Fusion stopt met het persen van vinyls

Na zeventig vinyl-releases sinds 2002, heeft Fusion Records besloten om te stoppen met het persen van vinyls, om hun focus op digitale releases te verbreden.

Vanwege grote veranderingen in de afzetmarkt, zal Fusion voortaan alleen nog maar het digitale medium mp3 of wave verkopen.
Op deze manier, kunnen tracks sneller gereleased worden en zal Fusion dus ook meer tracks gaan releasen.
Er zijn geen aantallen vooraf bepaald welke gereleased zullen gaan worden, doel is om tracks een paar weken na het productieproces te gaan releasen, zodat de tracks nog niet verouderd zijn ten tijde van een release.

De mogelijkheid blijft natuurlijk bestaan dat bepaalde limited edities van vinyl wel geperst blijven worden.

Fusion Records wil alle vinyl-liefhebbers bedanken voor hun support de afgelopen acht jaar en zeventig releases.



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 29-06-2010 om 13:22 door Jor-D | Translate:

Reacties (65)

Plaats reactie
bRt_ 29-06-2010 @ 13:34:18

Op deze manier, kunnen tracks sneller gereleased worden en zal Fusion dus ook meer tracks gaan releasen.
Daar hou ik ze aan haha! :p Ach zullen wel zien, Jammer voor de Vinyl liefhebbers! :)

Mike-O 29-06-2010 @ 13:36:05

Op deze manier, kunnen tracks sneller gereleased worden en zal Fusion dus ook meer tracks gaan releasen. (l)

Oxbow 29-06-2010 @ 13:38:13

voor de dj’s hier minder goed nieuws, maar voor mij als luisteraar is dit prima ^^

lorennzkee 29-06-2010 @ 13:38:56

Hier gaan veel mensen om zeuren,
Voor de vinyl liefhebbers is dit echt een jammere zaak…
Achja, als het op deze manier sneller gaat :)

Mol 29-06-2010 @ 13:41:01

Wel jammer, hou wel van de sound of vinyl!

Sunboom 29-06-2010 @ 13:41:30

Als ze maar eens ophouden met die stomme radio edits ook online gooien… Of geef ze in ieder geval gratis weg als je de rest van de release koopt.

G1LL 29-06-2010 @ 13:41:42

technologie, kwaliteit van de tracks en goedkoper. Ik snap niet dat mensen hierom gaan zeuren…

stefaneke 29-06-2010 @ 13:41:44

Jammer voor de liefhebbers.

Timmer 29-06-2010 @ 13:42:13

De mogelijkheid blijft natuurlijk bestaan dat bepaalde limited edities van vinyl wel geperst blijven worden.

Beter!!

Jor-D 29-06-2010 @ 13:47:13

@Mol: en niet vergeten: de geur van verse vinyl :p

Zirkumflex 29-06-2010 @ 13:47:17

Goed bezig :D

Oxbow 29-06-2010 @ 13:53:28

dat sound of vinyl gedoe, ik vind een .wav veeeeeel beter klinken hoor
maarja dat zeggen als die ouwe mensen ook altijd over hun lp’s omdat ze het verleden niet graag los laten ^^

M-bition 29-06-2010 @ 13:58:51

Hmm ik denk dat er nog wel meer labels met dit nieuws gaan komen ^^

Als ze dan ook maar echt beloven dat ze meer en sneller gaan releasen ;)

Sunrise8 29-06-2010 @ 14:01:35

Ach ik draai met CD’s, dus laat maar doorkomen die ‘snellere’ releases :)

Dennis Aka Mash 29-06-2010 @ 14:02:36

Jammer dat ze er mee stoppen. Maar ja, er komt toch ooit een einde aan en ik kan ook niet eeuwig vinyls blijven kopen.

Barto 29-06-2010 @ 14:10:18

godver!

Ramirez 29-06-2010 @ 14:21:11

Mensen moeten hun platenspelers uit 1960 maar eens in de kast stoppen! Big up voor Fusion! :D

Josh-T 29-06-2010 @ 14:31:13

yes!

San Miquel 29-06-2010 @ 14:33:10

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!
F*cking download DJ’s!! :(

Mol 29-06-2010 @ 14:50:59

@gill: Tracks worden juist minder, vroeger moest ie echt top zijn wou je ‘m gedrukt krijgen.
Nu is het /upload /download en klaar is kees.

Q-dance4live 29-06-2010 @ 14:58:51

Hmmm -_-

PNXRMX 29-06-2010 @ 15:12:23

Kutzooi – en ik maar verwachten dat Fusion nog het langste door zou gaan.

DJ_Xtremer 29-06-2010 @ 15:15:01

Ik ben benieuwd naar de resultaten. Vind het ideaal dat het digitaal word, maar hoop niet dat door het ten koste gaat van de kwaliteit van de tracks. Ff snel een track fixen en zoals hierboven word gezegd uploaden en klaar. Krijg er dan een beetje House gevoelens bij, 20 remixes, bootlegs en 1 kick edits erbij.

@ San Miquel: ligt eraan op wat voor manier iemand download, illegaal nee, legaal ja :) . Het is toch handig om nu gewoon je tracks los te kopen ipv een complete vinyl. Vind het daarnaast veel beter klinken dan vinyl hoor!

katamaran 29-06-2010 @ 15:15:28

:( , maar ik hoop dat Mike-O gelijk heeft….

aarono09 29-06-2010 @ 15:17:14

fusion is king :p

San Miquel 29-06-2010 @ 15:22:55

@ DJ_Xtremer, vinyl is gewoon vet om te draaien. Tevens is het veel leuker om een plaat in je handen te hebben met een vette hoes i.p.v. een cdr…
En het tikken en kraken van vinyl heeft nog steeds iets (l)

Het zal daarentegen wel beter zijn voor m’n portemonnee… :cry:

TakkU 29-06-2010 @ 15:27:02

Dit zat er er natuurlijk al ff aan te komen.. Wel sterk dat juist Fusion ermee stopt, aangezien Freaky de eigenaar is van Fusion ;) Ik ben er iig blij mee! Ik draai zelf alleen maar digitaal, en op deze manier hoef ik minder lang te wachten op een release. Vaak is het tegenwoordig nog zo dat de de vinyl eerst uit komt, en de week later pas de WEB release

Franske 29-06-2010 @ 15:31:39

Vindt het aan de ene kant wel weer erg jammer! Een plaat in je handen en de mooie hoes die erbij hoort!

Maargoed, het is voor mij alweer bijna een jaar geleden dat ik voor het laatst vinyl gekocht heb..altijd bij Freaky!
Tegenwoordig toch via WEB releases..cd branden en whoppa mee in de tas. Scheelt wel een hoop ruimte, maar het zat er ook wel aan te komen!

djpatt 29-06-2010 @ 15:42:42

en dat is 1 :)

Sunrise8 29-06-2010 @ 15:43:20

@ DJ_Xtremer: helemaal mee eens pat ;)
zolang de releases op WEB 320 kwaliteit uitgebracht worden en ook de inhoudelijke kwaliteit van de tracks niet verloren gaan, mag het feest van mij inderdaad losbarsten haha

DJ_Xtremer 29-06-2010 @ 15:59:20

Een vette hoes? Zodra ik m’n media player heb gestart kan ik ook naar de coverart kijken van de track (indien aanwezig) :p . De feeling? Zit wat in, maar ik krijg er geen harde van. Vinyl, CD of HDD, het is je bron waar je tracks op staan en daar gaat het om. Vinyl is kwetsbaar en de sound is minder (mening), CDR wat minder kwetsbaar, HDD nog minder, vrijwel niet.

Momenteel draaien veel DJ’s met CD, het zal niet lang duren voordat dit USB/HDD worden. Het zal ook niet lang duren voordat de CDJ-2000′s clubstandaard worden. Ik heb al veel dingen naar m’n hoofd gehad met je bent f*cking gay als je met HDD draait. Waarom? Omdat ik nu een kabel in een gat doe ipv een schijfje? Omdat ik meer kwijt kan en minder kwetsbaar ben? Omdat ik sneller kan switchen tussen tracks? Ik heb er echt super succesvolle boekingen mee gehad. Wat ik voorlopig nog niet zie zitten is draaien met Traktor etc.

Kortom nogmaals een slimme zet van Fusion. Voorbereiden op de toekomst, ik denk dat er meer zullen volgen.

San Miquel 29-06-2010 @ 16:15:29

Het wordt gewoon te makkelijk gemaakt allemaal… Straks hoef je alleen nog maar een playlist te maken en de rest gebeurd vanzelf….
Draaien met vinyl vergt tenminste nog een beetje moeite.

Techniek is leuk en het is zeker niet tegen te houden, maar het ‘echte’ draaien zal op deze manier wel gaan verdwijnen…

Qre8ive 29-06-2010 @ 16:21:00

DJ_Xtremer…. ooit wel eens naar een echte vinyl geluisterd op fatsoenlijke boxjes? Dus niet een vinylrip ergens van internet op pc speakertjes…

Sunboom 29-06-2010 @ 16:23:38

Het kan wel zijn dat je vinyl mooier vind, maar dan hou je gewoon van de specifieke kleur die vinyl aan het geluid geeft.

Het geluid kan nooit ‘realistischer’ zijn dan digitaal, gezien de tracks zelf digitaal zijn gemaakt.

Mol 29-06-2010 @ 16:24:56

@Sunboom: Dus je dan hou je gewoon van die authentieke sound.

San Miquel 29-06-2010 @ 16:28:47

Ik denk dat we spreken over een generatiekloof :p

the sidespinnars 29-06-2010 @ 16:30:23

ik vind het wel hndig want ik draai alleen maar met digitale releases maar voor vinyl liefhebbers is het jammer :cry:

Hidden Source 29-06-2010 @ 16:32:04

Goeie zet van Fusion :D

DJ_Xtremer 29-06-2010 @ 16:34:10

@ Qre8ive: Als je het over KRK VXT-6 monitoren hebt, ja :) . Ik weet heel goed waar je het over hebt, er is zeker een verschil qua sound, maar het heeft voor mij geen meerwaarde.

@ San Miquel: ik moet nog steeds zelf m’n plaatjes gelijk leggen en mixen hoor, ik kom alleen nu snel bij m’n collectie en hoef niet een volle tas mee te zeulen aan vinyl. Ben blij dat die tijd achter de rug is, halve hernia als je thuis komt :p . Nogmaals, het enige dat veranderd is de source van je tracks.

San Miquel 29-06-2010 @ 16:38:45

@ DJ_Xtremer, ja dat begrijp ik, maar het is tegenwoordig kinderlijk eenvoudig.
Tegenwoordig maakt men meer gebruik van een BPM counter dan van zijn/haar gehoor…
Draai zelf op locatie ook meer met cd dan met vinyl, maar het blijft gewoon leuker met vinyl! Tevens vind ik de sound gewoon vet, lekker authentiek.

Op locatie is het tegenwoordig bijna overal ellende met die gare SL’s (die niet meer worden onderhouden)…
Voordeel is inderdaad geen hernia van je vinyl tas …

djpatt 29-06-2010 @ 16:38:57

ach ik had na 5 bookingen al geen zin meer in die platentas mee te zeulen, cd is de toekomst

@ san miguel , ik heb ook jaren lang gezworen bij vinyl. maar nu kijk ik naar het geld en de ruimte op mn kamer. ik heb leren leven met mp3 heeft de toekomst

Timothy21 29-06-2010 @ 17:28:51

:( Zonde

Khadber 29-06-2010 @ 17:31:33

Tja, wel sterk van Fusion omdat ze natuurlijk zelf onderdeel zijn van een vinylshop. Toch is het wel logisch dat zoiets gebeurt.

wildenberg 29-06-2010 @ 17:36:10

jammer.. :(

Mannonymous 29-06-2010 @ 17:37:08

Zonde… Vinyls zijn namelijk té geil! :cry:

Jay 29-06-2010 @ 18:23:29

vinyl was aan t sterven dus dit was te verwachten helaas :(

goede nieuws is dat de web versies nu nog sneller komen :)

rodger88 29-06-2010 @ 18:52:52

Weg Nostalgie!
Weg Draaikunst!
Weg spanning als je op je podium gaat springen of je vinyltje niet overslaat!

Maar het zat er aan te komen!

Zolang er maar CD’s Blijven en we niet alleen maar naar de digi shit hoeven!!!!

Rik 29-06-2010 @ 19:02:23

Hoewel ik zelf niet met vinyl draai vind ik het echt heel erg zonde. :(

Mike-O 29-06-2010 @ 19:08:00

Katamaran, ik citeerde een stuk tekst uit dit verslag, dus het zou moeten kloppen :p

Silvio Aquila 29-06-2010 @ 19:29:23

Heel spijtig van Fusion, maar zij zijn niet de eerste en ook zeker niet de laatste. Zal wel binnen zeer aanzienlijke tijd meer labels op digitaal overstappen.
Vindt het zelf wel heel kut.. het gevoel, het ermee spelen, die prachtige hoezen, picture discs, het geluid dat gewoon digitaal niet te overtreffen is.
En als ik kijk naar mijn collectie platen variërend van 2000 tot nu, kijk ik er met een glimlach naar. Vol trots naar die mooie super gouwe ouwe tracks die zijn gereleased in het verleden.

En ja tegenwoordig is mixen alleen maar makkelijker geworden. Toen ik begon met vinyl eind 2003 te mixen, heb ik er wel een jaar over gedaan dat ik echt kon zeggen van ´ja, nu kan ik mixen!´. Tegenwoordig met die BPM counter op de spelers hoef je pitch maar even te verzetten en je kan play drukken. En dan heb je ook nog die lock, die al je cd´s direct naar de gewenste bpm zet. Het mixen wordt tegenwoordig alleen maar meer push&play zo!
Maar dan nog.. ik moet eerlijk zijn..
Tegenwoordig ben ik ook alleen maar aan de cd´s. Sommige locaties zijn de TL´s niet te vertrouwen, of je zit te dichtbij een stampende crowd waardoor je naald overspringt. En cdspelers zijn schokbestendig wat scheelt uiteraard.
Maar denk ook dat de kwaliteit van toekomstige nrs achter uit gaan.. Labels moesten vroeger goed nadenken over een track voordat ze hem op vinyl gingen persen. Nu kan in feite alles maar lukraak gereleased worden.

Qua toekomst is deze overstap van Fusion en andere labels goed, maar vindt het dooooooodzonde alleen…

Convert 29-06-2010 @ 20:05:18

Heb vandaag nog via marktplaats mailtje van Freaky Records gehad over me advertentie met m’n Hardstyle vinyl nog geen reactie terug.

Maar ben het eens met Silvio Aquila, ik zelf heb ook ongeveer 1,5 jaar vinyl gedraaid en ben sinds kort over op alleen cd na een tijdje ook vinyl en cd te hebben gedaan. Het scheelde me zoveel geld al die platen kopen.

Envious 29-06-2010 @ 20:27:26

had graag de vinyl van B-front – Neophobia gehad :(

Donkey controller 29-06-2010 @ 22:22:34

godverdomme.. al mijn platen voor niks gekocht :S ben pas begonne en nu dit?
Het word tijd om na de hardcore over te stappen..
Mp3tjes zijn voor mietjes!

frankhardenberg 29-06-2010 @ 23:34:25

zeer jammer dit!
ik ga net ook met vinyls draaien (cd’s ook nog natuurlijk want heb er stuk of 500 cd’s liggen)
en ik zou graag B-Front – Neophobia EP of hoe die dan ook gaat heten met al die vette tracks graag op vinyl wille hebbe etc
hier ga ik nog wel over nadenke straks in bed denk ik

HardstyLennert 30-06-2010 @ 00:50:11

Spijtig voor de mensen die nog steeds met vinyls draaien !

Donkey controller 30-06-2010 @ 08:57:09

@frankhardenberg
ik vind het echt kut.. ik heb er best lang over wakker in bed van gelegen :P.. als ik iets niet verwachten van fusion is het dit wel! echt jammer… had graag donkey rollers – 2012 gehad.. en nu krijg je nog meer last van het illegaal downloaden.. de vinyl dj’s zijn nu gewoon verplicht om cd te draaien.. vind het echt kut.. :cry:

TheDizZorder 30-06-2010 @ 09:14:46

Het is jammer…

maar in een tijd van veel innovatie vind ik dat het nog lang geduurd heeft voordat deze trend echt door zou drukken. Uiteraard het geluid van een vinyl is veel beter vanwege het analoge aspect. Maar tegenwoordig moet overal het geluid harder en dan zorgen de trillingen voor resonantie op je naalden en tegenwoordig zijn er in clubs en op feesten weinig goed afgestelde en goed onderhouden draaitafels te vinden.

Wat Silvio zegt, ben ook blij dat ik een aardige collectie vinyl heb staan. Maarjah alles in het leven wordt duurder en ben zelf al een tijdje geleden gestopt met het kopen van vinyl. Voor veel jongens is dat gewoon nog mogelijk, maar wacht maar tot je op jezelf woont en dan alle kosten zelf moet betalen dan blijft er weinig over voor vinyl.

Het aanbod van legale download sites in hardstyle is de laatste jaren hard gegroeid en bijna alles is digitaal te krijgen.

Voor de mensen die vinden dat ze verplicht zijn om digitaal te draaien, das niet waar. Fusion is op dit moment de enige, als groot label, die stopt met persen. Tuurlijk commercieel gezien ook een goed besluit aangezien je niet hoeft te investeren in het persen en dan maar hopen dat je quitte draait.

Uiteraard zal het denk ik niet lang duren voor dat de andere grote labels zullen volgen.

Het is een gemis. Het enige nadeel van dit is dat de “virtual-djs” nog harder zullen groeien en dat de echte “DJ” langzaam zal verdwijnen.

nu zal de wereld zich zullen met DJs die BPMCounter GEIL zijn en de echte ambacht van DiskJockey nooit eigen zullen maken. (En deze generatie DJs zijn er al, waarvan er een aantal ook “aan de top” staan.)

sanderovic 30-06-2010 @ 09:15:49

Het beste idee van Nederland! Een vinyl perser met usb zodat je hem aan je pc kan hangen en zelf tracks op vinyl kan persen :P

Het is denk zwaar lullig voor de gasten die jaren lang vinyl draaien… Daarnaast hoor ik vaak day vinyl draaien toch een stuk moeilijk is als cd (?) Steeds meer beginnende dj’s zullen dus naar cd’s gaan en niet naar vinyl. Blijkbaar valt er weinig te halen met vinyl, dus ja dan begrijp ik het best dat de verkoop er mee gaat stoppen. Gelukkig gaan ze nog wel dikke releases voor jullie persen ;)

Izbut 30-06-2010 @ 10:11:23

Hmm ik weet niet, als ze echt sneller gaan releasen is het wel goede reden, wel zonde maja wel zullen zien…

Nipsen 30-06-2010 @ 10:45:25

erg jammer, maar als er zo meer tracks komen (l)

The_Gustler 30-06-2010 @ 11:09:03

Jammer voor de vinyl liefhebbers maar het zat er wel aan te komen, ik hoop niet dat de kwaliteit van de songs achteruit gaat door de snellere release, afwachten dus