Fear.FM stopt ermee op 1 januari 2010

Met pijn in het hart is er de afgelopen dagen besloten om een punt achter Fear.FM te zetten. Helaas blijft de donatie meter al een aantal weken vrijwel stilstaan wat betekend dat ze niet aan hun financiële verplichtingen van het komende jaar kunnen voldoen. Zelfs doorgaan in een kleinere vorm was niet mogelijk aangezien hier minimaal 70% aan donaties voor nodig was.

Fear.FM vertelt:
“Naast de donatie actie zijn wij ook actief bezig geweest om sponsors te vinden, dit heeft helaas ook niet mogen baten. Het is ons niet gelukt om een sponsor en/of partners te vinden die de kosten aan Fear.FM financieel konden ondersteunen. Buiten een paar kleine aanbiedingen na, die helaas niet toereikend waren om de kosten van Fear.FM te dekken.

Financiële verplichtingen:
Met de bovenstaande uitkomst mogen wij concluderen dat een concept als Fear.FM, op een legale manier, geen financieel recht heeft van bestaan. Het financiële gedeelte is juist zo belangrijk, veel mensen onderschatten helaas wat het kost om een radiostation als Fear.FM in de lucht te houden. Voornamelijk de kosten van de muziekrechten hebben Fear.FM de das omgedaan. De kosten hiervoor zijn zo extreem hoog dat een “alternatief” station als Fear.FM geen recht van bestaan heeft. Met daarbij de vraag of de artiesten die wij draaien op Fear.FM hier 1 cent van ziet.

En hoe nu verder?
De site gaat op zwart, geen goed teken, Fear.FM gaat dood. Iedereen die betrokken is / was bij Fear.FM zal een nieuwe plek moeten zien te vinden. De luisteraar zal naar alternatieven moeten gaan zoeken.
Het grootste deel van de donaties zal gebruikt worden om Fear.FM af te sluiten (lopende contracten etc.). Verder willen wij, samen met jullie, zorgen voor een passelijke afsluiting. Op 30 december 2009 zullen wij met “Fear.FM Farewell” nog één keer doen waar wij goed in zijn, online radio maken.
Verder willen wij IEDEREEN, en wij gaan geen namen noemen, bedanken voor de steun en het vertrouwen in Fear.FM! Want het kan niet vaak genoeg gezegd worden, wij zijn wat wij zijn dankzij jullie!

Fear.FM Farewell
Met “Fear.FM Farewell” willen wij al onze trouwe luisteraars en niet te vergeten de donateurs bedanken voor alle steun die wij de afgelopen jaren hebben gehad. Speciaal voor jullie zullen wij de Ekskuus te Valkenswaard om te toveren tot radio studio waar jullie allemaal bij mogen zijn.

Om onze laatste live uitzending tot een succes te maken hebben alle artiesten uitgenodigd die ons de laatste jaren een warm hart toegedragen hebben. De volgende artiesten zullen voor de laatste de LIVE uitzendingen van Fear.FM doen laten knallen (mits de extreme winterse temperaturen niet in de weg zitten):

B-Front
Darkraver
DizZorder
Dozer
Heatzone
Josh & Wesz
Low-E
Nosferatu
Pavo
The Pitcher
Zany

Verder zullen wellicht in de loop van komende week nog enkele artiesten worden toegevoegd aangezien er vast en zeker nog wel een surprise act aanwezig zal zijn.
Uiteraard zal de show worden gepresenteerd dan niemand minder dan de 2-Dangerous-ones, Dozer en DizZorder. Wij hopen jullie dus allemaal te zien tijdens de laatste LIVE radio show op woensdag 30 december 2009 in de Ekskuus te Valkenswaard. De entree zal volledig gratis zijn maar let op want vol = vol.

Bij deze willen wij jullie namens de Fear.FM crew van harte bedanken voor alle steun die wij de afgelopen jaren hebben mogen ontvangen. Zonder jullie was Fear.FM nooit het Fear.FM geweest van vandaag de dag. Verder wensen wij jullie een fijne feestdagen en het beste voor 2010.

Bedankt!”



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 24-12-2009 om 13:52 door Jor-D | Translate:

Reacties (60)

Plaats reactie
Khadber 24-12-2009 @ 13:59:49

Zonde dat ze verdwijnen. Het was toch erg fijn om een mooi station te hebben.

Was er geen mogelijkheid om bijvoorbeeld een avond op een radiostation te verzorgen ala Hardhouse Generation nu doet?

SoundHound 24-12-2009 @ 14:00:45

Zwaar klote.

Hymn 24-12-2009 @ 14:06:57

Kut :cry:
Er is geen betere Hardstyle Radio

C-Mind 24-12-2009 @ 14:08:50

Is kut dat ie verdwijnt
was altijd leuk
hier in Waalwijk op power 2 move was het ook altijd lachen in de hardtyle tent die fearfm neerzette

Dj Skitzo 24-12-2009 @ 14:13:43

zonde :/ ik moet wel zeggen dat ze met een toplijstje afsluiten, wrom hebben ze niet iets gedaan als 3fm, serious request.
effe een glazen huis regelen en dan maar plaatjes draaien en niet eten xd

TheDizZorder 24-12-2009 @ 14:19:59

ik had dat zo gedaan ….

SanderM 24-12-2009 @ 14:21:42

Heel jammer, maar het zat er aan te komen. Helaas is het nu ook over met de geweldige livesets, want ik heb me er een hele hoop zeg.

Lyst 24-12-2009 @ 14:33:10

Bravo Buma/Stemra, zolang de popartiesten maar geld vangen he -_-

Khadber 24-12-2009 @ 14:39:15

@ DizZorder, inderdaad. Verwijderd.

Jorann 24-12-2009 @ 14:39:46

Heel jammer :cry: .

Ken geen ander radiostation die altijd leuke setjes had. :(

Björn 24-12-2009 @ 14:54:49

:( Zonde, jammer dat de donaties te weinig waren/er te weinig mensen waren die doneerden..
Goodluck naar alle mensen binnen FearFM, toch nog maar hopen op een geldschieter die er weer leven in kan blazen binnenkort..

Altijd met plezier aangegooid op werk, stage, school of thuis. Veel setjes binnen gehaald.
Nu maar zoeken naar iets anders.

@Lyst, true. Hulde aan Buma/Stemra :mad:

wesletje92 24-12-2009 @ 14:56:11

Erg zonde :(

G1LL 24-12-2009 @ 15:14:13

heel heel heel erg jammer!

bananenschil 24-12-2009 @ 15:21:19

nummer 1 harder radio is niet meer :cry:

Nego 24-12-2009 @ 15:24:22

Nosferatu is toegevoegd aan Fear.FM Farewell :)

The Hardstyler-1994 24-12-2009 @ 15:28:46

dit is en verlies voor de hardstyle wereld :cry:

Khadber 24-12-2009 @ 15:45:04

@ Nego: Dankjewel! Toegevoegd.

EvoViper7 24-12-2009 @ 15:48:53

Erg zonde idd. Fear FM was voor mij altijd de nummer 1 tijdens mijn studie en stage. Jammer, nu opzoek naar een andere helaas… Bedankt!

Nego 24-12-2009 @ 15:54:22

@ Khadber,

Komen er vast nog wel meer aan:)

Gooz 24-12-2009 @ 15:55:53

Echt zonde, wat zal ik de hardstyle top 40 elke maand, de jaarlijkse top 100 en alle mooie setjes missen. Het was echt top!

oostzaner 24-12-2009 @ 15:57:59

Nee!!!!!!
Geen Top 40′s meer. :cry:

Jorann 24-12-2009 @ 16:08:41

Word de top 100 nog wel uitgezonden dan?

Khadber 24-12-2009 @ 16:10:39

@Jorann: Die zou op 31 December komen.
@Nego: Hou ons op de hoogte ;) .

Duitse 24-12-2009 @ 16:25:19

:cry:

LNDRTJN 24-12-2009 @ 16:35:01

Heel erg jammer dat t over is..
Misschien ga ik wel naar de Farewell, lekker in de buurt!

Just4Music 24-12-2009 @ 17:37:12

Dit is echt klote, was de enige radio waar ik wel eens naar luisterde

San Miquel 24-12-2009 @ 17:38:42

Erg jammer dit..!

A2BNixke 24-12-2009 @ 17:39:58

Erg jammer !! :(

boellie 24-12-2009 @ 18:44:31

Hoe laat begint dat feest in de Ekskuus 30 december??

Dustydus 24-12-2009 @ 18:52:05

@ Jorann Er zijn altijd albums die een top100 samen stellen.

Buma/Stemra moeten ze eens voor de rechter neerzetten.. wil wel eens weten wat ze met het geld doen 0% naar artiesten 30% platenmaatschappijen 70% in eigen zak zeker.

wel goed gedaan dan met het laatste geld.

Martijn 24-12-2009 @ 20:11:41

http://www.realhardstyleradio.nl

De nummer 2 hardstyleradio op dit moment, en als fearfm kapt wss nr. 1

MartijnB 24-12-2009 @ 20:23:34

Als ik even tel op PF zitten er nog zeker 5 tussen ;) Dus RHR de nieuwe nr 1? Laat me niet lachen :)

Martijn 24-12-2009 @ 20:25:36

Waar dan op pf?

blik 24-12-2009 @ 20:29:20

oei dit had ik niet aan zien komen!

SoundTunerZ 24-12-2009 @ 20:29:30

Nooooo! Fear fm stopt ermee :( :cry:

casefan 24-12-2009 @ 20:54:31

@blik

Nee inderdaad, wie had dit nou kunnen voorspellen. :(

StylxZ 24-12-2009 @ 21:59:10

Godverdomme, wat nu.

eXitium 24-12-2009 @ 22:30:50

Dit is egt wel kut… super radio jammer dat het weg gaat..:(
Kut buma¬¬

FearFM 24-12-2009 @ 22:31:23
Jur 25-12-2009 @ 02:10:46

Ik wilde een genuanceerde reactie plaatsen maar kan niets verzinnen…. DOOD AAN DIE BUMA/STEMRA HOEREN!
:)

Mystic Dummy 25-12-2009 @ 03:49:43

jammer ko het altijd goed vinden met top 40 en 100 :(

iig
als ik tim kuijk voor mn auto krijg, dan geef ik gas bij :cool:

Josh-T 25-12-2009 @ 09:58:45

Echt kut dat ze ermee stoppen, die party in Valkenswaard is voor mij wel een goede troost :)
Word de Top 100 nog wel uitgezonden en/of bekend gemaakt?

en idd kut Buma/Stemra

Saimen 25-12-2009 @ 12:27:31

Ongelooflijk jammer!!
Inderdaad, kut Buma/Stemra.
Balen dat het over is, ga de top 40 en top 100 missen! :(

Qre8ive 25-12-2009 @ 16:34:21

De top100 word gewoon uitgezonden! :) Word momenteel gemixt :P

Timmer 25-12-2009 @ 17:18:38

Erg jammer!! Altijd geluisterd… Fear fm ook bedankt

Boontje 26-12-2009 @ 23:22:18

die fear fm top100 word die in valkenswaard gedraait,
of krijge we die nog live te hoore via het station?
echt heel zonde dat ze moete stoppen. :sad:
mn favo radio zender opt gebied van hardstyle
thnx for al!

Khadber 27-12-2009 @ 09:09:20

@ Boontje: 31 December de hele dag.

KSwoosh 27-12-2009 @ 11:43:31

dit is egt verschrikkelijk jammer…
en dan kan ik wss ook nog niet eens naar dat eind”feest” komen :(

Boontje 27-12-2009 @ 13:04:15

okee dat word de hele dag fear fm door de speakers pompe!
dankje!

sander 27-12-2009 @ 17:56:32

Damn… een hele zware klap voor de hardstyewereld , moet ik ook nog een andere hardstyleradiozender zoeken

Piet-R76 28-12-2009 @ 11:10:15

Het geeft maar weer aan met wat voor een passie de mensen achter Fear FM zich altijd hebben ingezet voor hun levenswerk. Dat ze nu nog de puf hebben een afscheids’feest’ te organiseren, verdient alle respect. Ik had me ook kunnen voorstellen dat ze in zak en as zitten en even helemaal nergens zin meer in hebben. Is er echt niet een geldschieter die dit ook ziet en de zender alsnog een financiële injectie wil geven?

Is er overigens niet een hardstylzender die de Top 40 nu wil overnemen?

No Fearzz 28-12-2009 @ 11:54:58

Ja idd, Misschien kan de Top40 wel naar Fresh?
Zou helemaal top zijn. Zonde idd want die Top 40′s waren altijd wel lekker (l)

FearFM 28-12-2009 @ 13:44:54

De top40 hoort bij Fear.FM en werdt door de medewerkers van Fear.FM gemaakt.
Als Fear.FM stopt stopt ook de top40.

@Piet-R76
Thx voor je respect!
Fear.FM is als een kindje voor mij / ons, dus dan begrijp je wel hoe het voelt als je zoiets verliest.
Maar goed, daarin tegen wordt ik binnenkort vader! Dat geeft toch wel enige verzachting van de pijn ;)

Khadber 28-12-2009 @ 13:47:04

@ Fear FM: Zijn er plannen om later een doorstart te maken? Ik las wel iets van dat jullie een backup van de site achterhouden.

Qre8ive 28-12-2009 @ 16:11:52

Ik heb altijd de hardstyle top40 gedaan en zal niet ergens anders heengaan :) . Het is onderdeel van Fear.FM, geen ander station.

Als je dus ergens ineens een top40 ergens ziet opduiken is dat NIET hetzelfde.

Love_Fulfilled 28-12-2009 @ 18:54:41

Wat ga ik de top40 en top 100 zwaar missen :cry: .. jammer dat niet meer mensen geld gedoneerd hebben FOEI!!

FearFM 29-12-2009 @ 02:16:56

@Khadber

Op dit moment liggen er geen concrete plannen om een doorstart te maken.
De backups nemen wij omdat in januari ook alles down gaat en al onze contracten op worden gezegt (dus geen dedicated servers meer etc.).
En de backups nemen wij om ons werk niet verloren te laten gaan, je weet immers nooit…..

Luukieluuk 29-12-2009 @ 11:56:54

jammer dat ze stopen :( Vond t net zo vet al die Hardstyle nummers op de radio.
Bedankt voor de mooie top 40′s en livesetjes (Y)

jan 29-12-2009 @ 22:28:20

Balen zeg:( luisterde altijd met veel plezier…
Is een samenwerking met fresh.fm hardstyle channel niet mogelijk?

FearFM 30-12-2009 @ 00:04:20

@jan

Er zijn wel meerdere bedrijven / organisaties die interesse hebben getoont.
Echter als ze interesse hebben in shows kunnen ze beter rechtstreeks contact zoeken met de djs zelf.
Als ik met Fear.FM verder wil, kies ik voor een stuk zelfstandigheid (aangezien het een hobby is moet het ook leuk blijven).

Reageren