Inkomsten Showtek track “Down Under” naar goed doel

De Hollandse DJ/Producers act Showtek is verreweg de meest succesvolle/bekendste naam in de hardere dance scene. Het zal dan ook geen verrassing dat ze de eerste DJs zijn in het stevigere genre die maar liefst twee grote solo evenementen zullen hosten aan de andere kant van de wereld, in Australie welteverstaan.

Wat wel een verrassing is, dat deze twee jonge broers (waaruit het duo bestaat) met het plan kwamen om alle royaltie opbrengsten van hun a.s nieuwe single aan een goed doel te schenken. Speciaal voor deze gelegenheid heeft Showtek een productie gemaakt met de toepasselijke titel “Down Under”. Geheel in hun stijl en filosofie hebben ze dan ook besloten om alle opbrengsten van deze nieuwe hit te doneren aan een goed doel waar ze dan ook volledig achter staan, Return To Sender!

De Return To Sender organisatie steunt lokale mensen in diverse landen door hun producten in winkels in Nederland te verkopen, en dan alle winst van dit (meestal handgemaakt) product terug te geven om educatieve en ontwikkelingsprojecten in land van herkomst te steunen.

Deze track zal alleen als digitale release te vinden zijn op de bekendere download sites.

In Melbourne en Sydney zullen deze jonge broers optreden voor een record aantal van in totaal 10.000 bezoekers op deze twee bijna uitverkochte X-Qlusive evenementen.

De release datum voor “Down Under”: 12-Dec

Het Sydney evenement: Hordern Pavillion Sydney (19-Dec)

Het Melbourne evenement: Festival Hall Melbourne (20-Dec)

X-Qlusive Showtek - Australië

Bron: Persbericht



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 13-12-2008 om 11:32 door Jor-D | Translate:

Reacties (37)

Plaats reactie
Josh-T 13-12-2008 @ 13:04:12

het gaat ze dus toch niet alleen om het geld :)

Juzzn 13-12-2008 @ 13:36:08

Dacht ik ook al .. de meeste tracks van Showtek vind ik maar commerciele prut :P

Fabian 13-12-2008 @ 14:36:52

het is en blijft commerciele prut:P!
Ik ben het trouwens helemaal niet eens met de eerste zin:
De Hollandse DJ/Producers act Showtek is verreweg de meest succesvolle/bekendste naam in de hardere dance scene.
Dat is en blijft toch echt The Prophet!

Josh-T 13-12-2008 @ 16:26:16

@Juzzn: ik vind dit een goede daad van showtek hoor, dit is ZEKER beter dan dat ze het in eigen zak steken.

@Fabian: ben het er mee eens dat Showtek niet de grootste is maar The Prophet

Dennis Aka Mash 13-12-2008 @ 17:00:16

oke, wat zal mij zoiets als Return to sender boeien.. Mooi iligaal downloaden dus ;)

Jens 13-12-2008 @ 17:51:53

Fuck kerels ,, stopt is méj zoveul commentaar op Showtek te hemme .
Kunde ‘t beter miss? Neh eh ,, ‘k dacht et ni .
En dus hedde geen recht van spreke .

En alsjeblieft, The Prophet grootste naam? Belachelijk voor woorden gewoon.
De grootste naam is Coone, Zany of Showtek.
Coone en Zany zijn immers bezig aan een wereldtoer …

knip 13-12-2008 @ 19:03:14

Coone? hahahaha

DonoVanRay 13-12-2008 @ 19:20:58

@ Knip

ja ik moest ook lachen :P haha

baklap 13-12-2008 @ 19:54:07

[quote comment="2468"]Fuck kerels ,, stopt is méj zoveul commentaar op Showtek te hemme .
Kunde ‘t beter miss? Neh eh ,, ‘k dacht et ni .
En dus hedde geen recht van spreke .

En alsjeblieft, The Prophet grootste naam? Belachelijk voor woorden gewoon.
De grootste naam is Coone, Zany of Showtek.
Coone en Zany zijn immers bezig aan een wereldtoer …[/quote]
praat is normaal nederlands…

Dennis Aka Mash 13-12-2008 @ 21:01:56

oeh ik word bang.. :P

lyst 13-12-2008 @ 21:13:32

Ik heb t idee dat dit meer een promotiestunt is dan een gemeende gift lol
En grootste is the prophet (met zijn scantraxx label) of zany(met zijn grote hoeveelheid bombs) showtek komt niet eens close.

Oh en als ik een artiest niet goed vind, moet ik het beter kunnen om er wat van te zeggen, dacht t niet he.. in wat voor wereld leef jij.

Hardstyle 13-12-2008 @ 23:42:12

Ik vind Showtek goed draaien, maar The Prophet en Zany zijn gewoon Harder.
Showtek heeft meer iets weg van een wat Vrolijk melodie er bij. The Prophet geeft gewoon heee harde beukers, Zany ook. teminste zo vind ik:P

Wesley 14-12-2008 @ 00:08:19

Gewoon hun eigen stijl… gewoon goed! Als ze op een feest hun nummers draaien doet iedereen gewoon mee. Goed iets wat ze hier doen ook!

Kijk hoe ze in Glasgow op hun tracks los gaan.. kunnen ze hier nog een punt aan zuigen in het verwende NL :)

(Zie filmpje op http://www.showtek.nl)

thedominator 14-12-2008 @ 00:55:04

Leuk idee dat ze dit doen!
Ze doen het natuurlijk ook voor de Harddanceawards maar, die wil natuurlijk iedereen wel winnen. Ach ja het is een leuk idee en je ziet ook dat ze het niet alleen maar voor het geld doen dus Showtek goed bezig.

Khadber 14-12-2008 @ 11:05:54

Top initiatief! Hulde voor hun.

@ Hardstyle (What’s in a name): The Prophet is geen producer. Hij heeft dit jaar welgeteld 1 vinyl gebracht, de andere was veel meer het producewerk van een ZEER goede producer: Wildstylez. Revenge, Pleasure, LMDF remix, KYHU, Clubbin, Life’z A Bitch.. Allemaal gewoon prima tracks.

Juzzn 14-12-2008 @ 11:13:27

Nouja, we zijn het er in ieder geval (bijna) allemaal over eens dat Showtek niet de beste producers zijn :P Wat mij wel opvalt trouwens, is dat ik niemand over Headhunterz hoor.. Die gast kan (vind ik) goed producen, en is volgens mij ook wel behoorlijk bekend?

Jens 14-12-2008 @ 16:05:42

[quote comment="2472"][quote comment="2468"]Fuck kerels ,, stopt is méj zoveul commentaar op Showtek te hemme .
Kunde ‘t beter miss? Neh eh ,, ‘k dacht et ni .
En dus hedde geen recht van spreke .

En alsjeblieft, The Prophet grootste naam? Belachelijk voor woorden gewoon.
De grootste naam is Coone, Zany of Showtek.
Coone en Zany zijn immers bezig aan een wereldtoer …[/quote]
praat is normaal nederlands…[/quote]
Houd em is dicht jom.
En trouwens, Hard TRANCE is niet alleen Hardstyle ?!
Dus waarom zou Coone geen top kunnen zijn?
Hij heeft tenminste al in Amerika gedraaid

Jens 14-12-2008 @ 16:07:22

[quote comment="2474"]Ik heb t idee dat dit meer een promotiestunt is dan een gemeende gift lol
En grootste is the prophet (met zijn scantraxx label) of zany(met zijn grote hoeveelheid bombs) showtek komt niet eens close.

Oh en als ik een artiest niet goed vind, moet ik het beter kunnen om er wat van te zeggen, dacht t niet he.. in wat voor wereld leef jij.[/quote]

Jah ,, DEUH .
Ipv altijd maar Showtek te bekritiseren, kom zelf maar eens af met zoveel hits als zij hebben?!
Wss leefde gy gewoon in de goot en kunde ‘t ni hebben dat die door een gelukkig toeval veel geld verdienen met hun hobby …

lyst 14-12-2008 @ 19:29:02

Goed zo showtek ga zo door, schijnbaar mag er niets negatiefs op t internet gezegd worden, laten we vooral gaan met de flow.
Heb echt zo’n schijt hekel aan mensen die alles maar goed vinden en accepteren.

Oh en btw ik leef nog steeds.
Leefde is verleden tijd.
Net als: Showtek was goed

Mol 15-12-2008 @ 09:21:34

Oke, omdat er hier mensen zijn die het niet begrijpen. Zal ik eens even wat uitleggen.

@ Jens: Hard Trance is niet alleen Hardstyle? Hardstyle is geen hardtrance, dit is verdomme HARDTRAXX – we hebben het hier over HARDSTYLE. Fuck trance.
Nog iets, Coone is GEEN wereldtop, en al helemaaaaaal niet in de hardstyle. Jump misschien rofl… En NOG IETS OVER COONE; je bent geen wereldtop als je in the USA draait vriend. De wortels van hard dance music liggen in Nederland, ik ben van mening dat je bij de wereldtop van de HARDSTYLE hoort, als je op de grote b2s/q-dance feesten hebt gestaan, ik roep Q-base, Qlimax, Decibel, maak het rijtje maar af. Ik heb bij de awards gestemd op Zany, ben het met je eens Lyst dat hij de man is met de bombs.
EN nog iets Jens, typ gewoon een beetje fatsoenlijk in het Nederlands, ik weet dat rare taaltje leuk in je oortjes klinkt, maar hier zijn we er niet echt van gediend.

On Topic; Mooi initiatief, maar ze hadden mijn respect pas gehad als het na de Hard Dance Awards was, want dit is gewoon keihard marketing. Je bent naïef als je dat ontkent man, echt.

Mol 15-12-2008 @ 09:23:12

[quote comment="2486"]Oke, omdat er hier mensen zijn die het niet begrijpen. Zal ik eens even wat uitleggen.

@ Jens: Hard Trance is niet alleen Hardstyle? Hardstyle is geen hardtrance, dit is verdomme HARDTRAXX – we hebben het hier over HARDSTYLE. Fuck trance.
Nog iets, Coone is GEEN wereldtop, en al helemaaaaaal niet in de hardstyle. Jump misschien rofl… En NOG IETS OVER COONE; je bent geen wereldtop als je in the USA draait vriend. De wortels van hard dance music liggen in Nederland, ik ben van mening dat je bij de wereldtop van de HARDSTYLE hoort, als je op de grote b2s/q-dance feesten hebt gestaan, ik roep Q-base, Qlimax, Decibel, maak het rijtje maar af.
Hoe kom je erbij dat je wereldtop bent als je in de USA draait? Die mensen kennen dance music daar nauwelijks, behalve dat softe gedoe of zieke LSD GOA..
Ik heb bij de awards gestemd op Zany, ben het met je eens Lyst dat hij de man is met de bombs.
EN nog iets Jens, typ gewoon een beetje fatsoenlijk in het Nederlands, ik weet dat rare taaltje leuk in je oortjes klinkt, maar hier zijn we er niet echt van gediend.

On Topic; Mooi initiatief, maar ze hadden mijn respect pas gehad als het na de Hard Dance Awards was, want dit is gewoon keihard marketing. Je bent naïef als je dat ontkent man, echt.[/quote]

Erik 15-12-2008 @ 17:16:15

Had het niet beter kunnen verwoorden Mol , Showtek is echt achteruit gegaan het laatste jaar , wat een inspiratieloze k*tmelodie zit er in Down Under , en waar is die harde bass gebleven van vroeger ? Geef mij maar Noisecontrollers , kan Showtek nu wat van leren lol

Neogeo 15-12-2008 @ 21:32:38

[quote comment="2468"]Fuck kerels ,, stopt is méj zoveul commentaar op Showtek te hemme .
Kunde ‘t beter miss? Neh eh ,, ‘k dacht et ni .
En dus hedde geen recht van spreke .

En alsjeblieft, The Prophet grootste naam? Belachelijk voor woorden gewoon.
De grootste naam is Coone, Zany of Showtek.
Coone en Zany zijn immers bezig aan een wereldtoer …[/quote]

Coone ? WTF voel is aan je voorhoofd..
Zany kan ik mee inkomen maar coone echt niet..
en the prophet en zany draaien al een stuk langer mee als showtek of die andere tjap..dus wie zou het beter doen denk je ;)

Mystic Dummy 15-12-2008 @ 21:44:54

coone whahaha

Jur 16-12-2008 @ 10:43:30

Jens bouwjaar 1996?
Het jaar dat The Prophet zijn eerste eigen album uitbracht…
Het jaar dat The Prophet op het zoveelste Thunderdome album stond…

Sorry maar jouw argumenten raken kant noch wal.
En sowieso, als je Coone tot de wereldtop rekent… kan ik je écht niet serieus nemen….

Jens 16-12-2008 @ 19:06:31

Aangezien iedereen hier toch problemen heeft met m’n Kempisch te lezen zal ik maar ABN praten, zoals alle no-life sukkels.

Ik ga niet meer tegen jullie in, ik wil gewoon zeggen dat jullie niet meer luisteren naar Showtek hun songs. Jullie zien Showtek staan en jullie zeggen direct: commercieel, slecht, blablabla.

@ Mol:

[quote comment="2464"]het is en blijft commerciele prut:P!
Ik ben het trouwens helemaal niet eens met de eerste zin:
De Hollandse DJ/Producers act Showtek is verreweg de meest succesvolle/bekendste naam in de hardere dance scene.
Dat is en blijft toch echt The Prophet![/quote]

Kan je lezen? Hardere Dance Scene, m.a.w. HARDTRANCE dikke snul, en volgens mij behoort Coone nog altijd tot de hardtrance-scene. En het is niet omdat iedereen hier tegen Coone is dat hij geen wereldtop is? Hij is godverdomme in 2 jaar van niets naar een wereldtoer gegaan. Jullie kijken alleen maar naar het aantal van uitgebrachten nr’s. Ik kijk naar wie nu met goede songs afkomt en in waar je overal draait. Conservatieve snullen, probeer het ook eens op een andere manier te bekijken, jullie WILLEN niet eens meedenken met mijn redenering, jullie breken hem direct af.

Ik weet ook wel dat Showtek tegenwoordig gemakkelijke muziek maakt en ik ben daar ook niet altijd even blij mee, maar als het aanslaat? Ze zijn inderdaad commercieel bezig, maar dan komen ze eens af met een goed initiatief, iets voor een goed doel, is het WEERAL niet goed voor jullie…

Vrije meningsuiting op hardtraxx.nl? Blijkbaar niet.

Makxz 17-12-2008 @ 10:01:02

Vrij meningsuiting, zeker. Alleen wij zijn het allemaal niet eens met jou, onze mening ;) En ja wat een geweldige tracks maakt Coone zeg, words from the gang is wel een redelijk dol nummertje, alleen dan de DBSTF Remix, knap van Coone zeg.

[quote comment="2514"]Ik weet ook wel dat Showtek tegenwoordig gemakkelijke muziek maakt en ik ben daar ook niet altijd even blij mee, maar als het aanslaat? Ze zijn inderdaad commercieel bezig, maar dan komen ze eens af met een goed initiatief, iets voor een goed doel, is het WEERAL niet goed voor jullie…
[/quote]

Er zijn zoveel nummers die commercieel zijn en aanslaan. (Just Like You, Nothing Else Mattes noem maar op) Maar Apologize is echt bagger hoor. Als het nou een redelijke track was die zouden we er nog mee kunnen leven. Maar dit, nee. Dus waarom zou je commerciele hardstyle maken die niet aanslaat. Misschien zijn er mensen die nooit hardstyle luisteren en dit nummer horen en denk “Wow een remix van Apologize” en er verder totaal geen verstand van hebben. Het goede initiatief is net wat Mol zegt, commercie. In aanloop naar de harddanceawards is dit wel degelijk commercie. Of zou het puur toeval zijn? Tuurlijk joh, ze bedoelen er verder niks mee, ze willen alleen mensen helpen. Juist… :S

[quote comment="2486"]
EN nog iets Jens, typ gewoon een beetje fatsoenlijk in het Nederlands, ik weet dat rare taaltje leuk in je oortjes klinkt, maar hier zijn we er niet echt van gediend.
[/quote]

Niks tegen Brabant hè Mol ;) :P

Mol 18-12-2008 @ 15:10:44

1. Dan zijn we hier tegen Coone, dan weer tegen Showtek, gast. Make up your goddamn mind.

2. ABN is juist niet voor sukkels, sukkel. Als je dit niet snapt, dan moet je dit item nog maar eens lezen als je over een paar jaar 14 kaarsjes mag uitblazen.. Hopelijk is tegen die tijd er wat verstand je hersens binnengedrongen.

3. ”Jullie kijken alleen maar naar het aantal van uitgebrachten nr’s” – Waar baseer je dit op, en gelieve fatsoenlijke argumenten.

4. ”Ik kijk naar wie nu met goede songs afkomt en in waar je overal draait.” – Heb van Showtek de laatste tijd geen goede nummers gehoord, Coone overigens ook niet.

5. ”Conservatieve snullen, probeer het ook eens op een andere manier te bekijken, jullie WILLEN niet eens meedenken met mijn redenering, jullie breken hem direct af.” – Ik ben van mening dat er hier best goed word meegedacht, maar dat we het er gewoon niet mee eens zijn; wat we baseren op argumenten. En DAAROM breken we je redenering af. (ook overigens omdat je niet met fatsoenlijke argumenten komt.

6. Naar Makxz: ”Het goede initiatief is net wat Mol zegt, commercie. In aanloop naar de harddanceawards is dit wel degelijk commercie. Of zou het puur toeval zijn? Tuurlijk joh, ze bedoelen er verder niks mee, ze willen alleen mensen helpen. Juist… :S” – Denk dat ik het verder niet hoef toe te lichten.

7. Je wordt gewoon gepwned op de discussie, en daarom is heel Hardtraxx direct schuldig. Ik raadpleeg Van Dale: ”me·nings·ui·ting de; v -en uitspraak waaruit iems mening blijkt: vrijheid van ~” – Heb jij niet de vrijheid om je mening te uiten hier?

Fabian 18-12-2008 @ 18:50:56

Jens,
Ga jij anders ff lekker jumpen op coone in belgie ofzo..
Volgens mij snap jij het niet helemaal!!

Dennis Aka Mash 18-12-2008 @ 21:04:50

heeft er iemand popcorn?

Jens 18-12-2008 @ 21:14:17

@ Mol:
[quote comment="2514"]
Ik ga niet meer tegen jullie in, …[/quote]

LEES RUKKER! LEES!
En btw, we zitten hier niet op school, ook al zoude da miss willen, aangezien ge hier toch uw leven van maakt.

Khadber 18-12-2008 @ 21:43:11

Klaar nu? Kappen met dat kinderachtige gedrag.
Kappen met schelden en provoceren en ga je even als grotere mensen gedragen.. Dankuwel.

Mol 18-12-2008 @ 22:54:03

Goed, het schelden en provoceren is ergens begonnen. Daarvoor nooit problemen gehad met flamen op Hardtraxx.

Jens, denk dat je ook geen kant meer op zou kunnen qua discussie als je het toch nog zou willen proberen.

Oke Khadber, ik stop al, ik stop al! xD

LOWrider_NL 19-12-2008 @ 04:35:52

Jor-D, kom er maar in!

Khadber 19-12-2008 @ 07:29:44

Mol, hetzelfde voor jou:[quote comment="2540"]
Jens, denk dat je ook geen kant meer op zou kunnen qua discussie als je het toch nog zou willen proberen.
[/quote]
Dat dus niet..

Jor-D 19-12-2008 @ 11:59:50

Rustig aan heh mensjes. Want anders…. XD

C-Mind 20-12-2008 @ 19:03:34

pfuh grappig hier :D
mol je hebt gelijk meer zeg ik niet anders krijg ik Jor-D op mijn nek ;)

Reageren