Fear.FM – We Need You: Actie verlengd

FearFM is nog niet weg… Ons doel om voor 1 November het bedrag wat we nodig hebben om Fear.Fm in de lucht te houden hebben we niet gehaald. Maar na veel overleg hebben we besloten om de actie te verlengen. Het is een risico maar wij geloven erin dat het moet gaan lukken! Maar daar hebben we jullie hulp, nog steeds, voor nodig!

We zijn natuurlijk druk bezig om het nodige geld te verzamelen, zo zijn we nu druk aan het onderhandelen met bedrijven die ons zouden willen sponsoren vanaf 1 januari. Maar helaas zijn de bedragen waar we over onderhandelen niet groot genoeg om alles te dekken, en hebben we nog steeds meer donaties nodig.

Ook al geloven en hopen we zo dat we al het benodigde geld bij elkaar kunnen brengen, denken wij er ook over na wat er moet gebeuren als we niet genoeg geld hebben op 30 december. In dat geval zijn er 2 scenario’s :
1. We hebben nog maar 70% ingezameld, we kunnen door met 1 stream, en we blijven bestaan. In dat geval zouden we als we ooit meer geld hebben weer extra streams er bij kunnen nemen.
2. Het gewenste bedrag wordt niet gehaald, we kunnen niet langer voortbestaan. 31 December 2009 om 23:59 uur gaat de stekker eruit. Probeer mensen maar eens gelukkig Nieuwjaar te wensen wetende dat het jaar geen Fear.Fm meer heeft. Dat je niet meer kan genieten van de lekkerste jumpstyle niet meer kan genieten van de beste Hardstyle en niet meer kan stampen op de hardste Hardcore.

Maar wij geloven er nog in! Op klokslag 12 uur gaan wij het nieuwe jaar in, een jaar waar Fear.FM ook in moet gaan. Maar we hebben jullie echt nodig, we hebben die donaties nodig!

Denk je eens in wat je moet gaan luisteren als Fear.FM er niet meer is! Rap? R&B? Frans Bauer? Hoe kan je daar nou ooit nog genoegen mee nemen als je het jaar daarvoor naar The Pitcher kon luisteren? Hoe kan je daarnaar luisteren wetende dat je het jaar ervoor elke donderdagavond los ging met DJ Dizzorder en Dozer? Hoe kom je nu aan de beste livesets? Waar ga je naar luisteren als je nergens nieuwe Fear.FM top 40’s kan beluisteren?

Denk daar maar aan als je nog twijfelt of je moet doneren!



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 01-11-2009 om 10:55 door Khadber | Translate:

Reacties (35)

Plaats reactie
NoiseHunterZ 01-11-2009 @ 11:34:13

Rap? R&B? Frans Bauer? :p

blik 01-11-2009 @ 12:03:21

Als je geen winst maakt pak je het toch echt gewoon niet goed aan
Ze hadden dit moeten aan zien komen en er meteen al 1 stream van moeten maken

Kaap 01-11-2009 @ 12:11:24

Ik denk dat er best wel wat mensen zijn die terughoudend zijn met doneren omdat ze niet weten hoeveel geld er benodigd is. Er was al bekend dat je je geld niet terug zou krijgen als het niet gaat lukken, dat er ook nog eens bij dan zijn er gewoon zat mensen die zoiets hebben van ja ik ga niet doneren, want ik weet niet hoe groot dat bedrag is, misschien is het te groot en kan ik naar mijn centen fluiten. Dan maar niet doneren.

Snap je wat ik bedoel? Als er nou bijvoorbeeld bekend zou zijn dat er 25.000,- nodig is. Dan zou je met 2500 donaties van 10,- eruit zijn. Mensen kunnen ook rekenen en relativeren, als ze cijfers zien beseffen ze of het haalbaar is of niet. Dat hele besef is er nu niet omdat er gevraagd wordt om donaties maar niets bekend is van de rekeningen.

En das dus ook mijn reden dat ik niet doneer.

Patrick 01-11-2009 @ 12:26:15

@blik,

We zijn er ook al wel langer mee bezig hoor, dit is alleen een van de laatste opties. Het is niet makkelijk om geld te verdienen met iets dat gratis gegeven word. Dankzij sponsors zijn we al zo ver gekomen, we zijn ook begonnen als hobby. Echter is het nu zo groot dat het gewoon niet meer te doen is voor ons alleen + sponsors.

Denk er wel aan dat we alles al enkele jaren vrijwillig doen en er al een hoop geld en tijd ingestoken hebben!

@Kaap,

Je voorbeeld zit aardig in de buurt en de berekening die je maakt zou makkelijk te doen moeten zijn gezien de hoeveelheid luisteraars op Fear.FM. Als iedereen die naar Fear.FM luistert 10 euro zou geven, zouden we nog door kunnen gaan voor 4-5 jaar.

FearFM 01-11-2009 @ 12:34:11

@blik
Fear.FM is nooit winstgevend geweest, ik moet ook zeggen dat dit niet direct onze doelstelling was.
Echter Fear.FM werd altijd uit privé inkomsten betaald met hulp uit feesten.
Nu viel de opkomst bij ons laatste feest erg tegen en daarnaast wordt ik binnenkort vader.
Verder is het mijn niet gelukt om een organisatie te vinden die op financieel gebied wilt samenwerken (met een paar kleintjes daar gelaten).
De bovenstaande zaken zorgde ervoor dat ik op korte termijn actie moet gaan ondernemen.
Nu had ik 2 mogelijkheden: 1. Stoppen met Fear.FM (dit was voor mijn persoonlijk het makkelijkst) en 2. Een Aktie als we need you opzetten (kost een hoop tijd en energie, zoals bijv mensen voorzien van de juiste informatie).

@Kaap

Ik snap dat mensen het bedrag willen weten (je komt met jou bedrag erg goed in de richting ;) ), echter hebben wij besloten dit niet te doen (de hele crew weet het overigens en wij hebben het met de hele groep het benodigde bedrag haalbaar geacht).
Het valt mij wel op dat voornamelijk Nederlanders hierom vragen, als ik ook mag inschatten komen 70% van de huidige donaties uit het buitenland (voornamelijk Duitsland).

Misschien mag ik wel voorzichtig stellen dat een Nederlander “gierig” is en niet het gevoel heeft van “waarde”? Ik bedoel hiermee dat er zelfs mensen bij zijn die denken dat hardtraxx een dik bedrijf is.
Daarnaast waarom een online radiostation steunen als je alles gratis kunt downloaden (ook een vaak gehoorde reactie).
Maar goed om een lang verhaal kort te maken, waardeer je het werk van Fear.FM is dit het moment om dat te laten merken. Vertrouw daarbij op ons dat wij ons best doen om Fear.FM van de ondergang te redden. (het is en blijft een leuk hobby voor de hele crew van Fear.FM en de andere mensen die met de muziek bezig zijn)

oostzaner 01-11-2009 @ 14:55:20

Volgens mij is het alleen nog maar bergafwaarts gegaan met FFM toen ze die Hardcore stream erbij zetten.

KSwoosh 01-11-2009 @ 15:26:01

fearfm mag egt niet verdwijnen, maar ik vraag me af wat er nou gebeurd met de veiling enzo, want die lijkt maar oneindig door te gaan?
mss moeten jullie dat geld es binnen halen [en ik zou me stickers wel es willen...]

Stokbrood 01-11-2009 @ 16:29:46

volgens mij was het 2 jaar geleden dat ze ook bijna weg waren… en ik denk dat ze daarna te veel wilden met verschillende streams en dan is dit het resultaat…

MarcelP102 01-11-2009 @ 16:32:15

1 stream is tog prima? gewoon puur de Harder stream laten draaien. Jump/tek en HC zijn neem ik aan tog de minder beluisterde streams

Patrick 01-11-2009 @ 16:47:43

Het is niet bergafwaarts gegaan met Fear.FM … juist alleen maar beter! Daarom nu ook deze actie omdat wij het niet meer op kunnen brengen. Word er niet genoeg opgehaald voor alle streams … dan worden het er automatisch minder (mits daar wel genoeg voor hebben).

Daarom moeten we ook minimaal 70% hebben, omdat de harder stream zo groot is ;)

frankhardenberg 01-11-2009 @ 17:13:13

@ Fear FM
Kaap heeft gelijk
jullie laten geen woord los over hoe zo’n groot bedrag jullie nodig hebben, wat maakt het uit als de mensen dit weten? als je een simpel rekensommetje van bijv. 2500 x 10 euro er neer zou zetten en je zegt dat er wekelijks 10.000 luisteraars zijn nou dan doneert iedereen zo een tientje hoor
maar jullie zijn heel geheimzinnig erover terwijl julie bijna failliet gaan, niet echt slim lijkt me, mensen willen duidelijkheid nu, denk maar na met de economische crisis wil ook iedereen duidelijkheid, (is totaal wat anders maar) heeft zelfde effect als dit.
misschien zou het helpen door wat informatie over het bedrag zelf etc te geven.
trouwens die jump stream mag er van mij zowieso uit!
de Hardstyle moet sowieso blijven, de Hardcore mag liever ook blijven maar moet weg als ‘t moet. als de Harder maar blijft staan!!

Khadber 01-11-2009 @ 17:19:43

@ frankhardenberg: Ik snap het probleem niet zo. Ik begrijp dat je geen geld in een bodemloze put wilt storten, dat wilt helemaal niemand natuurlijk! Maar als zij besluiten om dat bedrag niet aan het publiek te tonen, wat is dan het probleem? Niet ieder bedrijf hoeft van alles te laten zien als ze dat niet nodig vinden..

frankhardenberg 01-11-2009 @ 17:29:28

dat is nou precies wat de meeste mensen belet om geld over te maken, omdat het niet duidelijk genoeg is.
let maar is op hoeveel reacties van mensen die niet willen storten omdat ze het te onduidelijk vinden.
ik bedoel als je failliet dreigt te gaan en afhankelijk bent van anderen of je blijft bestaan moet je die informatie ook met ze delen vind ik.
is @ Khadber btw :P

Snor 01-11-2009 @ 18:38:06

Voor mij is het feit dat je je gedoneerde geld niet terugkrijgt als het beoogde bedrag niet word gehaald het enige obstakel om te doneren. Het is administratief gezien niet onevenredig veel werk en ik denk dat het heel veel mensen tegenhoud.
Ik zou zo bereid zijn om 50eu te doneren, als ik maar zeker weet dat het niet voor niets is. Ik gok dat zo’n beetje de helft van mijn ipod (5Gb) gevuld is met top40/100s danwel setjes opgenomen van FearFM dus daar heb ik heus wel wat voor over.
Maar kom alsjeblieft niet aanzetten met termen als ‘gierig’ wanneer ik als student gewoon verstandig met mijn geld omga, dat is een beetje jammer.

Ik hoop nog altijd dat jullie het halen, laat daar geen twijfel over bestaan, maar totdat de voorwaarden worden aangepast blijf ik enkel duimen ipv actief meehelpen ;)

Patrick 01-11-2009 @ 19:26:22

@snor

Momenteel is het al mogelijk om bedragen van 100 euro en hoger terug te vragen (ex. transactie kosten en ex. belasting). Wellicht dat we dat omlaag brengen, zijn we momenteel aan het bespreken. Check de voorwaarden bij donaties maar ;) .

Overigens is het niet te doen om alle bedragen terug te storten, sommige mensen doneren 5 euro… om dat nou helemaal uit te zoeken of het die persoon wel is e.d. is teveel werk. Let wel even goed op bij doneren dat je je gegevens goed invult, des te makkelijker het is om eventueel terug te betalen ;)

FearFM 01-11-2009 @ 19:46:35

@Kswoosh
Binnenkort wordt er een eind datum bepaald van de veiling.

@Stokbrood
Klopt 2 jaar geleden hebben wij ook een donatie ronde gedaan (toen hadden wij 2 streams meen ik).
Echter toen hebben wij het gehaald, gelukkig en toch nog 2 jaar kunnen doordraaien.

@MarcelP102
Dat is een mogelijke optie, echter moet daar de donatie meter voor op de 70% staan.

@frankhardenberg
Ik denk dat het niet om het bedrag gaat maar om de garantie.
Als ik tegen iedereen zeg, als wij het niet halen krijgen jullie het geld terug dat er geen probleem is.
Oja over welke streams mogen blijven heeft iedereen zo zijn eigen mening over.

@Snor
Jij hebt gelijk, echter garantie geven is op dit moment nog een probleem (ivm belastingen).
Echter gaan wij het nog eens kritisch bekijken wat de mogelijkheden hierin zijn.
Dus wellicht komen wij er nog op terug!

Oja, voor vragen en/of grote problemen kun je altijd mailen [email protected]

anoniem 01-11-2009 @ 20:11:50

wat als fear.fm er niet meer is? naar real hardstyle radio luisteren

Overload 01-11-2009 @ 21:10:14

ik luister zowiezo niet zo veel naar fearfm, vind het wel kut voor ze waar ze in beland zijn..
kunnen ze geen sponsors zoeken waar ze een mooie deal mee kunnen sluiten?

Khadber 01-11-2009 @ 21:11:53

@Overload: dat is dus niet gelukt zeiden ze..

Snor 01-11-2009 @ 21:57:21

@Patrick & FearFM
Jullie hebben gelijk, bij kleine bedragen is het kosten/baten-technisch gezien niet heel interessant om bij bedragen als 5 à 10 euro teruggeefgarantie te geven. Ik zat een beetje teveel met bedragen zoals wat ik in mijn hoofd heb te denken ;)
Belastingen kan ik niks over zeggen, geen verstand van :P

Maar mijn belofte blijft staan, zolang ik zeker weet dat mijn donatie niet voor niets is (dus óf wanneer de voorwaarden veranderen óf wanneer de donatiemeter de 70% heeft bereikt) zal ik doneren!

Sunboom 01-11-2009 @ 23:38:31

Ik heb persoonlijk helemaal niks met Fear.FM (luister liever gewoon losse tracks), en zal dus ook niet doneren, maar wel respect voor de hoeveelheid moeite die jullie in dit project stoppen. Ik hoop van harte dat het lukt.

Yx 02-11-2009 @ 00:21:12

x2 @Sunboom

Dustydus 02-11-2009 @ 01:00:10

Gierig of slim ?

word toch te commercieel.

ps

maak gewoon een zender
met goede hardstyle maak er een top 40 bij en laat die andere rotzooi zitte

dan kan het 100 permaand.

wrm ik da niet doe alvast. zoek het nie…

Peter 02-11-2009 @ 01:28:05

@ sunboom ,

Die losse tracks worden meestal uit fearfm setjes geript ,
of bedoel je gekochte nummers en/of van albums ?
Dan heb ik namelijk niks gezegt

Patrick 02-11-2009 @ 10:30:27

@Dustydus

Voor het maken van een zender met goede hardstyle + top40 hebben we dus die 70% nodig, niet onze schuld dat zoveel mensen luisteren en dat wij dus zoveel licentiekosten moeten betalen…. :P

SndR 02-11-2009 @ 14:11:27

Vraagje: Stoppen de Music In Control & FearFM Presents setjes ook als FearFM stopt of gaat MIC er dan mee door?

Patrick 02-11-2009 @ 14:57:20

Music In Control is een aparte groep… wij hebben daar niets mee te maken :) . Echter zijn dat wel livesets die op fearfm gedraait zijn, dus die zullen dan ook verdwijnen.

Barsbas 02-11-2009 @ 20:03:24

Ik zou best willen doneren, maar wat ik nog steeds niet begrijp is waarom jullie ervoor gekozen hebben om pas NA de we need you actie er voor te kiezen om het een stichting? dacht ik te maken ivm de lagere belasting, maar ten eerste: waarom pas na de donaties, als de belasting werkelijk rond de 50% zit is het toch veel handiger om dat voor ipv na die actie te doen, dan zaten we nu al over de 50% van die meter heen.. en ten tweede, waarom geen vereniging? want naar mijn weten (Weet dit niet zeker maar ooit zo iets opgevangen) hoeven verenigingen al helemaal geen belasting te betalen. Als ik zou weten dat mijn geld niet naar de oh zo gierige overheid zou gaan zou ik zeker doneren, maar dit is voor mij een te grote drempel om de helft van mn geld in rook op te zien gaan. Zeker omdat ik het ook niet zo breed heb op het moment en met de feestdagen aankomend in het achterhoofd. Maar anyways toch respect! want het is een mooi radiostation alleen werkt de toolbar niet altijd even goedn =/

Patrick 02-11-2009 @ 22:26:07

Als rechtspersoon betaal je direct de volle mep aan licenties… dat risico kunnen en willen we niet hebben :)

frankhardenberg 02-11-2009 @ 22:50:50

ik zit momenteel in financiele problemen maar zodra ik loon binnen heb ga ik nog een keer doneren en dit keer meer!

Henk_de_spank 02-11-2009 @ 23:36:05

te belachelijk dat dit nu dus kapot gemaakt wordt door BUMA STEMRA
Alsof die klaplopers ook maar 1 cent geven aan de echte dj’s
ik geloof er geen zak van!

TheDizZorder 03-11-2009 @ 09:22:22

DJs krijgen idd helemaal niets..

het geld gaat gewoon naar Marco en Frans B. Ow en natuurlijk naar de vaste plastisch chirurg van Jerney “mn huid staat te strak” Kaagman.

De mensen van Fusion en Scantraxx moeten daar zelf 8eraan zitten.

Mark 03-11-2009 @ 19:04:42

Dan kunnen ze beter direct een overeenkomst maken met een DJ of Scantraxx oid?

KSwoosh 03-11-2009 @ 19:13:36

@FearFM:
en als de mensen hun geld niet terugvragen, wat gebeurd er dan mee, als de 70% niet wordt gehaald?

FearFM 04-11-2009 @ 21:00:29

@KSwoosh

Jammer dat je die vraag stelt aangezien je vaak op onze site komt, zie daarom ook : http://harder.fear.fm/news/150/Extra-redenen-om-FearFM-te-helpen
;)

@Mark
Als jij als artiest jezelf aansluit bij een sena en buma MAG je geen andere overeenkomst sluiten ;)
Dus dat is helaas geen optie..

@Barsbas

Tja, van jou bruto salaris gaat ook +- 70% naar de belasting!
Of wist je dat niet? (42% loonsbelasting + 19% belasting bij aanschaf van producten + wegenbelasting + evt. belasting voor je huis + evt. belasting voor je hond + etc…)
Ze zuigen je gewoon leeg…. En met die belasting weten ze daar in Den Haag een zooitje te maken…
Maar goed dat is een ander onderwerp..

Btw. iedereen (alvast) bedankt voor de steun! Ik als eigenaar van Fear.Fm probeer er alles aan te doen om Fear.FM in de lucht te houden (veel dingen zullen jullie niet zien maar wij doen ons best!)

Reageren