Geluid tijdens b2s evenementen

Na evenementen krijgt b2s steeds vaker vragen en opmerkingen over het geluid. Zo ook afgelopen zaterdag bij Hard Bass in het Gelredome te Arnhem. Geluid is voor onze bezoekers een van de belangrijkste items tijdens een evenement en daarom willen wij hier graag kort op ingaan.

b2s had bij Hard Bass vooraf allerlei maatregelen genomen om het geluid naar een goed en acceptabel niveau te krijgen, maar met de huidige regelgeving is dat een erg lastige opgave gebleken.

B2S wordt, net als onze collega organisatoren in de grote indoor locaties, steeds vaker geconfonteerd met strenger wordende voorschiften van de (plaatselijke) overheid. Hoewel wij altijd meer dan voldoende capaciteit hebben en daarmee natuurlijk het liefst op vol vermogen draaien is dat helaas niet toegestaan.

Uiteraard staan de ontwikkelingen in de techniek niet stil en blijven we hier in investeren om het best mogelijke resultaat te behalen voor onze bezoekers.

Hard Bass 2009

Bron: b2s.nl



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 16-02-2009 om 16:58 door Jor-D | Translate:

Reacties (23)

Plaats reactie
Dj C-Mind 16-02-2009 @ 17:03:07

Vol vermogen opengooien is ook niet alles
Hou het maar normaal dam doen we al gek zat xd

jamietel 16-02-2009 @ 17:08:24

haha had net bij 132 aanhoudingen hetzelfde gekopieerd van b2s.nl
maarja zoals ik dan al zei het is maar net waar je staat en je kon prima staan vooraan, zo druk was het ook weer niet

HardStyler 16-02-2009 @ 17:47:38

Ja ik begrijp b2s wel :)
zedoen kei veel moeite voor de instalaties en dan altij maar commentaar krijgen
+ dan de regels, ze mogen niet harder dan zoveel dB gaan e xS

Rik 16-02-2009 @ 18:09:49

Regelgeving is gewoon te streng.

Jens 16-02-2009 @ 18:19:29

Kan B2S niet veel aan doen denk ik :-) .

Nick 16-02-2009 @ 19:06:16

Toch blijf ik het apart vinden dat het geluid tijdens Qlimax anders klonk dan op Hardbass. Bij Hardbass bijvoorbeeld hingen er boven 2 onmeunig grote boxen. Bij Qlimax hadden ze er 4. Maar goed, ik stond bij Harbass op een meter of 10 van het podium en het geluid was prima.

wouterz 16-02-2009 @ 20:11:29

vond persoonlijk het geluid op hardbass, beter dan op qlimax.

ik liep tegen 5 uur naar boven om wat te schaften te halen en toen ik de tribune opliep helemaal achteraan ”voelde” ik echt de bass in men buik.

Snor 16-02-2009 @ 22:08:32

Mijn commentaar was dan ook niet op B2S gericht, ik snap best dat die strak aan het lijntje worden gehouden door regelgeving. Decibel bijvoorbeeld had ik geen last van zwak geluid. Commentaar was meer bedoeld op het Gelredome, denk ook niet meer dat ik daar nog heen ga.

Jro_ 16-02-2009 @ 22:47:23

Geluid was prima hoor, daar mee uit :D

alleen bij DJ Sleep kon het wel wat harder want het was toen ook nog best koud ook :’)

Jur 17-02-2009 @ 00:49:11

copy paste = lose….

Milan 17-02-2009 @ 13:14:09

Ik wordt gewoon zooo moe van de zeikers over het geluid. Weetje, die helft die zeurt zijn toch mensen die alleen maar stil staan. De andere helft moet gewoon dichter bij het podium staan, ipv van achteraan in de hoek of op de tribune te staan

Echt, heerlijke tijd gehad hoor op HardBass: lekker stampen vooraan, de hitte voelen van de vlammen, de bass die dwars door je heen giert. Just love that shit :cool:

Ritchie 17-02-2009 @ 14:49:32

bij hardbass hadden ze een nieuw concept qua geluid, omdat het bij Qlimax al te hard ging… ik moest stage lopen bij gemeente arnhem en zij hielden zich daar mee bezig… vandaar. er is geen enkele reden om b2s ervan te beschuldigen, het gelredome krijgt gewoon een fixe boete als ze te hard gaan. daar komt nog bij dat echt goed geluid niet mogelijk is in het gelredome, omdat het daar niet voor gebouwd is. de organisatoren doen er alles aan om het geluid op het publiek te houden, en om de geluidsmeters aan het plafond te ontlopen.

Freaky_87 17-02-2009 @ 15:36:45

Stomme regelgeving gewoon… :(

Twan 17-02-2009 @ 23:44:12

Ik werk in het Gelredome, voor de drankvoorziening, en ben dus elk evenement ook op het veld te vinden.
En ik heb zowel met Lionel Richie, Marco Borsato, Qlimax en Hardbass gewerkt.
Tijdens al deze shows was het geluid gewoon prima.
Zoals al eerder gezegd werd, dient er rekening gehouden te worden met de regelgeving.
Bas is gewoon zeer ver dragende geluidsgolf. Die houd je niet zomaar tegen.
In het Gelredome zelf is zeer zeker aandacht besteed aan de akoustiek. Er zijn allerlei middelen toegepast om deze zo goed mogelijk te houden.
Het is niet voor niks dat een band als Metallica het Gelredome verkiest boven de ArenA, terwijl laatstgenoemde meer capaciteit heeft.

Ik vind dat de mensen niet zo moeten zeuren over het geluid.
Ga lekker vooraan staan dan! Dan heb je perfect geluid. De mensen die echt voor de muziek komen hoor ik alleen maar positief hierover.
Dat er mensen zijn bij wie het niet hard genoeg kan, is aan hun. Dat zij gehoorschade willen oplopen (of al hebben, en het daarom te zacht vinden misschien) is aan hun.
Maar ga alsjeblieft niet lopen zeuren als er mensen zijn die zich wél iets van regelgeving aantrekken.

En ik zou die zeikerds wel eens willen uitdagen om NUCHTER naar zo’n evenement te gaan. Dan maak je alles een stuk bewuster mee, ook het geluid ;)

Terry 18-02-2009 @ 14:13:48

Ja ik bergijp hun ook wel maar zo kan het echt niet dit is niet feesten dit is vreselijk zo het geluid in me kamer is me geluid nog harder je kan gewoon met elkaar praten op feesten zoals in de hmh (Y) zo moet het altijd zijn daar geven ze pas lekker geluid weg gelderdome moet je ook geen feest geven daar is tog alleen maar kut geluid dat weet je al van te voren !!!

the bird 18-02-2009 @ 21:53:57

Zie mijn reacties onder hoofdstuk 132 aanhoudingen is iedereen gelijk uitgeluld.

Sunrise8 22-02-2009 @ 19:24:09

zoo jij bent stoer nu.. Ik vond het geluid @ hardbass gewoon prima te doen. het hoeft van mij niet bloedzuiver te zijn ofzo. als het maar een beetje goed is en een redelijke bass, dan heb ik het al naar m’n zin. natuurlijk vond ik het wel ietsje minder dat je af en toe gewoon nog met elkaar kon praten voorraan, maar ach. tijdens donkey rollers KON NIEMAND DAT :P..
ik heb gezegd :)

saskia 22-02-2009 @ 19:51:37

Nou het geluid was idd bagger!!!!
ik stond vooraan in het midden en daar was het goed maar zie je geen ruk van de lichtshows ect.
en flauwekul over geluid is altijd slecht in arnhem is bullshit want Qlimax was ook goed en het jaar ervoor ook !
Volgende keer moet het gewoon beter zijn.

Saimen 22-02-2009 @ 20:09:20

Het geluid was helemaal NIET slecht!
Ik heb overal gestaan, omdat ik wat mensen opgezocht heb; vooraan, in het midden, aan de zijkant, achteraan.. Okee vooraan ging het een stuk harder, maar ook achterin was het geluid top!
En geloof me, op Qlimax was het geluid echt wel slechter hoor! Beter dan vorig jaar, maar slechter dan op Hardbass! Zoals al eerder is gezegd, is Gelredome niet gebouwd voor een Hardstyle feest, het is en blijft een voetbalstadion!

Sunrise8 23-02-2009 @ 16:39:24

@ saimen: kijk met jou kan ik praten. Delen precies dezelfde mening, niets aan toe te voegen. ik zeg ook niet dat het geluid zo beukte als in bijv. de HMH, maar ik vond het niet tegenvallen..

Gert-Jan 23-02-2009 @ 21:13:11

Trust me het geluid was echt NIET goed! de bass hoor je te voelen ni te horen…. vaak klopte de bass ook ni en kraakte….:S ik ga naar genoeg feesten om het verschil te horen/voelen, het rare vond ik vooral dat soms het geluid wel goed klonk (vooral met de intros en de musicalfingerprints) hoorde dat het geluid vorig jaar in silverdome wel goed was?! waarom dan niet gewoon daar…..
btw ben wel gewoon blijven stampuh hoor;) show was overigens wel erg goed! that kept me up;)

Saimen 24-02-2009 @ 18:32:48

Lees eerdere berichten; Gelredome is gewoon niet de juiste locatie voor dat soort feesten! Je moet het dus niet gaan vergelijken met een HMH of een Silverdome of wat dan ook.. Dan valt het Gelredome altijd tegen!

Erik 25-02-2009 @ 14:30:51

wil je hard geluid, moet je eens naar oberhausen turbinenhallen gaan echte aanrader :D