Fear.FM stopt door financiële problemen

Het is nog nét niet zover, maar schrik niet als je deze titel over een tijdje op harddanceblogs tegenkomt. Het gaat slecht met Fear.FM. Heel slecht. De sponsorgelden, reclameopbrengsten en dunne portemonnees van de Fear.FM vrijwilligers, zijn bij lange na niet meer genoeg om Fear.FM in de lucht te houden en nu hebben we jullie hulp nodig.

Het is echt niet zo dat we eventjes geld nodig hebben om een leuke actie op te zetten of iets dergelijks, of om de kas een beetje aan te vullen. Alles of niks, doorgaan of stoppen, Fear.FM of geen Fear.FM. Gelukkig schijnt er een klein straaltje zon door de dikke wolk die faillissement heet. Wij hebben de afgelopen jaren namelijk ook gemerkt dat jullie de trouwste luisteraars zijn die we maar kunnen wensen. Na al die uren, dagen, jaren fantastische muziek die we jullie hebben geboden, hopen we nu dus een beroep op jullie te doen. Om er niet omheen te draaien, de enige manier om er bovenop te komen is geld. We hopen op jullie steun…

Gezien we de kosten gewoon niet meer op kunnen brengen, hebben we een datum geprikt waarop we een bepaald geld bedrag verzameld moeten hebben. Is het op dat moment er niet, dan is het heel simpel. Het is dan over en uit met Fear.FM! Geen radio meer, geen dj sets. Het is dan afgelopen met het grootste harddance station van de wereld!

Ja, Fear.FM moet doorgaan!

Bron: persbericht



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 02-10-2009 om 07:57 door Jor-D | Translate:

Reacties (47)

Plaats reactie
Nipsen 02-10-2009 @ 08:08:47

Hoop dat ze er bovenop komen!
Vroeger veel naar geluisterd, leuk station! ^^

fosjoo 02-10-2009 @ 10:12:57

Ik ga doneren, Fearfm is een belangrijk radio station voor de harderstyles imo.

bRt_ 02-10-2009 @ 10:13:00

Damn das Balen;o

fosjoo 02-10-2009 @ 10:22:43

Lol brt lees die tekst eens _O-

Hexxys 02-10-2009 @ 10:36:38

Ik heb net gedoneerd. Ik heb te veel plezier van die zender om ze kopje onder te laten gaan.

SoundTunerZ 02-10-2009 @ 10:58:00

ik ga vanmiddag ook doneren. FF is echt gwn te vet om te laten stoppen!

oostzaner 02-10-2009 @ 11:07:50

Fuseren met Hardtraxx??

SoundTunerZ 02-10-2009 @ 11:09:19

haha dat lijkt me niks. Hardtraxx is een forum geen radio ;)

oostzaner 02-10-2009 @ 11:12:52

Time for Change! :D
Hardtraxx Radio Broadcasting live!

Dirk 02-10-2009 @ 11:17:52

En wie gaat dat betalen ;) Als zo iets als Fear.FM al niet kan blijven bestaan :(

Heb zojuist 100 euro gedoneerd

oostzaner 02-10-2009 @ 11:23:03

Staatssteun!!!

Jor-D 02-10-2009 @ 11:33:22

@SoundTunerZ: hardtraxx is wel iets meer dan een forum hoor :p
Het forum kwam er ook pas later bij ;)

TheDizZorder 02-10-2009 @ 11:39:02

Hardtraxx biedt livesets aan, wanneer je dat met een radiostation koppelt heb je alle poppen aan het dansen bij de Buma/Stemra en zullen ze helemaal absurde prijzen gaan hanteren…

je ziet nu al wat ze van plan zijn met YT filmpjes op blogsites!!!

ze zijn niet wijs !!

Markos 02-10-2009 @ 11:56:07

Zeer jammer als Fear FM stopt

bRt_ 02-10-2009 @ 13:06:20

@fosjoo ik heb het gelezen .. Ik mag het toch nog altijd balen vinden niet dan? Stel dat de donaties nog te weinig zijn? Ik zeg “stel” he ;)

Oxbow 02-10-2009 @ 13:24:05

ach er is ook nog hardhouse generation op Fresh FM enzo dus ik maak me niet druk

Dirk 02-10-2009 @ 13:42:08

@ Oxbox, dat is 3 uurtjes in de week ;)

_ProjeQtOne_ 02-10-2009 @ 14:17:48

Spijtige zaak …
Ik ga zeker doneren!
Maar als het niet genoeg is?
Waarom slaan organisaties als deze de handen niet in elkaar om samen een FM-Frequentie te krijgen en er een station rond te bouwen in de hardere stijlen? Brengt uiteraard veel kosten met zich mee…
Maar de scene is zo groot in Nederland en zijn buurlanden.
Ik vind dan dat Q-Dance e.a. zijn steentje daarin ook kan bijdragen, FM + Online.

Dirk 02-10-2009 @ 14:22:19

FM frequenties betaal je zo´n 1.5 miljoen per jaar heb ik me een keer horen laten zeggen.

Koen 02-10-2009 @ 14:51:24

Ik denk dat ik wel ga doneren, maar ik wil alleen weten wat er mee gebeurd als het te weinig is…

FearFM is echt de belangrijkste radio voor hardere stijlen. Het is echt jammer als ze er niet bovenop kunnen komen. Maar als het ze gelukt is, krijgen we misschien vaker reclame te horen, niet dat dat wat uitmaakt; als FearFM maar online blijft!

RJBanthum 02-10-2009 @ 14:58:37

Echt waar, meer dan 40% van de kosten van een radiostation gaat naar malafide zaken zoals BuMa en meer rechteninstanties. Ze claimen de muziekwereld te willen redden, de artiesten te willen redden maar ze doen eigenlijk niks meer dan geld kloppen uit de consumenten portemonnee en radio stations als deze gaan er aan onderdoor… Wat een flikkers zeg… Ik hoop dat ze het halen, maar verwacht dat ze dan na een half jaar met dezelfde problemen zitten en al het gedoneerde geld alweer bij rechtenorganisaties is beland… Klootviolen.

FearFM 02-10-2009 @ 15:42:18

Thx mannen, ik probeer ook de situatie uit te leggen in: http://harder.fear.fm/topic/8591/Waarom-doneren-Why-Donate

Misschien maakt dat verhaal het wel duidelijker hoe wij ervoor staan en waarom…

:cry:

wildenberg 02-10-2009 @ 15:58:00

zou heel erg jammer zijn als fear fm uit de lucht zou gaan…

Dennis Aka Mash 02-10-2009 @ 16:18:37

‘Heb zojuist 100 euro gedoneerd’

wtf? serieus ja?

RJBanthum 02-10-2009 @ 16:45:23

Hoe lang denken ze verder te kunnen met dit bedrag? Ik wil niet negatief doen, maar een doneer actie lost een structureel tekort toch niet op?

Snor 02-10-2009 @ 16:50:33

Heel erg spijtig bericht. Beleef altijd veel plezier aan het luisteren van FearFM en heb ook een hoop opgenomen setjes van ze (top40/100/2Dangerouz enz. enz.) op mn ipod staan.

Ik wil dus best doneren maar ik wil eerst een paar dingen weten:
Wat als het beoogde bedrag niet word binnengehaald? Worden de donaties dan teruggestort?
Is er ook een goed uitgewerkt lange-termijn plan? Of zoals RJBanthum zegt, hebben we niet over een half jaar weer eenzelfde oproep tot donaties?

@FearFM, sorry als zulke informatie in je link staat maar ik heb vanavond pas tijd om er meer over te lezen en wou toch even mn zegje kwijt ;)

Frankert 02-10-2009 @ 16:53:48

Stel: ze zeggen we willen voor 20 oktober 5000 euro ophalen. En ze halen uiteindelijk 4500 euro op. Dan vraag ik me af wat ze met dat geld gaan doen aangezien ze dan als nog gaan stoppen. Lekker in hun eigen zak steken?

Kaptain 02-10-2009 @ 16:57:53

Ze moeten geen namen zoals Dozer wekelijks laten komen draaien als ze het niet kunnen betalen…

DFH 02-10-2009 @ 16:58:55

Dit probleem is al is eerder geweest helaas en nu gebeurt het weer.. en toen hadden jullie volgens mij ook iets van rond de 3000 euro nodig en dat stond er na mijn mening een beetje te laat op de site.. Hoeveel geld is er nu nodig dan? :S

verdult 02-10-2009 @ 17:00:39

@ Kaptain die draaien voor niks he.

@ Frankert hoeveel kosten denk je dat fearfm al heeft gemaakt in het verleden ;)

Pim (FearFM) 02-10-2009 @ 17:07:08

@Frankert, Dan zijn we zelf best bereid om de 500 euro van ons eigen spaargeld bij te lappen.
@ Kaptain, Dozer komt gewoon voor niets elke week zorgt zelfs geregeld voor een lekker kratje bier. Evenals alle andere DJ’s trouwens. Iedereen die maar hoe dan ook betrokken is bij de radio is vrijwillig.

@Snor/RJBanthum, is is zeker een plan voor op lange termijn. Een groot probleem op het moment is dat er 42% van het bedrag overgedragen dient te worden aan de belastingdienst. Zodra Fear.FM dit bedrag bij elkaar heeft zal het evalueren in een stichting. Hierdoor zijn dergelijke dingen te verantwoorden als rechtspersoon. Verder is het als rechtspersoon geheel vrij om te doen en laten wat het wilt.
Eigenlijk mag er op het moment van spreken geen enkele commerciele banner vermeld worden op nog radio of stream. Helaas probeert de Buma/Stemra je gewoon de poot uit te trekken ookal leven ze zelf blijkbaar nog in het jara 1950 en weten ze nog steeds niet waar ze eigenlijk mee bezig zijn.
Een mooi voorbeeld is de heffing op youtube videos voor websites. (130 euro per jaar voor 6 video’s). Een achterlijk plan zonder enige functie.

Mocht je meer informatie willen kun je altijd even een mailtje sturen naar [email protected] en dan zal je wellicht een wat beter beeld er bij krijgen.

FearFM 02-10-2009 @ 17:22:34

Het is jammer om te lezen dat veel mensen niet op de hoogte zijn van wat het allemaal kost (een hobby als Fear.FM).

Wat ik wel wil zeggen is, wij werken al jarenlang vrijwillig voor Fear.FM en zo steken wij er ook al jaren geld in.
Boeit ons verder ook niks want het is onze hobby…
Echter heeft Fear.FM een status bereikt waar wij een keuze moeten maken of stoppen of doorgaan, dat wij nu van donaties afhankelijk zijn is mede te danken aan de crissis..

Maar goed de grote vraag, wat als wij het niet halen?
Dan heb je gewoon dikke pech.. je bent je geld kwijt met een donatie van 10 euro niet z’n groot punt lijkt me?.. MAAR vergeet niet dat bij grote bedragen er afspraken gemaakt kunnen worden om bijv gedeelte terug te betalen.
Zo kunnen wij er toch ervoor zorgen dat bij het niet halen van het complete bedrag mensen terug kunnen betalen.

Ook staan er nog opties open om bijv. met 1 stream verder te gaan mochten wij daar wel genoeg geld voor binnenkrijgen.

Maar heb je vragen? Stel ze gewoon! [email protected]

FearFM 02-10-2009 @ 17:24:21

Oja, vergeet niet dat als Fear.FM stopt bepaalde onkosten gewoon door gaan voor een bepaalde tijd.
Denk daarbij aan de contracten die gesloten zijn (inet / hosting / etc.).

Luxor 02-10-2009 @ 17:30:42

Ik hoop dat jullie het halen, ik verkeer zelf helaas niet in de positie te kunnen doneren (ook al had ik dat maar al te graag gedaan). Als jullie het geld bij elkaar krijgen, zullen jullie vast en zeker de nodige veranderingen aanbrengen zodat dit in de toekomst niet weer hoeft te gebeuren, daar ben ik zeker van.

Succes!

Off topic: ik zit alweer te wachten op de oktober top 40:D^^

The Hardstyler-1994 02-10-2009 @ 17:53:40

dat zou echt zonde zijn dat fear.fm niet meer bestaat

Frankert 03-10-2009 @ 12:37:30

Tijd voor een donatie! :)

SanderM 03-10-2009 @ 14:25:56

Hoeveel heeft FearFM minimaal nodig om door te kunnen gaan (minstens voor een jaar)?

Kaptain 03-10-2009 @ 15:15:30

Wat gebeurt er trouwens met het geld als het niet voldoende is?

Qoncrete 03-10-2009 @ 18:46:18

@Kaptain: Gast, serieus.. lees nou eerst ff alle andere berichten :S hoop dat ze genoeg geld binnen krijgen

KSwoosh 04-10-2009 @ 09:38:45

iedereen moet doneren! dat is de enige manier om de beste radio in the harder styles online te houden!

maar fuseren met Hardtraxx… kosten delen, is geen slecht idee, of wel?

Qre8ive 04-10-2009 @ 11:42:01

Denk niet dat de heren van Hardtraxx de kosten op kunnen vangen :P. Niets verkeerd bedoelt :D …. tis gewoon een hoop geld :)

ThaMaster 04-10-2009 @ 12:35:46

@ Luxor. bullshit wat jij zegt he. je kunt echt wel wat doneren..
30 euro gedoneerd;)

Ravenwood 04-10-2009 @ 19:17:46

ze hebben dan wel heeeel veel geld nodig, als ik zo zie hoeveel mensen doneren en nog aardig veel. de meter staat nog maar op 5%.

maarja, ik doneer helaas niet, ik luister bijna nooit naar FearFM.

het is echter wel kut voor ze dat ze in de problemen zitten, en natuurlijk voor alle luisteraars.

KSwoosh 04-10-2009 @ 21:58:04

had ik nou maar niet meteen mijn stufi uitgegeven XD

KSwoosh 04-10-2009 @ 22:56:25

voor de mensen van Hardtraxx en mensen die FearFM draaiende willen houden, hier is een affiche dat ik voor FearFM heb gemaakt:
http://i149.photobucket.com/albums/s47/coreper/GIMP%20Stuff/FearFM-Needs-Help.jpg

Sander 06-10-2009 @ 22:19:43

Zijn ze er eigenlijk niet een beetje laat mee gekomen? Want 1 november is nou niet echt lang meer.

RJBanthum 08-10-2009 @ 13:12:16

Maar, voor FearFM: Ik denk dat heel veel mensen benieuwd zijn naar het lange termijn plan. Denken jullie na deze actie zélf verder te kunnen? Pim heeft het over evolueren in een stichting (met als gevolg als rechtspersoon meer vrijheid te hebben in commerciele activiteiten), betekent dat dat jullie als stichting genoeg geld weten te verzamelen om volgend jaar de kosten wél te dekken? En dat terwijl de grootste geldschieter (Robert, toch?) zijn investering vermindert? Het lijkt mij best een wezenlijk verhaal om te vermelden.

Reageren