Laatste rondes voor Tune of the Year 2010

Aan het begin van dit jaar zijn wij begonnen met Tune of the Week, waarin je kon stemmen op de releases die in de voorafgaande week uit waren gebracht. Inmiddels naderen wij het einde van het jaar en gaat de een na laatste fase in: Tune of the Month.

De stemrondes zijn in volle gang, maar vooraf wil ik bij deze toch even bRt_ en Khadber bedanken voor de vrije tijd die zij hier iedere week in hebben gestoken.

De Tune of the Week’s hebben meer dan 6800 stemmen mogen ontvangen en daarom vinden wij het ook een groot succes.
Door de algehele opzet (op tijd stemmen, en niet aan het einde van het jaar) hopen wij tot een eerlijke Tune of the Year stemlijst te komen. Natuurlijk heeft iedereen zijn of haar eigen favorieten, en zal niet iedereen het eens zijn met lijst. Maar hoe het ook went of keert, het stemmen is op een zo eerlijk mogelijke manier verlopen.

Tune of the Month
Om tot een stemlijst te komen waarin je niet verzuipt door de mogelijkheden wordt er vooraf nog een Tune of the Month gekozen. Hoe werkt dat? Simpel: Na alle Tune of the Week’s blijft er 1 release over per week. Een maand telt ongeveer 4 weken, wat betekend dat de Tune of the Month uit ongeveer 4 releases bestaat. Daaruit wordt dus weer de winnaar gekozen die doorgaat tot de allerlaatste stemronde: Tune of the Year.
Tot aan (uiterlijk) woensdag 29 december worden de Tune of the Month’s online gezet. Hou dit speciale forum in de gaten!

Tune of the Year
We zijn er nog niet, het jaar duurt tot en met 31 december 2010, en daarom wachten wij ook tot 31 december 2010 tot de stemlijst online komt. De stemlijst zal in de loop van oudjaarsdag online komen te staan. Je hebt vanaf dan precies een week de tijd om je stem uit te brengen op je favoriete tracks van 2010.
De Tune of the Year wordt niet op basis van de release gehouden, maar echt op basis van de tune/track.

Uitslag
Vrijdag 7 januari 2011 sluit de poll en is de uitslag meteen bekend. Het volgende zal bekend worden gemaakt:
1. Tune of the Year 2010
De track met de meeste stemmen.

2. Top 10 van 2010
De Top 10 op basis van de Tune of the Year poll.

3. Top 3 meest gestemde releases van 2010
Uit alle polls zal een Top 3 aan releases naar voren komen waarop het meest is gestemd. Dit zijn de polls uit Tune of the Week en Tune of the Month.



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 23-12-2010 om 13:37 door Jor-D | Translate:

Reacties (17)

Plaats reactie
Oxbow 23-12-2010 @ 15:29:46

Leuk dat het zo wordt aangepakt!, Al weet ik al hoe de top 3 eruit komt te zien denk ik haha

katamaran 23-12-2010 @ 16:00:50

Vind het echt een naaistreek dat Degos & Re-Dene – Cause Chaos EP de maandvoting-ronde niet gehaald heeft, vier briljante tracks, 4 keer top op hun eigen manier: had zomaar voor mij de release van het jaar kunnen zijn. ^^ Maar dat zal niet worden uitgedrukt in een mooi plekje in de top 10 van het jaar op Hardtraxx…
Zie zelf net bij week 20, waar hij verkiesbaar was, dat ik had gestemd op Activator, Welcome to the Recordshop was ik toen ook helemaal dol van.

Toxxxic won die week, wel leuk plaatje, maar wel gruwelijk jammer van Cause Chaos EP. :(

G1LL 23-12-2010 @ 16:08:41

Hoop dat Under Attack eerste word :P

Maestro N 23-12-2010 @ 16:25:33

Krijg je met dit concept niet een heel onredelijke lijst? Eerst al met Tune of the Week in mindere mate, maar nu ook met Tune of the Month, de beste releases worden echt niet evenredig over het jaar verdeeld.

Khadber 23-12-2010 @ 16:46:23

@Maestro N: Daar kunnen wij verder ook weinig aan doen. Dit leek ons, met de behaalde resultaten, het meest logische.

Jor-D 23-12-2010 @ 16:49:34

@Maestro N:
Of iets een goede, minder goede of beste release is verschilt per persoon, bij de een is dat dus meer verdeelt over een jaar dan bij de ander. Jouw argument gaat daardoor niet helemaal op.

Ook niet iedereen zal het eens gaan worden, maar dat hoeft ook niet. Iedereen heeft immers een eigen mening/smaak. De uitslag is een indicatie van een grote groep personen wat ze een goede release/track vinden. En om tot zo’n uitslag te komen is er iedere week een stemronde gehouden. Immers worden nieuwere tracks vaak snel boven de wat oudere (verwaterde) tracks verkozen, wat wij dus wilden voorkomen. Op deze manier werd (in onze ogen) iedere release gewoon eerlijk beoordeeld.

Pommer 23-12-2010 @ 17:31:15

Tunes of the year:
Januari: Pavo – Back In Time / Classic [Fusion/FUSION061-5]
Februari: B-Front & Frontliner – Magic/Become The Sky [Fusion/FUS062-5]
Maart: Zatox – Creation EP [Italian Hardstyle/ITAL001]
April: Chain Reaction – Lellebel [Minus Is More/MIM006]
Mei: Frontliner – Toxxxic/Who I Am [Scantraxx Silver/SSL013]
Juni: Alpha² & Wildstylez – Atrocious [A² Records/A2R012]
Juli: Ran-D & Adaro – Struggle for existence (A2R013)
Augustus: Catatonic Overload – Heavyweight (THER039)
September: Zany – Psychedelic Trip (FUS076)
Oktober: B-Front – Neophobia/Sleepwalker (FUS080)
November: Noisecontrollers & Psyko Punkz – Bass Mechanics (FUS83)
December: Donkey Rollers – 2012 EP(FUS86)

Mei was eig de enige tegenvallende maand.
Tune of the year: Donkey Rollers – 2012 EP

Maximize 23-12-2010 @ 18:07:42

Januari: Pavo – Back In Time / Classic [Fusion/FUSION061-5]
Februari: B-Front & Frontliner – Magic/Become The Sky [Fusion/FUS062-5]
Maart: Max Enforcer feat. The Rush – Fade to Black [TiLLT/TiLLT003]
April: Josh & Wesz – Ive Lost You EP [Hardcopy/HC015]
Mei: Frontliner – Toxxxic/Who I Am [Scantraxx Silver/SSL013]
Juni: Alpha² & Wildstylez – Atrocious [A² Records/A2R012]
Juli: Ran-D & Adaro – Struggle for existence (A2R013)
Augustus: Catatonic Overload – Heavyweight (THER039)
September: Zany – Psychedelic Trip (FUS076)
Oktober: B-Front – Neophobia/Sleepwalker (FUS080)

Mis November en December nog in het forum of ligt dit aan mij :P

Wesz 23-12-2010 @ 18:50:15

Magic release van het jaar of toch de niewue donkey :D

Markos 23-12-2010 @ 19:14:17

Januari: Pavo – Back In Time / Classic [Fusion/FUSION061-5]
Februari: B-Front & Frontliner – Magic/Become The Sky [Fusion/FUS062-5]
Maart: Zatox – Creation EP [Italian Hardstyle/ITAL001]
April: Chain Reaction – Lellebel [Minus Is More/MIM006]
Mei: Tuneboy – Tunebeat / Ombrello Maledetto [Titanic Records/TTC057]
Juni: Alpha² & Wildstylez – Atrocious [A² Records/A2R012]
Juli: Ran-D & Adaro – Struggle for existence (A2R013)
Augustus: Max Enforcer – Gold (TiLLTGold001)
September: Crypsis – The Demand/Strike (MIM007)
Oktober: Noisecontrollers – Yellow Minute (Alpha2 Remix) (FUSION081)
November: Noisecontrollers & Psyko Punkz – Universe/Bass Mechanics (FUS083)
December: Donkey Rollers – 2012 / Chaos / Immortal (FUS086)

bRt_ 23-12-2010 @ 19:22:15

November staat er ook bij! Mijn les was op dat moment net gedaan waardoor ik hem nog niet had kunnen plaatsen! :p Wat betreft December dat is nog even wachten he :p

Martinos 23-12-2010 @ 19:53:42

Januari: Pavo – Back In Time / Classic [Fusion/FUSION061-5]
Februari: B-Front & Frontliner – Magic/Become The Sky [Fusion/FUS062-5]
Maart: Max Enforcer feat. The Rush – Fade to Black [TiLLT/TiLLT003]
April: Josh & Wesz – Ive Lost You EP [Hardcopy/HC015]
Mei: Tuneboy – Tunebeat / Ombrello Maledetto [Titanic Records/TTC057]
Juni: Noisecontrollers & Zany – Paranoid/Diffusion / Diavoli [Fusion Records/FUS068-5]
Juli: Ran-D & Adaro – Struggle for existence (A2R013)
Augustus: Max Enforcer – Gold (TiLLTGold001)
September: B-front & Slim Shore – Scary Noises/Chemical (FUS075)
Oktober: Zatox & A-Lusion – No One Excluded (ITAL006)
November: Max Enforcer & Waverider – Epic / Dilemma (TiLLTG002)
December: ?????

Tune of the Year wordt voor mij hopelijk Pavo, Josh & Wesz of Ran-D (l)

Basscow 25-12-2010 @ 15:50:28

krijgen we bij track of the year 12 keuzes of eerst nog een ronde ervoor met track van het kwartaal zodat er 4 releases in de finale staan? :p

Poepislekker 26-12-2010 @ 14:17:51

Leuk concept dit, jongens bedankt! ;)

Vaims 26-12-2010 @ 21:38:46

Donkey Rollers – Chaos, beste track van 2010, by far wil ik bijna zeggen. Wat een emotie en kracht zit er in die track!

Chukkels 28-12-2010 @ 01:27:23

Off-topic: Wat is er met het forum aan de hand, het was net gezellig! :cry:

BassPowerJelmer 30-12-2010 @ 01:49:57

Wow, mensen vinden de release van de donkey rollers wel echt heel goed :O

2012, tja leuk nummer vette sound, deed me wel heel erg veel denken aan The Pitcher – Mad Killer. Misschien iets té veel….
Chaos, jaa het sfeertje van het nummer is super vet, maja daar eindigd het voor mij ook bij, sorry :p
In tegenstelling tot de andere twee tracks vind ik Immortal dan de topper! Het enige nummertje waar ik live helemaal los op kan gaan. And for ME, thats where its all about! :)

On-topic: Voor mij is Ran-D met de release van Under Attack en Struggle for Existence helemaal de BOM! Zo vaak helemaal op los gegaan! Perfecte release,”

Danku, en astu ^^

Reageren