Headhunterz Studio Sessions – The Final Edition: De line-up

Headhunterz zijn nieuwe album is nog niet eens een half jaar oud en valt nu al legendarisch te noemen. Ter ere van dit album werd een grootse tour opgezet door Amerika en Europa in landen als de Verenigde Staten, Canada, Denemarken, België en ga zo maar door. Zo trok hij de afgelopen maanden al duizenden bezoekers die allemaal speciaal voor hem en zijn nieuwe album naar de optredens waren afgereisd. Helaas is het nu éénmaal zo dat een tour ook een afsluiting kent… Nou ja, helaas? Eigenlijk niet, want het beste is voor het laatst bewaard!

Op zaterdag 25 september zal één van de meest geroemde locaties van ons kleine maar oh zo fijne kikkerlandje het decor worden van de ultieme afsluiting van Headhunterz zijn Studio Sessions tour: de Matrixx te Nijmegen. Headhunterz himself zal, samen met een aantal goede vrienden, de gehele avond vullen met de beste hardstyle tracks, harde kicks en beukende bassen.

Met een beetje hart voor hardstyle is dit zeker een avond om niet te missen. ‘Studio Sessions – The Final Edition’ Will Be Stuck In Ur Head forever wanneer het de boeken zal ingaan als de dikste afsluiter ooit! Alles zal dan ook uit de kast getrokken worden om dit mogelijk te maken. It’s just gonna be the MF point of perfection! Zorg dat je er bij bent!

Voor meer informatie en tickets kun je terecht op www.matrixx.nl of www.Headhunterz.com

Line-up
Headhunterz
D-Block & S-te-Fan
Technoboy
Wildstylez
Hosted by MC Villain



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 01-09-2010 om 16:45 door Khadber | Translate:

Reacties (74)

Plaats reactie
Rik 01-09-2010 @ 17:00:53

“Headhunterz zijn nieuwe album is nog niet eens een half jaar oud en valt nu al legendarisch te noemen”

Ik ben hier al gestopt met lezen

NoiseHunterZ 01-09-2010 @ 17:05:00

nou wie gaat er?

JefQ 01-09-2010 @ 17:11:25

‘Met een beetje hart voor hardstyle is dit zeker een avond om niet te missen’. hahaha wat een grap

Mike-O 01-09-2010 @ 17:14:05

Eindelijk komt er duidelijkheid over de zin ‘The space we created’. Het duidt op ‘the space’ die ze gaan ‘createn’ op de dansvloer. :)

Headhunterz is in het buitenland trouwens wel geliefd. Ik sprak op Q @ ML een Italiaan. En toen ik hem vroeg welke Nederlandse Dj(‘s) hij goed vind, zei die meteen: Headhunterz………

modernization 01-09-2010 @ 17:15:17

Hè wat jammer, die dag ga ik mezelf opsluiten in me kamer en in een hoekje zitten. Vind ik toch veel leuker! ^^

Fr4ns 01-09-2010 @ 17:30:18

@ Modernization
dan doe ik met je mee :D

dagjesmensen alert!

Martini 01-09-2010 @ 17:33:00

3 x niks dit

Simizle 01-09-2010 @ 17:40:12

@ Rik

Same here…

Jorea88 01-09-2010 @ 17:46:23

Hitjesparardeavond mensen JEEJ -_- !

Basscontrollers 01-09-2010 @ 17:47:12

zware haat aan willem hiero -_-

watcherob 01-09-2010 @ 17:51:40

Nee danku, een saaiere line-up is bijna niet te bedenken. Enneeh… legendarisch? :huh: Wie heeft die tekst geschreven, zijn manager?

georgie-88 01-09-2010 @ 17:59:52

Waarom al die haat aan willem hij trekt overal volle zalen super dj zijn xqlusive was
ook om niet te vergeten, hij flikt het wel altijd
en z,n producties klinken altijd super.
En z,n nieuwe album heerlijk luistert super weg.
En geloof het maar niet dat de matrix leeg staat de 25e

iSenSe` 01-09-2010 @ 18:00:44

in het buitenland is hij wel geliefd ?
hier niet dan…..

*mompelt iets met hekje en dam*
praat elkaar niet zo na man..

BramHS 01-09-2010 @ 18:10:28

Ik ben er wel bij en heb er heel veel zin in :)

Headhunterz is toch wel koning van de melodie vind ik (H)

stefaneke 01-09-2010 @ 18:10:54

de gehele avond vullen met de beste hardstyle tracks, harde kicks en beukende bassen.

harde kicks

WHAHAHAHAHA :D

BadToTheBone 01-09-2010 @ 18:13:48

De meeste reacties komen waarschijnlijk niet verder dan het iq gehalte van een diepingevroren garnaal ;)

Khadber 01-09-2010 @ 18:16:15

Inderdaad.. Als je het niet leuk vind, ga je lekker niet, heel simpel!

Leuk dat TBY weer eens in Nederland te vinden is, hij staat toch te weinig op feestjes vind ik!

CollinDj 01-09-2010 @ 18:19:46

ik ga zowiezo wel, maar 10 min met de auto en matrixx super tent!

Stokbrood 01-09-2010 @ 18:21:08

ik weet waar ik de 25e iig niet ben :D

Stormingsoul 01-09-2010 @ 18:24:38

Lijkt tegenwoordig wel een sport of manier om populair te worden.’

Eerst iemand groot maken en toejuicen en daarna de grond instampen omdat hij te ”commercieel is nu” en de rest ook begint te zeiken

Gangsterdwerg 01-09-2010 @ 18:26:32

Wat zeikt iedereen hier nou. Ik vond het best een vet album en er stonden zat tracks op die best hard gaan. (raiders of the sun, subsonic, space we created en the b-side). Oke het is geen B-Front maar dat is ook niet de bedoeling. En draaien kan hij sowieso wel dat heeft hij allang bewezen. Alleen jammer dat hij de laatste tijd wat softere shit maakt, maar er zal genoeg vette shit voorbij komen hoor die avond. Ik ga misschien wel!

Luck-E 01-09-2010 @ 18:29:01

Waarom is t op dit forum toch zo polpulair om Headhunterz af te zitten kraken? Snap dat echt niet, die man stond aan de wieg van de enorme populairiteit die hardstyle nu heeft.
Ik begrijp best dat er mensen zijn die van het hardere werk houden, wat nu zo’n beetje overal Rawstyle wordt genoemd, maar dat is nog geen reden om iedere keer als de naam Headhunterz ergens opduikt te gaan zitten zeiken.
Ben t eens met georgie-88, zijn xclusive was om nooit te vergeten!!

Mike-O 01-09-2010 @ 18:40:04

@ iSenSe`

Ik weet niet of dat voor mij bedoeld was, maar ik leg de klemtoon denk ik anders dan jij. Via een tekst zijn woorden moeilijker over te brengen dan face-to-face snap je..? ;) Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die Headhunterz wel waarderen :)

Headhunterz afzeiken is geen trend of hoe jullie het ook allemaal noemen, zijn tracks zijn gewoon soft en vervelen heel snel (bij mij). En als ik iets wel/niet goed vind heb ik daar recht op om dat uit te spreken. Als er dan meerdere mensen zijn met dezelfde mening, zeikt ineens iedereen hem af. Als je je mening niet onderbouwd is het een ander verhaal en kun je beter niets zeggen.

Wanneer je op een feest staat bij Headhunterz of z’n vriendjes hoor je ook dezelfde set die je altijd van de personen in kwestie hoort. Dat betekent dus dat ik niet alleen geen fan ben van zijn produceer kwaliteiten maar dus ook niet van zijn DJ kwaliteiten.

watcherob 01-09-2010 @ 18:40:14

@Luck-E
Omdat ik zijn producties ruk vind. Daarbij heeft hij zelf gezegd dat hij sommige producties in een paar uur in elkaar flanst, dan ben ik er wel klaar mee. Dat hoor je namelijk ook wel terug in veel tracks.

In het begin heeft die een paar aardige nummers gemaakt maar daarna is het hem in de bol geslagen en maakt die alleen maar rommel (kwantiteit over kwaliteit).

Daarbij kun je betwisten of het feit dat hij aan wieg stond van de hedendaagse hype een voordeel is ja of nee. Het heeft het genre namelijk geen goed gedaan. Met name de scantraxx artiesten brouwen allemaal dezelfde rommel, ze kopieren alles van elkaar en er zit totaal geen bezieling meer in. Het is jammer dat the prophet dat allemaal laat gebeuren voor wat extra dollars.

Addo 01-09-2010 @ 18:45:39

Ik sluit me aan bij Stormingsoul

wist wel niet dat ie in belgië was geweest .. :p

Joshua 01-09-2010 @ 18:57:39

headhunterez >.<

Chris–tiaan 01-09-2010 @ 19:27:11

Ik luisterde ook Hhz wel (zoals vele van jullie ook hebben gedaan) maar op een gegeven moment kreeg ik genoeg van die kerel zijn producties. Het trok me niet meer zo, wat jammer is hij heeft zeker talent. Maar als ik op feesten ben en ik zie hem draaien dan merk je wel dat hij echt goed kan draaien. Dan kan ik ook wel gewoon los gaan, al zijn de tracks die hij vaak kiest niet altijd vet(na mijn mening) al helemaal niet na zijn studio sessions album. Maarja voor de mensen die gaan veel plezier. Ik ben ergens anders :D

SoundTunerZ 01-09-2010 @ 19:36:49

jeej hier zat ik echt op te wachten wordt gwn tien harder dan hardbass en fusion bij elkaar :)

Ravenwood 01-09-2010 @ 20:39:57

“Headhunterz zijn nieuwe album is nog niet eens een half jaar oud en valt nu al legendarisch te noemen”

jazeker ^^ :’)

Ducaz 01-09-2010 @ 20:47:55

Ha!.. Ha.. De beste producers/dj’s komen uit nederland. Maar ook de slechtste… :cry:

Estoque 01-09-2010 @ 21:52:25

Hoezo iedereen fokt elkaar op, HHZ is gewoon Top DJ, heeft echt paar super nummers, natuurlijk ook een paar mindere maar dat heeft iedereen. maar om nou met z’n allen HHZ af te gaan kraken.. sorry maar dat is echt zieligheid ten top.

Wat is nou weer “Te Commercieel”? hij verpakt toch geen merken energydrank in z’n texten, dus ik zie eht probleem niet. dat hij probeert te verkopen, geef hem eens ongelijk.. dat hij een succes is en dus veel verkoopt geeft aan dat hij het goed doet, en dan noemen we dat ineens Te commercieel. sorry hoor maar duidelijk zitten hier een paar haters die iedereen proberen op te naaien(*mompelt iets over jaloezie*)..

in de vele jaren heb ik hem maar 1 grote fout zien begaan en dat was Gostoza, of hoe heette dat geflopte project wijf? verder niets anders dan lof voor HHZ, en het is niet alleen hem maar de line up is gewoon goed. ben niet echt superduper fan van D-block & S-te-fan maar die hebben ook wel goede nummers(MMA bijvoorbeeld), en komop zeg. technoboy, hierboven word genoemt dat hij niet heel vaak in nederland is, nee dus die kansen met beide handen aanpakken.. maar nee hoor. 90% zeurt liever over het succes van HHZ in het buitenland en gaat liever in hun eigen kamer zitten en elk nummer van hhz proberen te omzeilen..

jullie mogen, maar geen medeleven van mijn kant op die avond want voor €17,- sta ik lekker in Nijmegen te stampen op muziek van HHZ, Technoboy, Wildstyles… Heerlijk…

FR90 01-09-2010 @ 22:09:40

Legendarisch is té, maar het album had wel een paar gave nummers. Die beuk die er eerst in zat raakt langzaamaan verloren.. En daar baal ik van!

Verder is Headhunterz in ieder geval een geweldige herinnering! (l)

Mike-O 01-09-2010 @ 22:25:07

Sorry maar ik lig hier echt even heel erg dubbel. En ik ga niet vertellen waarom.

sean95 01-09-2010 @ 22:32:51

Kben et volledig eens met Estoque
naja 99% dan, want db-stf is ook super! :D

Mike-O 01-09-2010 @ 22:40:00

Nog meer dubbel

Bas de Vogel 01-09-2010 @ 23:14:18

Ik ben het ongeveer 1% eens met Estoque denk ik, maargoed hij is hoogstwaarschijnlijk iemand die pas net is begonnen met luisteren van deze muziek ( no offence ) en dan trekken tracks als MMA en de softe crap van HHZ je wel. Ik ben ook zo begonnen, met tracks van D’stylerz en dergelijke. Daar schaam ik me nu ook voor, maar toen vond ik het vet. Naarmate je de muziek langer luistert krijg je een steeds grotere behoefte aan harder en experimenteler. En dat is wat ik nu totaal niet meer voel bij artiesten als HHZ en DBSTF. Die spelen teveel in op de mensen die de muziek nog níet kennen als de mensen die de muziek al wél een paar jaar luisteren. Ik denk dat ik hierbij voor meerdere mensen spreek ;) .

thedominator 01-09-2010 @ 23:40:36

Geloof maar dat het een dik feestje word in de matrixx.
sinds wanneer is wildstylez niet meer goed ? en technoboy?
Je hebt er toch gewoon allemaal goeie namen staan hoor zeg maar niet dat het niet zo is .
enigste minpuntje vind ik d-block & s-te-fan. wat ze de laatste tijd hebben gemaakt klonk ook erg saai leuk voor een keer daarna nie meer.

Diamanic 01-09-2010 @ 23:50:42

Na de eerste zin gelezen te hebben moest ik ff mn broek verwisselen. Jezus, legendarisch :’)

Een grafline-up wat garant staat voor een hele hoop getok, en de beukende bassen zullen ver te zoeken zijn ( misschien bij wildstylez).

Nou, ik weet ook weer waar ik de 25ste sowieso NIET ben.

SoundTunerZ 02-09-2010 @ 00:06:21

@Estoque Voor mij is het probleem met hhz dat hij mij gwn niet meer zo interesseert. Vroeger vond ik zn track helemaal geweldig. Toen ie net begon had ie nog echt hele lekkere en vaak ook orginele tracks. Langzamer hand heeft ie zn duistere kant gemindert en maakt ie nu eigenlijk alleen nog maar vrolijke melo’s. Probleem tegenwoordig is dat er zo ontzettend veel vrolijke hs wordt gemaakt dat het voor mij steeds minder aantrekkelijk wordt tenzij er echt iets heel orgineels bij zit. Bij de rauwe kant zit er voor mij gwn veel meer variatie in en dat vind ik oa bij hhz niet terug. Zelfde geldt voor dbstf. Vond ik vroeger ook heel goed, maar tegenwoordig ook niet meer. Hun stijl is zodanig verandert dat het mij niet meer interesseert. Als dat commercieel heet prima, maar spreekt mij niet aan. Wildstylez daarentegen vind ik wel erg goed. Die spreekt me wel nog steeds erg aan. Die heeft altijd gwn vette tracks die mij erg kunnen boeien. Zelfde geldt voor technoboy.

Andere kant van het verhaal is dat ik hhz al een paar keer heb horen draaien, zo ook dbstf en wildstylez. Hun sets vind ik gwn zo oninteressant dat ik gwn tijdens zon set bijna de hele tijd bier sta te drinken aan een bar. Het zijn vaak dezelfde platen. Kijk bijv naar tonight hoe vaak ze die nog draaien terwijl die plaat al zo grijs is als wat. Vind ik niks aan om die nog te horen. Voor mij niet boeiend om dan naar zon feest te gaan waar zowel ws, hhz en dbstf staan.

Kan natuurlijk geheel aan mij liggen, maar dit is hoe ik er naar kijk en ik heb ook absoluut niks tegen mensen die echt fan zijn van hs en de happy kant gwn vet vinden, maar wees dan aub geen persoon die zegt dat ie van hs houdt en niet meer dan 5 artiesten kan opnoemen.

Markienl 02-09-2010 @ 07:39:05

Vind meeste tracks wel lekker, voor mij is harder niet altijd beter (vind hardere tracks soms wel leuker) en imo kun je niet zeggen dat hhz niet experimenteel is geweest (die dubstyle shit) DnB intros in zijn oudere nummers.

naast het feit dat ie ook rommel produced, vind ik het een goede dj/producers, los van het feit dat ik heel wat nare verhalen over hem persoonlijk heb gehoord. maar dan kom je ook weer bij de vraag of dat allemaal waar is…

JdeBftw 02-09-2010 @ 09:07:20

Haat aan alle Headhunterz bashers.. Puur omdat hij het gemaakt heeft maar niet jouw soort hardstyle maakt hoeft nog niet te betekenen dat hij een kut dj is….

Dat het niet jouw smaak is okee, maar laat het dan gewoon en ga hem niet proberen om laag te praten.

Overigens is de tekst wel heel overdreven :D

Estoque 02-09-2010 @ 10:06:19

@Bas de vogel.

luister al sowieso 5 jaar naar HS, dus kom neit net kijken. ik heb niet echt een style die ik leuker vind, harder of meer melodie. kan eigenlijk van allemaal wel genieten. zo vind ik op z’n beurt een Frontliner bass geweldig, maar kan ik ook goed luisteren naar We speak music(behalve dat kut intro:S). en zo heb ik dat met alles, kan alleen bij HHZ weinig slechte/niet boeiende tracks opnoemen.. ja, Let the bass kick, vind ik dan neit zo’n geweldige plaat en misschien was hij 2 jaar geleden wel beter, maar dan nog vind ik niet dat zo de grond in trappen gepast is.

zo ben ik niet een super fan van Zatox etc, vind geweldig gaaf als er keer in een set een nummer zit met weinig melodie, maar om dat nou continu aan tehoren nee, maar dat betekend nog niet dat hij slecht is(snap je waar ik opaan wil?)

60% van de berichten hier zijn 2/3 regels lang en staat in dat ze moesten lachen en dat ze niet komen. van een onderbouwing niets geen sprake en die doen dus alleen mee met de “rage”.. aan dat soort mensen heeft niemand iets, oke de text hierboven is getypted alsof z’n allergrootste fan het heeft getypt, maar jullie kunnen er ook te zwaar aan tillen. als nou iemand hier zou schreeuwen dat Scooter goed is dan snap ik heel goed dat jullie allemaal tegen zijn en dan zou ik zelf ook egwoon meedoen, maar dat doe je toch niet met een HHZ, die vent heeft Hardstyle in de VS geintroduceerd…. niet dat dat zo goed is, maar dan moet je toch ook een beetje inspelen op het publiek daar, als ze daar nu allemaal raar opkijken van BAM BAM BAM, dan moet je meer melodie toevoegen… en dat heeft hij gedaan want z’n release is NU wereldwijd, en niet zoals de meesten alleen Europa en Australie.. dus hij moet ook wel meer spelen zodat iedereen iets kan vinden op het album wat hem/haar aanspreekt en dus overhaalt om het te kopen..

Uit dat kun je dus weer concluderen dat HHZ een goede DJ/Producer is maar een nog betere zakenman, en als dat volgens jullie er toedraagt dat hij “slecht” is dan mogen jullie dat wel eens onderbouwen want heb eigenlijk nog geen enkele fatsoenlijke reactie zonder “Broekpoepen” en “25sept, dan weet ik sowieso waar ik niet ben”

Mol 02-09-2010 @ 10:08:14

“Headhunterz zijn nieuwe album is nog niet eens een half jaar oud en valt nu al legendarisch te noemen”

Ik ben hier al gestopt met lezen, idem dito. Met zo’n aankondiging hoeft het van mij niet meer.

Munster 02-09-2010 @ 10:36:44

Allemaal hatee vergeet zowiezo x-qlusive headhunterz niet was mooi feesje in de beuktempel van nederland :)

dutch_hardstyle 02-09-2010 @ 10:41:22

t lijkt me toch wel n nice party hoor, maar dbstf had ik er eerlijk gezegt niet ingezet.. XD

JdeBftw 02-09-2010 @ 11:45:04

t lijkt me toch wel n nice party hoor, maar dbstf had ik er eerlijk gezegt niet ingezet.. XD

goedmakertje omdat zij niet een collab met willem hebben gemaakt ;)

back2daparty 02-09-2010 @ 12:52:25

Ik vond headhunterz in het begin echt meesterlijk, toen hij als artifact was ie gewoon een hardstyletalent. Daarna met zijn kameraad (kan ff niet op zn naam komen) dat ze samen headhunterz deden ook helemaal geweldig. Bij elk feest hadden ze wel een meesterlijke intro of een vette edit of gewoon een nieuwe knaller Kan me bijvoorbeeld die intro herinneren van eminem- my name is / headhunterz echt meesterlijk gewoon.

Maar nu is gewoon elk setje wat ik heb gehoord gewoon drama. En daar steekt afgelopen qlimax wel met kop en schouder bovenuit, was echt om te janken. Toen ik verdomme let the bass kick op QLIMAX hoorde dacht ik echt van wat de hell is dit. Vond zowizo qlimax totaan deepack niet geweldig (behalve a-lusion) maar dat is een ander verhaal.

Zelf q-dance laat heady in 2009 zelfs defqon AFSLUITEN >.< en het jaar daarna draait ie VOOR coone ????? Toen moet hij zelf ook zoiets hebben gehad zovanuuuuh WTF!? :confused:
Voor de echte headhunterzfans die houden van deze sound zeg ik: heb een geweldige avond :roll: Voor de rest wordt het huilen met de pet op: headhunterz met zn zwakke nummertjes, d-block & stefan met de heleavond dezelfde kick, technoboy met zijn meesterlijke nummertjes die veeeeeeels te langzaam doormixt en wildstylez met ook zn meesterlijke nummertjes maar die het spoor kwa platenkeuze volgens mij een beetje bijster is aangezien ik op decibel binnen een kwartier gewoon 3 anthems voorbij hoorde komen :S ben ik de enige die dit om te janken vind of????

Sorry mensen zal ophouden met klagen. Have fun :)

Jor-D 02-09-2010 @ 12:58:35

@back2daparty:
Voor Defqon 2010 had ie ook duidelijk aangegeven dat ie wat anders ging proberen. En als je op Defqon als 2de draait kan je verwachten dat het niet de Headhunterz is zoals je m gewend bent. Beetje verdiepen kan ook geen kwaad he :)
Ben wel van mening dat je dan beter onder een andere alias had kunnen draaien. Bij de naam Headhunterz heb je namelijk al bepaalde verwachtingen.

Maargoed, leuk feestje. Alleen niet echt mijn (hard)stijltje. Alhoewel TBY af en toe wel lekkere sets neerzet.

Verder loopt iedereen wel makkelijk te klagen, maar verdiep je eens wat meer ;)

back2daparty 02-09-2010 @ 13:22:41

@ Jor-D:

Ja je hebt gelijk dat ie wat anders ging proberen, was ik ook vergeten. Maar elk setje wat headhunterz vroeger draaide vond ik gewoon held waardig maar nu is het gewoon eentonige meuk. Had voor qlimax voor de grap een tracklist gemaakt wat ik verwachte dat heady ging draaien en een kameraad ook. Gecombineerd hadden we zn hele tracklist goed op uitzondering van let the bass kick maarjah DIE zag ik dan ook echt niet aankomen.

Verder was dit bericht niet om te klagen maar om mn mening te geven en sinds ik hardstyle luister heb ik me hier ook zeerzeker in verdiept ;)

Rik 02-09-2010 @ 13:27:03

Ach of je hem nou goed vind of niet. Als een nieuwsbericht op deze manier geschreven wordt dan haak ik sowieso af. Neigt zelfs een beetje naar de arrogantie die showtek had op het laatst.

Jor-D 02-09-2010 @ 13:42:05

@Rik: zo’n persbericht wordt geschreven door de organisator, in dit geval zeer waarschijnlijk de Matrixx zelf. Dat kan je Headhunterz niet kwalijk nemen dan…

(vanwege je vergelijking met Showtek, waar het zeer waarschijnlijk hetzelfde het geval was)

Martinos 02-09-2010 @ 14:54:40

Wat een geweldige Line-Up!!! Ow wacht….niet dus.
Leuk voor de mensen die nooit naar Hardstyle luisteren, maar toch 1 keertje willen checken …. voor de andere 98% van de luisteraars dus niet.

@ Jor-D: Ik denk dat het probleem met de mensen die hier klagen is, dat zij zich JUIST WEL hebben verdiept….. diezelfde mensen hebben het een beetje gehad met HHZ en elke keer hetzelfde moeten horen (althans…zo denk ik erover en ik VERMOED dat velen anderen dat ook hebben, gezien de vele reacties hier).

En uiteraard is ook niemand verplicht om hier naar toe te gaan….dat is vanzelfsprekend.

Jor-D 02-09-2010 @ 15:11:48

@Martinos: ik weet wel waar ik over praat hoor. Zie dagelijks honderden reacties langskomen. En bij 90% van de reacties op soortgelijke onderwerpen praat iedereen maar wat, of ‘denkt’ of ‘vindt dat zo’ zonder een degelijke onderbouwing dat eventueel gebaseert is op feiten.
Maargoed, dit draait toch weer op hetzelfde uit, dus ik laat het hierbij ;)

Lyst 02-09-2010 @ 15:57:31

Vervelend he dat die meelopers die hem groot hebben gemaakt nu allemaal achter zijn tegenstanders aanlopen. Ik heb zelf ook een hekel aan deze mensen, maar schijnbaar telt een goed onderbouwde mening niet in de scene, maar met hoeveel je bent. En aangezien meelopers nogal gemakkelijk te beinvloeden zijn :roll:

@Estoque
Allemaal leuk en aardig dat hij hardstyle in USA groot heeft gemaakt, ik denk trouwens dat je hiervoor andere mensen moet bedanken dan headhunterz, maar dat even terzijde. Van mij mag hij hardstyle ook wel groot maken in Rusland, China of waar dan ook. Daar heb ik niks geen problemen mee. Het probleem zit hem in dat o.a. hij de muziek heeft veranderd, zodat er meer mensen naar hardstyle luisteren. Het toegankelijker maken van de muziek heeft weliswaar een hele nieuwe groep mensen aangetrokken in de scene. Het heeft tevens de muziek voor de generatie ervoor compleet verknalt. Er waren immers opeens veel meer fans voor de nieuwe hardstyle dan voor de oude hardstyle, dus waarom zou je uberhaupt nog omkijken naar de mensen die ooit de hardstyle scene vormden.

Ik snap best dat mensen hardstyle met melodietjes leuk vinden, smaken verschillen nu eenmaal. Ik heb er echter helemaal niets mee.. Ik luister hardstyle omdat ze met simpele rauwe sounds juist hele vette, harde, creatieve, unieke, energieke dingen neer konden zetten. Maar het moest zo nodig softer, zodat er meer mensen naar hardstyle zouden luisteren. En die trend blijft zich maar doorzetten, de mainstream hardstyle wordt alsmaar toegankelijker en toegankelijker. En er komen steeds meer mensen in de scene, waardoor er op een gegeven moment ook niet meer naar de generatie van rond 2007 wordt gedacht, de generatie die er aankomt is immers nog veel groter. Hoe groter de massa, des te relatief minder mensen met een eigen mening, die ook kritisch durven te zijn, zijn er te vinden. Ze zijn heel erg gevoelig voor hypes, zie bijv. de showtek/hhz bash hype. Zodra de hype over is knapt de zeepbel. Je hebt de oude generatie in de steek gelaten, dus zij jouw ook en een groot deel van de nieuwe generatie is straks weg, omdat er dan weer een andere muziekstijl “in” is. Net zoals het bij jumpstyle gebeurde. Eerst staat heel Nederland een jumpstyle dansje uit te voeren en is het supercool als je kunt jumpen. Een paar jaar later is het not-done als je naar jump luistert. Dat is toch kutmuziek? En als jij denkt dat hardstyle daar niet vatbaar voor is, dan mag jij wel eens gaan rondvragen waar de huidige generatie allemaal vandaan komen. Het gros komt namelijk rechtstreeks uit de jumpstyle hype. En dat is het hele probleem. Allereerst hebben artiesten als headhunterz mijn perfecte genre mij afgenomen, tenminste zo voelt dat en ten tweede zijn ze nu zo druk bezig met het maar groter en groter worden, dat we een zeepbel aan het creeeren zijn die op het gegeven moment zal knappen en hardstyle doet verdwijnen of als je nog een beetje geluk hebt underground doet gaan.

Conclusie: als je hardstyle groter wil maken, geen probleem, zolang je de stijl zelf maar niet veranderd. ;)

Markienl 02-09-2010 @ 16:47:58

@ Lyst

Een stijl wordt door de artiest bepaald, als het publiek dit niks vind is het aan de artiest om te beslissen of hij hier iets mee doet, helaas doen menig artiesten dit niet….. ik heb er zelf geen probleem mee dat je verschillende richtingen in hardstyle krijgt, daarom zou ik het erg mooi vinden als er meer splitsing komt, zoals de raw areas & euphoric areas. zo kan iedereen tog lekker zijn ding doen ? Ik blijf het bullshit vinden als mensen early als echte hardstyle zien en de moderne melodieuze hardstyle als een bijprodukt van het genre, het is beiden hardstyle, en menig mensen vinden beiden leuk :p

Lyst 02-09-2010 @ 17:13:37

De nieuwe hardstyle heeft bijna niks van de eigenschappen van de oude hardstyle en had zich destijds gewoon af moeten scheiden als een nieuw genre. Net als Hardstyle dat rond 2001/2 had gedaan van met name hardtrance. Maar de term hardstyle had al een naam opgebouwd en het was commercieel gezien beter om onder die noemer verder te gaan. Waardoor we nu genoodzaakt zijn om de oude hardstyle te zien als subgenre, terwijl mainstream gewoon “hardstyle” genoemd blijft worden. Je hebt Hardstyle en Early Hardstyle.. Want o wee als er een andere naam wordt gegeven aan de mainstream hardstyle, of het nu een nieuw genre is of een subgenre doet er niet toe. Hardstyle = hardstyle is het argument en hardstyle evolueert. Nu wordt er bij Q-base doodleuk gezegd dat 4 van de 6 finalisten eigenlijk al afvallen, omdat er al genoeg hardstyle op q-base aanwezig is. Er is genoeg nieuwe hardstyle ja, ze gooien er 3 areas mee vol. Maar early hardstyle, ho maar, daar gaan we echt niet aan beginnen. 3 areas met hardstyle is toch meer dan zat. Niet wetend dat men over twee totaal verschillende stijlen en scenes praat, omdat men heel koppig blijft zeggen hardstyle=hardstyle. Dat noem ik een zekere vorm van cirkelredenatie en dus geen geldig argument.

Markienl 02-09-2010 @ 18:13:39

Dat vind ik ook jammer, ik luister sinds eind 2004 begin 2005, en vind zelf early hartstikke leuk, echter vind ik ook de nieuwere hardstyle geweldig. ik persoonlijk vind dat niet het een hardstyle is en het ander early of nustyle, tis beide hardstyle wel vind ik dat er onderscheidt tussen gemaakt moet worden. mij lijkt het logisch dat early en modern beiden subgenres zijn van hardstyle. hardstyle evolueert (zoals iedere ander genre), alleen is dat geen valide reden om de vroegere stijl te laten sterfen. gewoon behouden, genoeg mensen die daar nog op los kunnen gaan. er is tog genoeg ruimte in een scene om te kunnen ontwikkelen uitbreiden, en behouden? Maar zodra een artiest een keer iets nieuws probeert is er altijd wel een groep die het per direct kapot loopt te bashen. Dubstyle als voorbeeld ?

Estoque 02-09-2010 @ 19:08:44

@Lyst, gaaf dat je als enige de moeite hebt genomen om je mening te onderbouwen.

Dat er verschillende stromen binnen de hardstyle zijn is goed, maar dat ze niet benoemd zijn is wel jammer, aangezien Hardstyle niet meer een begrip is maar een hoofdstuk.

Dat de artiest iets anders probeerd vind ik juist wel gaaf, geeft aan wat een artiest allemaal in z’n mars heeft. HHZ heeft natuurlijk toppers ala “The Sacrifice” maar blijven teren op het succes van toen is ook niets. en als er nou concrete feedback werd gegeven op z’n nummers dan kan een artiest er ook wat mee doen.
en ik denk dat hhz in de toekomst echt wel weer goede nummers gaat maken…

broodroosterr 02-09-2010 @ 19:32:54

toch jammer dat er altijd denigrerend gepraat blijft worden over deze dj’s, en het is ook het enige wat je hier leest…hhz, nc, frontliner,zany,dbstf, wldstlz zijn slecht en bijv deepack, zatox, tuneboy zijn het helemaal?

kijk naar een recent iets als decibel: zatox op de main -> main half dood…HHZ/DBSTF in de euhporia? stampesvol en gaat helemaal los…hhz of dbstf bashen is geen rage, het is een iets van een kleine groep imo
staan prima namen, zal een mooi feest worden

Markienl 02-09-2010 @ 21:14:31

Het zijn allemaal topnamen (imo), ander sta je daar niet, ik denk dat veel mensen het eens zullen zijndat de enige soorten namen die niet op zulke feesten horen zijn artiesten als je het zo mag noemen) als gostosa.

Inno 03-09-2010 @ 09:14:58

Het is allemaal smaak mensen!

En over het algemeen zijn de mensen die wat langer naar Hardstyle luisteren hier niet heel erg gecharmeerd van, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Ik zou hier ook niet heen willen, tenzij ik vrijkaarten krijg en vervoer voor me geregeld wordt ofzo :p
Het is natuurlijk nog wel een stuk beter dan een normaal avondje (dirty) house :s :D

Als mensen hem zat zijn kan je t zelf nog vinden, maar een topartiest is het voor hen dus NIET.

Ik zie hier voornamelijk mensen een negatieve mening geven over dit feest (wat gewoon kan en mag vind ik), maar de mensen die die mening niet delen proberen hun eigen mening vervolgens op te dringen alsof het feiten zijn…

Jammer!

broodroosterr 03-09-2010 @ 14:41:32

heb meer het gevoel dat mensen de sound van vroeger terug willen…want er wordt gezegd: “dj’s produceren commercieel om het grote publiek aan te spreken”…was de sound/smaak vroeger zo anders dan dat de mensen dat niet zouden oppakken als ze die stijl nu nog zouden draaien?

mensen zoals headhunterz draaien vaak meer van hun eigen producties die altijd prima zijn geweest en waar de grote massa van houdt en geen oude onzin meer…die groep hoor je nu het hardst schreeuwen dat alle producties ruk zijn en blijven bij de oude/aparte stijl van de oudjes hangen als deepack/isaac, hf!

Inno 03-09-2010 @ 15:58:08

@ broodroosterr
Dat heeft hier weinig mee te maken.
Er wordt (zeker nu de Raw Hardstyle wat aandacht krijgt) zat beukmuziek gemaakt tegenwoordig.

Deze line-up bestaat gewoon alleen maar uit kermis-hardstyle met veel breaks en weinig HARDstyle. (TBY kan misschien wel vette nummers draaien en z’n producties zijn meestal wel goed, maar hij mixed veel te langzaam door, daarom vind ik m bijvoorbeeld niet goed)

Als er een B-front, Ran-D, Deepack, Slim Shore, in de line-up had gestaan was er tenminste wat variatie in de muziek :)

DoubleDutch 03-09-2010 @ 16:38:24

Kermis hardstyle?
deze dj’s hebben gwn een andere stijl dan pak b-front, ran-d of deepack. daarom is het nog geen kermishardstyle.

Inno 03-09-2010 @ 18:51:07

Kermis is overdreven, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel

broodroosterr 03-09-2010 @ 18:52:27

“Als er een B-front, Ran-D, Deepack, Slim Shore, in de line-up had gestaan was er tenminste wat variatie in de muziek ”

zo, dat ik meteen ZON mooi voorbeeld zou krijgen!

B-Front is de duidelijke kopman in de raw style samen met crypsis en chain reaction imo (daarna de opkomers bass modulators, digital punk bijv -frontliner/zany ziende als complete dj’s in beide stylen- )

als je het pas over ECHTE kermis hebt, ben je bij deepack thuis, breaks/lange vocal bij ran-D. Deepack heeft geen enkele aanslaande productie weten te maken in de laatste (behalve met DBSTF). Slim shore? vond floorspin(nog onder dutch master) erg vet met een nieuwe kick die ik nog niet gehoord had, maar voorderest…?
“variatie” heet dat dan, no fenks….doe mij maar de “hitjes”, de meezingers en de bekende melodieen. Ben ik dan automatisch een “meeloper”? want dat wordt er dan gesuggereerd..1 van de zoveel die hitjes wilt horen en daarmee tevreden is -_-

samenvatting : het is allemaal een mening en smaak (Y)

The Skribblers 03-09-2010 @ 20:09:56

Om even te reageren op het statement dat Early HS de enige echte HS is… Is het niet zo dat een stijl evolueert, zoals Brennan Heart al vaak zat heeft gezegd? (Evolution of style, MF point of perfection :P ) Ik hou van Early, maar ook van de nieuwe, huidige Hardstyle, zowel van de blije deuntjes van Headhunterz, Wildstylez en Showtek, maar ook van de harde kant als B-Front, Zatox, The Machine, Beholder, dat soort spul. Ik hou ook van een goeie Tek/Jump plaat, of lekkere hardcore, maar dat terzijde.
Volgens mij proberen veel mensen vast te houden aan iets wat er niet meer is. Tuurlijk, ik mis af en toe ook wel eens de goeie early plaatjes, niet voor niets dat ik een early stage/dj op een feest of festival altijd een bezoekje gun, maar de stijl verandert.
Headhunterz is inderdaad een DJ voor de massa, maar toch denk ik niet dat dit een bewuste keuze van hem is. Natuurlijk wel om zulke muziek te maken, maar The Sacrifice en (ik geloof dat dit de 1e release op Scantraxx was van hun) Aiming 4 ur brain maakten ze toen ze nog niet bekend waren, en nadat Bobby weg is gegaan is Willem doorgegaan met een zelfde soort producties maken. En ik ben van mening dat hij daarna nog steeds grenzen heeft doorbroken. Zijn setjes zijn niet altijd even verrassend, dat zeker niet, maar zeker qua producties heeft hij wel talenten hoor!
Ik zou niet naar dit feest gaan, daarvoor vind ik het toch te eenzijdig, maar wat mij bijvoorbeeld een lekkere line-up lijkt is als 1e dj een early setje (Isaac, Danielle Mondello, dat soort spul), dan een paar vrolijke-deuntjes-DJ’s, om het maar even zo te noemen, zoals een Headhunterz, Showtek, Frontliner, Noisecontrollers, Tatanka, steeds opbouwen naar wat harder, en dan als laatste DJ’s Deepack, Beholder, Zany, The Machine, lekker rauw. Om natuurlijk af te sluiten met een uurtje hardcore. Als ik op een feest ben met zo’n opbouw heb ik het gevoel dat ik echt alles heb gehad, en (met uitzondering van de HC) is het allemaal hardstyle.

Maar idd broodroosterr, het is allemaal mening en smaak :P

Jaapert 04-09-2010 @ 00:31:20

veel te veel zeikerds hier.. ik moet je zeggen dat de line-up mij meestal geen reet uit maakt want ze draaien toch grotendeels elkaars tracks en ik heb AL-TIJD een geweldige tijd.. DUSSSZ…

Hardlover15 04-09-2010 @ 09:31:52

Als je er niet naartoe gaat wat zeur je dan dat hij slecht is? andere mensen zeker een slecht beeld geven van HHZ
HHZ blijft gwn aan de top hoor :p

bartjee 15-09-2010 @ 17:57:35

wat is dit allemaal voor een commentaar?

Kijk die line-up, dit is word gwn een mooie avond.
En allemaal van die anekdotes van die platen zijn te sloom en die te zacht bla bla,
Kan je over alle feesten wel gaan klagen! Er zijn altijd wel wat mindere feesten bij ze kunnen niet ALLEMAAL perfect zijn.

Maar goed

Daveytl 16-09-2010 @ 00:36:51

Nee bedankt, ik vind DBSTF zeer vet bij vlagen (Anger), Wildstylez heeft gruwelijke melodiën, Headhunterz is niet meer mijn ding. Zag op Qbase ook dat hij zijn tas liet dragen door zo’n ventje. @Broodrooster over de opmerking over Deepack: Ik vind Mystery en Keep it Alive anders zeker wel 2 bommetjes (l). En heeft iemand enig idee waarom Wildstylez niet zelf draaide @ Qbase? Opeens kwam daar iemand van de Noisecontrollers en die ging daar doodleuk tracks draaien wie hij bij zijn eigen liveset al had gespeeld, in gvd dezelfde volgorde!

Martinos 16-09-2010 @ 11:26:18

@ MarkieNL: “Het zijn allemaal topnamen (IMO)”…… 3-5 jaar geleden was ik dat met je eens geweest. Nu lukt me dat gewoon niet meer…. (en ja, niet iedereen van die line-up was in 2006/2007 al bekend)
Natuurlijk is het vet als het publiek helemaal los kan gaan op deze gasten, maar het is mij toch ernstig te veel van hetzelfde (denk ook aan eerdere discussies over “start-stop hardstyle” en ellenlange breaks).

Headhunterz53 16-09-2010 @ 14:24:41

Ik vond Headhunterz altijd super goed. maar de producties na 2009 werden toch steeds minder en zijn nieuwste album vind ik gewoon lelijk :(

Martinos 16-09-2010 @ 15:21:34

@ bericht hierboven: Daar ben ik het nou mee eens. Meeste van de platen die hij maakt zijn nog niet eens van ZULKE lage kwaliteit, maar ze zijn vaak in zulke mate van het zelfde laken en pak, dat ze gewoon na 2/3 keer horen al verschrikkelijk zijn om aan te horen. En dat KAN gewoon niet de bedoeling zijn van het produceren / draaien van muziek.
Nogmaals: Als mensen zich hiermee nog WEL kunnen vermaken, dan moeten ze dat vooral doen. :)

Reageren