Geen In Qontrol in 2011

Bijna 100.000 ondertekende petities hebben geen verandering kunnen brengen in de plannen van VVD, CDA en PVV. De bezuinigingen op de cultuur- en mediabegroting gaan door. Naast de gevolgen die dit heeft voor kunstenaars, stichtingen en bedrijven in de culturele sector, treffen deze maatregelen ook direct de evenementen van Q-dance. De verhoging van de BTW op toegangskaartjes (van 6% naar 19%) zorgt ervoor dat de ticketprijzen voor dance events in Nederland flink zullen stijgen.

Bovenstaande ontwikkelingen hebben ertoe geleid dat Q-dance een pijnlijk besluit heeft moeten nemen. In 2011 zal In Qontrol niet meer plaatsvinden. Q-dance wil de kwaliteit blijven bieden waar In Qontrol al 7 jaar voor staat en kan dat met de geplande BTW verhoging helaas niet meer garanderen zonder het feest voor haar bezoekers onevenredig duur te maken. Met een goed gevoel kijken we terug op zeven mooie edities van In Qontrol in de RAI en alle mooie momenten die we daar met jullie hebben kunnen delen.

Daarnaast heeft Q-dance besloten om de voorverkoopdata voor de festivals van deze zomer niet naar voren te halen. De decembermaand is al duur genoeg en we willen onze trouwe bezoekers niet voor het blok zetten. Q-BASE is het enige event van Q-dance dat niet door de maatregelen van de regering getroffen wordt. Omdat het evenement in Duitsland plaatsvindt, hoeft er geen extra BTW afgedragen te worden.

Omdat een einde ook altijd weer een nieuw begin betekent, kijkt Q-dance graag vooruit. In het komende jaar lanceert Q-dance een aantal nieuwe evenementen, waaronder een hardcore evenement in de Heineken Music Hall. Eind 2011 opent de Ziggo Dome in Amsterdam haar poorten, alwaar Q-dance de dance programmering aftrapt met een nieuw event.

Hierover binnenkort meer info op Q-dance.nl.

Bron: Q-dance



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 02-12-2010 om 16:56 door Jor-D | Translate:

Reacties (95)

Plaats reactie
oostzaner 02-12-2010 @ 16:57:46

NEEEEE :( :cry:

Mol 02-12-2010 @ 16:58:53

Gatverdamme! Slappe smoes Q-dance!

Gildo 02-12-2010 @ 17:01:07

Héé!! Q-dance!! Breng wat events naar België!! Wij hebben zelfs nog geen regering dus hier nog geen bezuinigingen hoor!!:p

evasive 02-12-2010 @ 17:02:14

@gildo dat is wel een strak plan, hahah!!

Pete 02-12-2010 @ 17:07:04

Laffe smoes, gelijk maar kaartje besteld voor hardbass , anders was ik IQ geweest

katamaran 02-12-2010 @ 17:08:39

:(

HardStyler 02-12-2010 @ 17:09:37

Haal dan maar wat events naar Belgie :D

atemi 02-12-2010 @ 17:10:07

Wat een zielig smoesje, voor die paar euro was ik echt niet weggebleven.

I_K 02-12-2010 @ 17:11:45

kut zooi !
vond het al gek dat er nog niks bekend was

Mike-O 02-12-2010 @ 17:12:29

Zo zonde dit! Dit was toch wel een goed feest.

HardStyler 02-12-2010 @ 17:14:43

Maar wat wel positief is: ‘In het komende jaar lanceert Q-dance een aantal nieuwe evenementen..’

nielstil 02-12-2010 @ 17:14:50

The Qontinent blijft toch ook gespaard? Dacht dat dit men eerste echte Q-feest zou worden :(

Addo 02-12-2010 @ 17:15:11

Haal het inderdaad maar naar België :D

back2daparty 02-12-2010 @ 17:18:28

EN geen wk in 2018 en geen In Qontrol meer, deze dag gaat de geschiedenis boeken in als een K U T dag ! ! >.<

Trainfreak 02-12-2010 @ 17:20:19

En The Qontinent wordt ook niet getroffen

Lowrenz 02-12-2010 @ 17:28:31

Dit is het slechtse wat ik in weken heb gehoord :( .
Ben je eindelijk 18 jaar voor naar de dikke feesten in nederland te kunnen stoppen ze ermee..
Inqontrol was altijd al een droom en dan stoppen ze er nu mee -.-
Enja, wss een smoes omdat het niet meer genoeg volk lokt wss. Hun winst halen ze uit feesten als qlimax & defkut

UUenZeL 02-12-2010 @ 17:35:49

@ Lowrenz
wat heb jij tegen defqon dan? Ben je er ooit geweest, of heb je alleen van horen zeggen ‘hoe commercieel het wel niet is’? Zo ja: als je naar feesten van Q-dance gaat, kun je verwachten dat ze commerciëler zijn dan kleine feesten… anders kan het nooit uit.

H4rdstyleLova 02-12-2010 @ 17:36:07

Voor de liefhebbers is het echt balen… ben er 2 keer geweest en echt een topfeest! Helaas moeten ze het indd hebben van de commerciëlere feesten als defqut en qlimax… bedankt dagjesmensen, gvd !

Milán 02-12-2010 @ 17:40:19

Serieus, wat????? Het beste feest ter wereld, waar ik al drie keer na toe ben geweest en wat een speciale betekenis voor mij heeft stopt ermee. Het kan niet waar zijn..

W0uT3R 02-12-2010 @ 17:42:29

Heel jammer. In Qontrol was toch wel een heel dik event elk jaar… Zal ‘t missen… maargoed Q-dance gaat wel doorontwikkelen met nieuwe concepten en evenementen… ben heel benieuwd!!

Basscow 02-12-2010 @ 17:46:06

wel na qlimax en defqon geweest, wou ook nog graag naar in-qontrol maar dat gaat em dus niet meer worden :cry:

derniels 02-12-2010 @ 17:47:21

gelukkig ben ik er al een paar keer geweest. jammer voor de nieuwe generatie.

BuzzLightyear 02-12-2010 @ 17:55:56

Zo… fucking… zonde!
Ik ben er dan al wel twee keer naartoe geweest maar ik had er graag nog een keer naartoe gegaan :(

djpatt 02-12-2010 @ 17:58:00

dit was egt mijn q dance feest :’( ben nu helemaal klaar met q feesten

Martinos 02-12-2010 @ 18:00:11

@ Derniels: Ja, inderdaad hetzelfde hierzo.

Ik vind het wel behoorlijk klote…. ik woon er nu naast (loopafstand), schaffen ze het af!
Wat een laffe streek van Q; bang dat ze niet genoeg winst maken op 1 van die events…dus schaffen we het maar af. Klantenbinding….ho maar. Er gingen altijd genoeg qaartjes over de toonbank voor IQ (het was misschien niet vol, maar zeker wel behoorlijk druk altijd). Aangezien Qlimax en Defqon al van mijn agenda geschrapt waren voor de toekomst, wordt het wellicht tijd voor mij om vaker naar B2S te gaan.

Dwaass 02-12-2010 @ 18:00:43

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :( :(:(:(:(:(:(

daar gaat het beste indoor feest van Q

Stynz1234 02-12-2010 @ 18:01:38

watt.. een.. kut regering..

Lowrenz 02-12-2010 @ 18:03:32

@UUenZeL: Zei ik dan dat ik er iets tegen heb? Als ik Defkut zeg weet iedereen hier best wat ik bedoel ;) . Omdat het hier door de helft zo genoemd word. Maar nu verzint Q een smoes om dit feest tot zn einde te laten lopen omdat dit feest het minste aantal bezoekers heeft durf ik te geloven.

@ WOuT3R: Die nieuwe concepten zullen volgens MIJ weer zeer commerciel gericht worden. Maarja, dat is Q-dance en daar veranderd niemand iets aan :) .

CaLLitMusiC 02-12-2010 @ 18:13:21

Was me 1e Q-feestje :(
erg jammer weer dit -.-

Roan 02-12-2010 @ 18:15:12

Jammer, wilde komend jaar mn eerste IQ doen.

Allemaal naar HARDBASS !! :D

Titatovenaar 02-12-2010 @ 18:15:42

Jammer want er waren alleen maar geweldige artiesten geboekt :(

Hardlover15 02-12-2010 @ 18:17:25

GODVERDOMME! :cry: :cry:
Ik ben nu 13 en ik zeg al 2 jaar:
als ik 18 ben ga ik naar inqontrol.
Nou, niet dus.
kunnen ze niet gwn die XQ tjes wegdoen
die zijn nu niks meer waard.
maar InQontrol???
Kom is op zeg…

Style 02-12-2010 @ 18:22:02

Godver! dit verneukt mijn dag!

Steefan 02-12-2010 @ 18:24:36

als ze gewoon nu de kaartverkoop starten heb je toch geen last van die stijging

Crackie 02-12-2010 @ 18:25:59

Ontzettend jammer!!
Gelukkig ga ik nog wel naar Hardbass maar InQontrol stond bovenaan mijn verlanglijstje….!

Klere regering. Stuur InQontrol naar Belgie!
Vercrackte mafkezen in Den Haag!

Nou op naar de (zogenaamde) betere feesten!

De mazzels

Marco2052 02-12-2010 @ 18:26:11

WAT EEN HAAT! Heb het idee dat die BTW verhoging niet de enige reden is.. Wel erg jammer!

Maakt de (allerlaatste) afsluiting van inQontrol 2010 van Noisecontrollers mis we legendarisch.. Wat een set was dat zeg!! :p
*Noisecontrollers live @InQontrol 2010 aanzettende*

Undertaker69 02-12-2010 @ 18:35:34

Hoe kom je daar bij tita, line up was nog helemaal niet bekend :D

Wel erg jammer zeg, vond wel tof feest eigenlijk!

manuelabrings 02-12-2010 @ 18:41:22

Oh my gooddddddddddddddddddddddddddddd

dit was mijn favoriete feestje indoor :confused: :confused: :confused: :confused:

dit vind ik echt erg :-(

maarrrrr we gaan in februari es kijken of Reverze iets is :roll:

Dennikx 02-12-2010 @ 18:44:12

Dit verpest inderdaad je dag…

In Qontrol R.I.P

Snaad 02-12-2010 @ 18:51:32

Wie zn auto moeten we bekrassen om het terug te laten komen?

Rik 02-12-2010 @ 18:55:32

Godver :( :(

x_Loonaa 02-12-2010 @ 19:02:35

super zonde! het was het meest allround feest en voor ieder wat wils! had dan bespaard op de commerciele feesten! op in qontrol komen teminste echte liefhebbers!

Ducaz 02-12-2010 @ 19:12:40

Niet alleen Rip Inqontrol, mijn 2na favoriete feest. Ook Rip q-dance. Als ze zo doorgaan is het een aflopende zaak…

Jur 02-12-2010 @ 19:23:03

@ Ducaz, prima… Haaaai B2S! <3

F-alko92 02-12-2010 @ 19:32:07

het is zeer spijtig dit! erg jammer.
maar goed, op naar Hardbass.

R.I.P. InQontrol

DarkNoize 02-12-2010 @ 19:32:34

Shit :cry:
Wel een klein pluspuntje: Hardcore in de HMH :D

Stokbrood 02-12-2010 @ 19:39:50

vroeg me al af wat ze zouden gaan doen met het Ziggo Dome. Jammer dat het is afgeschaft, werd juist ieder jaar drukker.

SchuttelHMD 02-12-2010 @ 19:45:23

Erg jammer dit van Q, heb zelf gellukig 3 edities mogen meemaken maar voor de jongere generatie is het zonde :(

Joshua 02-12-2010 @ 20:23:00

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTTTTTTTT,

dit meen je niet. dit is het feest van het jaar.. godver de godver de godver… dit was het enige binnenfeest waar ik echt elk jaar naar uit kijk!

KUTZOOI

dj bassjunky 02-12-2010 @ 20:44:41

Oh mooie edities gehad van In qontrol, maar kan niet wachten op de nieuwe concepten eindelijk!

Mathyxx 02-12-2010 @ 20:55:11

Ach had toch al besloten naar Hardbass te gaan. En van Defqon heb ik ook al afscheid
genomen. Q-dance verkoopt standaard 5 a 10 duizen kaarten teveel waardoor er niet
eens fatsoenlijk meer de ruimte is om flink los te gaan. Dus aankomend jaar ook maar
naar Decibel!

Millard Fillmore 02-12-2010 @ 21:19:18

Keek er al erg naar uit na vorig jaar……
KUTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT!

Q-dance4live 02-12-2010 @ 21:38:44

5x geweest… jammer dat het ophoudt

misschien idd maar uitwijken naar de party’s van B2S ^^

rich 02-12-2010 @ 21:46:50

Jammer zeg, was me eerste grote feest vorig jaar :cry:

Poepislekker 02-12-2010 @ 21:47:54

achterlijk dit, wou er juist dit jaar heen gaan

Lief_Feestbeesie 02-12-2010 @ 21:48:39

:cry: Why?

Hoop dat t allemaal mee gaat vallen volgend jaar…Op naar de nieuwe events ;)

RoBinVdHaRdStYleR 02-12-2010 @ 21:50:36

Echt zonde, ohwell op naar Hardbass!

SoundTunerZ 02-12-2010 @ 21:53:18

Wat ik nou alleen niet snap: de btw gaat op de kaartjes omhoog? Wat voor invloed heeft dat op het budget van Q dance? Maak dan gwn de kaartjes wel duurder en hou gwn je budget. Mensen gaan er toch wel heen. Of trek meer winst uit defqon, dat raakt gegarandeerd uitverkocht. Al is het 1 euro wat je meer vraagt op een defqon kaartje x 45000 is wel weer een hoop geld. Ik krijg een beetje het idee dat de eigenlijke reden hier gwn niet staat. Geen geld voor In Qontrol, maar wel voor meerdere andere evenementen. Schrap er daar gwn een van.

Pythonmaniac 02-12-2010 @ 21:55:35

Slappe smoes, waarom In Qontrol niet maar wel nieuwe events. Hardcore event is leuk maar die heeft Q al (Dominator). Helaas helaas geen In Qontrol. Zou mijn 4e keer worden. :(

DFH 02-12-2010 @ 21:56:44

Hoe gay is dit zeg.. Was mijn eerste Q-feestje in 2009 en dan nokken ze ermee met zo een slappe hap smoes.. Had liever X-Qlusive geschrapt gezien.. :(

Hard Twins 02-12-2010 @ 22:00:01

hopen dat die kanker regering snel valt. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

allard200 02-12-2010 @ 22:06:52

Zal B2S leuk vinden :D

mutagenx 02-12-2010 @ 22:11:27

spijtig!!!!! maar ohja zolang die regering in nederland blijft bestaan zat dit er wel zowat aan te komen!! maar gelukkig ook goed nieuws nieuwe feesten!!!!! Q-dance 2011 wordt een topjaar!!

Envious 02-12-2010 @ 22:18:59

nee joh

Overload 02-12-2010 @ 22:19:59

Jammer, ik had graag een keer naar In Qontrol gewild… had deze editie ook op de planning staan…

Showey 02-12-2010 @ 22:25:47

Twee jaar geweest, Twee keer succes…. zelfs nog een nummer van ons gedraait…
Pech, Jammer

Rem6 02-12-2010 @ 22:44:29

InQontrol was mn eerste party van Q !

echt zonde… bleef voor mn gevoel een van de beste en nu kappe ze met die.
beter wordt het nieuwe feest KEIHARD , keep the spirits up !

Mystic Dummy 02-12-2010 @ 23:42:36

Q is echt slecht bezig >.<

domme keus
dat worden dus veel minder Q feestjes volgend jaar :)

Pierre 02-12-2010 @ 23:51:59

MOOOOOOOI ik was toch al beetje klaar in die dolhof van de rai :P

Flappermoos 03-12-2010 @ 00:26:31

@Hardlover15 haha als jij 18 bent is er waarschijnlijk wel meer veranderd dan alleen het verdwijnen van IQ. Ben van mening dat je niet echt een mening kunt vormen over Q-feesten, en al helemaal niet of XQ er nu wel of niet meer toe doet. Ben benieuwd welke DJ (‘s) jij een eigen XQ zou willen geven ;)

Martinos 03-12-2010 @ 03:58:59

@ Pierre: daar hadden meer mensen last van….maar dat viel reuze mee!
(ook al werkte het niet mee dat in 2008 en 2009 de kaartjes die men meekreeg niet klopten, lol) ^^

daveb 03-12-2010 @ 10:26:59

het allerbeste binnefeest ooit met altijd niewe nummers word ff gescrapt zonde en ook
m’n eerste binnefeest wat een domper scrap dan maar een ander feest zou zegge :cry:

Khadber 03-12-2010 @ 10:27:28

Zonde! Toch twee keer met veel plezier geweest! Dikke locatie ook altijd. Lekker rare thema’s, mooie aankleding!

broodroosterr 03-12-2010 @ 10:34:25

laatste 3 edities naar iq geweest, altijd geweldig…nooit meer een anthem met IINNN QONNNTROLLLL erin :cry: was ook HET feest voor doorbrekende dj’s en cd releases (p1, avio bijv.)

de reden die ze geven kan ik best snappen, elk feest ging sowieso al in prijs omhoog (kijk naar decibel, qlimax etc, die gingen ook al paar euro sowieso omhoog) plus de extra 13% erbij is een flinke smak.

Zou het een goede oplossing vinden als ze de naam in qontrol bewaard houden en een andere locatie vinden. Denk als je iq verkleind van hardcore/hardstyle/early/oldskool naar alleen HC/HS wordt het alsnog erg goed bezocht waar het ook plaats vind (brabanthallen?)

Titatovenaar 03-12-2010 @ 10:51:15

Op zulk kort termein kun je niet zo een grote nieuwe lokatie vinden

Lyst 03-12-2010 @ 11:44:34

Ik snap niet waarom een nieuw concept wel uit kan, terwijl dat nog helemaal een naam moet opbouwen en een groot bestaand concept niet. Tenzij ze ubercommerciele nieuwe concepten aankomen..

Snor 03-12-2010 @ 12:04:58

Ben benieuwd hoeveel euro’s dit dan wel niet gescheeld had op de entreeprijs, denk dat het mij niet tegen had gehouden iig!

Overigens erg benieuwd naar die Ziggo Dome en het openingsfeest aldaar!

broodroosterr 03-12-2010 @ 14:00:36

ze kunnen proberen de brabanthallen vaker te gebruiken, daar is het net zo makkelijk om de weg kwijt te raken plus het is aardig groot daar. Het ligt alleen aardig centraal in db en zullen dan weer veel geluids klachten komen :roll:

partypaus 03-12-2010 @ 14:35:15

Zo zie je maar weer dat het Q gaat om de winst.

Ze trekken de stekker er uit omdat ze minder bezoekers verwachten en het dan blijkbaar niet meer
winstgevend (genoeg) is.

Martinos 03-12-2010 @ 14:43:07

@ broodroosterr: Fok de Brabanthallen :P Daar zijn al genoeg hardstyle feesten. In Amsterdam (en heel Noord-Holland en Utrecht) is er nu niks groots meer. :(

Bas de Vogel 03-12-2010 @ 15:47:33

Jammer jammer, toch naar mijn mening het vetste indoor evenement. Maargoed het is geen ramp, er blijft genoeg over.

Nylz! 03-12-2010 @ 16:36:26

Wat een dikke kut zooi zeg,
In qontrol was toch echt wel mijn favoriete indoor feest!
Enorm jammer dit :(

SjQris 03-12-2010 @ 17:53:16

kut regering
inqontrol was altijd een toppeerr echt jammer!!
doet me trouwens wel denken aan XQ holland
Willem alexander is een flikkkkkkeeerrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Koene 03-12-2010 @ 18:08:42

Twitter van Ibo Orgut:

“Zou het dan toch!? http://twitpic.com/3ciy8v
13 minutes ago via TweetDeck”

Wellicht enige hoop..??

Dunjo 03-12-2010 @ 18:11:59

NEEEEEE!!!!
ben gvd al 6x geweest.
ieder jaar weer een hoogtepunt. Ben benieuwd wat q-dance er tegenover steld.
maar om IQ te overtreffen zullen met iets heel goeds moeten komen.

Love_Fulfilled 03-12-2010 @ 18:50:50

Verdomme, wordt mijn favoriete indoor feestje geschrapt :cry: . En ik vind het een beetje een kut excuus dat ze het op de BTW verhoging gaan gooien, alsof er dan ineens geen hond meer op afkomt. Echt een dikke fail voor Q-Dance :mad: !!

AddictionToBass 03-12-2010 @ 20:28:06

Ben nu 15 en was aan het zoeken naar wat Hardstyle toch InQontrol, blijft het best :D
Waarom gaan wij niet met z’n allen net zo vies doen als de regering en ook handtekeningnen verzamelen tegen het stop zetten van InQontrol. Denk dat Q-dance dan wat vuil uit ogen moet vegen. :)

Barsbas 03-12-2010 @ 22:52:51

als ze hierop nou anticiperen en de kaartjes dit jaar nog in de verkoop hadden gedaan zou er niet eens extra belasting op geheven worden >_> beetje jammer dit. was genieten Avio Live @ in-qontrol
“within the next 50 minutes a bomb wil explode… it wil go KABOOM!” en “De buren hebben geklaagd over het geluid….(BOEEHHH)…. ze vonden het niet hard genoeg!!!! (Yeeeaaa) *zetten keiharde herrie aan*”

Martinos 04-12-2010 @ 16:20:08

@ Barsbas: die heb ik net ook nog effe zitten luisteren…..die blijft ijzersterk :)

letwan 04-12-2010 @ 20:25:07

van mij mag dat hele kabinet lekker de kk krijgen en sterven(a)

MPS 04-12-2010 @ 22:33:56


partypaus 03-12-2010 @ 14:35:15

Zo zie je maar weer dat het Q gaat om de winst. ”

Vind je het gek! Het is een bedrijf waarin mensen geld hebben gestoken en waar ze rendement op willen zien.
Het is geen liefdadigheidsinstelling die op eigen kosten verliesgevende feesten organiseert om zo HS liefhebbers te behagen.

Daarnaast houdt het vrij snel op wanneer er allerlei feesten georganiseerd worden die verliesgevend zijn; uiteindelijk verdwijnt een bedrijf dan helemaal; dat noemt men een faillissement.

Ik ben niet op de hoogte van de cijfers, maar het de BTW-verhoging klinkt als een logische aanleiding om het feest te schrappen. Het argument ‘ik zou ook gegaan zijn als het kaartje wat duurder was’ is geen argument voor het voort blijven bestaan van IQ; het gaat er niet om wat die paar mensen op HardTraxx vinden, maar om wat alle IQ bezoekers denken; en daarvan is nog maar de vraag of die komen als er bijna een tientje op de prijs gaat.

Neemt niet weg dat ook ik het erg jammer vind dat er geen IQ meer is, vorig jaar was erg goed bevallen :cry:

thedominator 05-12-2010 @ 13:15:17

:cry:
sonde nooit in qontrol meegemaakt volgend jaar zou men eerste keer worden..
jammer :(