Machiel 19-11-2010 @ 17:12:29

Goeie zaak!

Peetje 19-11-2010 @ 17:13:08

En dan verhoogt de organisator de ticketprijs ex BTW ook nog eens per 1 januari….

JdeBftw 19-11-2010 @ 17:16:14

Inderdaad, niks goede zaak. Hier zie je de dat de Matrixx hier gewoon gebruik van maakt.

45 = 106%
dan zou 119% dus 50,52 worden..
Matrixx pakt er zelf nog eens 2,5 bovenop!

Martinos 19-11-2010 @ 17:19:15

Edit: humm…inderdaad. Goed gezien

x_Loonaa 19-11-2010 @ 17:21:48

wat een kutzooi! waarom hebben ze het niet gelaten zoals het was.. je kunt tegenwoordig niks leuks meer doen voor een degelijke prijs!
wel goed dat ze dan nu al de kaartverkoop starten!

Mannonymous 19-11-2010 @ 17:40:35

Is inflatie koste heren ;)

Sainen 19-11-2010 @ 17:44:37

Veel festivals gaan de kaarten nu ook al verkopen hoorde ik op de radio.

GReddy 19-11-2010 @ 17:58:48

goeie zaak hoor wat zou er gebeuren met de Hard Bass Ticket ??? neemt b2s die voor zijn rekening de btw:P of is het vanaf 1 januari voor ons de volle 19 % ????

urbandesigner 19-11-2010 @ 18:01:51

Pff wat is de PVV toch een pauperpartij zeg, ze hebben geen enkele interesse in cultuur, duurzaamheid, vernieuwing enz…
Blij dat ik daar niet op gestemd heb zeg!

roberttt 19-11-2010 @ 18:10:05

Helaas heb ik geen geld :( Zijn al veels te duur deze maanden.. dan maar volgend jaar halen :cry:

Mannonymous 19-11-2010 @ 18:24:45

@Greddy Als de kvk van Emporium NU start en er geen btw berekend word omdat het ticket in dit jaar verkocht wordt. Ra-ra wat zou er dan gebeuren met de hardbass tickets, die morgen verkocht worden?

@urbandesigner tsja.. cultuur/duurzaamheid/innovativiteit behoren tot linkse hobby’s volgens dit slappe excuus voor een politieke partij. Daar moet kennelijk op bezuinigd worden. Maar de pvv doet niets anders als huilie huilie doen als ze hun zin niet krijgen, ‘t zijn net kinderen.

urbandesigner 19-11-2010 @ 18:26:58

@ Mannonymous
Tsja bekt lekker he, ‘linkse hobbies’ . Ik ben zelf ook meer van de rechterzijde, maar ga zelf graag naar feesten, bioscoop, af en toe een museum enz. Plus het feit dat het niet slecht is voor Nederland als we cultureel goed ontwikkeld zijn. Maar ik durf te betwisten dat het merendeel van de PVV stemmers niet bijster veel verstand van cultuur hebben.

Khadber 19-11-2010 @ 19:42:21

Ik denk dat mensen zich niet bewust waren dat dit óók een vorm van bezuinigen kon zijn. Dus eigenlijk de verkeerde keuze gemaakt hebben.

urbandesigner 19-11-2010 @ 19:43:21

@ Khadber
100% gelijk

Rik 19-11-2010 @ 20:13:28

B2s & Q-Dance kom op met de kaarten voor:

In Qontrol, Decibel, Q-Base enz.

Vlk 19-11-2010 @ 20:29:33

Dit is de uitgelezen kans voor organisatoren om het kaartje ongemerkt duurder te maken, en de schuld te leggen bij de overheid, zoals JdeBftw aangeeft. Wat een hypocriet gedrag van Matrixx om te huilen dat de BTW omhoog gaat, terwijl ze zelf de prijs ook verhogen. Waarom zijn ze dan niet zo heldhaftig om erbij te zetten dat ze zelf ook even een graantje willen meepikken?

Qre8ive 19-11-2010 @ 20:43:43

@Vlk … inderdaad, lijkt me stug dat een kaartje zomaar 2.50 duurder word :) . Of denken ze bij Matrixx dat ze nu 19% over die 45euro moeten rekenen terwijl daar al 6% belasting op zit? (bij 19% op 45 euro krijg je 53.55 euro namelijk)

Rik 19-11-2010 @ 20:50:12

Ze hebben toch ook de service kosten al :’)

Bezemsteel 19-11-2010 @ 20:53:15

@VLK, De consument betaald de BTW niet de matrixx maar wij. Ze kunnen idd de prijzen net zo houden als vorig jaar om vervolgens verlies te maken en over een x aantal helemaal geen feestjes meer te ograniseren.
Tickets worden elk jaar duurder ivm inflatie, maar die btw verhoging is dodelijk..

Vlk 19-11-2010 @ 21:34:38

@Bezemsteel, Ik snap dat de consument de BTW betaalt en dat de prijzen stijgen door inflatie. Maar Matrixx maakt in dit geval naar mijn mening gewoon misbruik van de situatie.

Jur 19-11-2010 @ 23:26:06

De staat moet een bedrag van 11 cijfers vóór de komma (be)sparen, dus ook hier zullen mensen ‘t moeten gaan voelen…

Undertaker69 20-11-2010 @ 02:07:03

en terecht! echt belachlijke, alles wortd al zo duur! goede actie!

Nego 20-11-2010 @ 12:18:13

Domme zet… en dan gek vinden als men straks geen geld meer heeft aangezien iedereen NU kaarten tegelijk moet kopen.

Als je 2.50 voor een biertje betaald KAN het voor niemand een huge issue zijn als het kaartje 4 euro duurder wordt.

RS. 20-11-2010 @ 12:19:40

Die fee van soms wel 3 euro is ook een fabeltje, daar zijn ook gewoon afspraken over met de ticketbureaus dat ruim 2 euro per kaartje daarvan gewoon weer naar de organisator terugkomt.

Snor 20-11-2010 @ 12:40:12

Hypocriet gelul all over the place zeg.
Eerst Matrixx die beweert dat de ticketprijs hetzelfde blijft en alleen de btw omhoog gaat, maar vervolgens wel in verkapte vorm het kaartje ruim 2,5 euro duurder maakt (19% ipv 6% btw over het originele ticket zou een prijs van 50,337 betekenen, geen 53).
Vervolgens iedere bezoeker hier die gaat zeuren over de btw verhoging en de verhoging van Matrixx zelf. Bedenk wel dat bezuinigen op cultuur veel verder gaat dan alleen deze btw verhoging. Andere maatregelen waar iig ik wel volledig achter sta worden ook doorgevoerd en leveren pas echte bezuinigingen op. Weet iedereen hier wel waar die btw over gaat? Over eerste levensbehoeften moet 6% btw betaalt worden, over secundaire levensbehoeften 19%. We hebben gewoon een tijd lang in een sprookjeswereld geleefd waarin de wet voorschreef dat dit soort feesten primaire levensbehoeften zijn, maar laten we zonder dollen even wel wezen, dat zijn ze dus niet.
Vraag me af hoeveel de gemiddelde Hardtraxx bezoeker uitgeeft op een festival als dit. Nul euro omdat je uit protest tegen de hoge drankprijzen alleen maar kraanwater uit de WC’s drinkt ofzo?

mstx 20-11-2010 @ 13:44:24

@Snor Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Nikkel 20-11-2010 @ 14:15:38

@ Snor, gelukkig zijn is bij de mens volgens mij wel eerste levensbehoefte, en bij gelukkig zijn is het bij mij ook af en toe ontspannen. Dit in de vorm van een feest bezoeken of zo!

Zo kijk ik er ten minste tegen aan…

mutagenx 20-11-2010 @ 14:42:17

ja dit is mschn wel een spijtige zaak maar er is nu eenmaal niks aan te doen. we zullen ermee moeten leren leven.

iSenSe` 20-11-2010 @ 17:48:15

props voor de organisatie (Y)

Atraxisz 20-11-2010 @ 17:56:30

@ Nikkel
Jou antwoord is nog slechter als die van Snor, want dan kan alles naar 6%. Voor sommigen de McDonals, de vinylplaten, DJ-gear en ga zo maar door!

Markos 20-11-2010 @ 18:55:36

Binnen!

Snor 20-11-2010 @ 21:49:27

@Atraxisz
En waarom is mijn ‘antwoord’ dan slecht?

dylanleijten 21-11-2010 @ 02:56:40

@nikkel
gelukkig zijn is wel een een eerste levensbehoefte maar dat kun je ook met andere dingen doen. feesten bezoeken valt onder Luxe voorzieningen en dat valt onder secundaire levensbefoeten volgens mij..?

Nikkel 21-11-2010 @ 11:38:41

Was ook meer sarcastisch bedoelt met een beetje hoop, ja hoe leg je dat uit, om de btw niet op te schroeven :P