Organisatie Defqon.1 moet zich bewijzen

Het wordt geen pilot, de eerste editie van Defqon.1 festival in Biddinghuizen op 25 juni. Maar het heeft er wel iets van.

Onder strakke voorwaarden wordt het evenement, dat begonnen is in Almere, eenmalig toegestaan op het Lowlandsterrein. De organisatie zal zich moeten bewijzen, zei Aat de Jonge donderdag op een informatieavond over dit onderwerp. Lukt dat dan rolt er een meerjarige overeenkomst uit. Van diverse kanten zijn zorgen geuit over het dancefeest. Donderdag werd tekst en uitleg gegeven door onder meer gemeente, politie, Openbaar Ministerie en GGD.

Aanvankelijk wilde de organisatie 60.000 toeschouwers toelaten op het veld. Dat ging de politie iets te ver, dat zou bijvoorbeeld wel erg druk worden op de weg. De grens is gelegd bij 45.000 bezoekers. De camping is op de avond voor en na het evenement geopend, hier mogen 15.000 mensen overnachten.

Het OM hanteert dezelfde aanpak bij Defqon als bij Lowlands. Overtredingen worden meteen aangepakt. Vorig jaar in Almere zijn er vijftig zaken op de dag zelf ‘afgedaan’. “Geen onmogelijke aantallen, prima te doen.”

Bron: Destentor.nl



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 25-03-2011 om 14:30 door Jor-D | Translate:

Reacties (34)

Plaats reactie
Markos 25-03-2011 @ 14:32:42

Nogmaals op LowLands wordt er misschien wel meer drugs gebruikt en gevochten dan op Defqon!

Lyst 25-03-2011 @ 14:32:53

Is lowlands dan ook gelimiteerd tot 45.000?

Jor-D 25-03-2011 @ 14:34:21

@Lyst: voor zover ik kon vinden had Lowlands 2010 ongeveer 55.000 bezoekers

Neilio 25-03-2011 @ 14:34:32

Lowlands bereikt grens met 60.000 bezoekers

http://www.ballenbak.net/index.php?bal=arg&rg=1894

styl0w 25-03-2011 @ 14:35:33

Tjonge jonge, die mensen zien allemaal het woordje hard in een muziekstijl staan en meteen moet er vanalles op touw gezet worden, wat een onzin weer!

Markos 25-03-2011 @ 14:35:57

Eigenlijk zijn het toch gewoon vooroordelen. Ik denk als ze met de Gemeente in Almere gaan praten dat ze best positief over het verloop zijn over wellicht enkele incidenten.

Jor-D 25-03-2011 @ 14:36:38

@Neilio: dat was 2002… In 2009 waren het er in ieder geval 55.000: http://www.livexs.nl/2009/nieuws/10725/data-lowlands-2010-bevestigd/

PierrePruuk 25-03-2011 @ 14:48:46

Logisch. Want op deze feesten wordt heel veel drugs gebruikt, en alles is slecht, alles kut enter, ehehehehehe jezusbus huilhuilhuil.

Markos 25-03-2011 @ 14:49:54

Spelling van mijn vorige bericht klopt helaas niks van, maar helaas is de editfunctie uitgeschakeld.

knotsjebilly 25-03-2011 @ 14:55:24

Er komen alleen maar dealers pooiers en ander krapuul op een niet mainstream festival. juist ja

sjuul 25-03-2011 @ 14:58:26

Dat is dan ook dom, want ze wilden toch naar biddinghuizen om meer bezoekers toe te laten? nu hebben ze er alsnog 45.000 :D
Minder druk dus alleen maar beter, en anders volgend jaar weer terug naar almere strand??

RAW-vizion 25-03-2011 @ 15:01:08

-.-

nielstil 25-03-2011 @ 15:02:51

wat een zeikgemeente…

Basscow 25-03-2011 @ 15:21:08

hier word je toch niet goed van, wat een gezeik allemaal… :(

JdeBftw 25-03-2011 @ 15:30:57

DefQon zal toch anders zijn zonder strand..

JdeBftw 25-03-2011 @ 15:31:27

hmm edit functie uitgeschakeld…

Hopelijk keren ze dan inderdaad snel terug naar Almere :)

Niek 25-03-2011 @ 17:10:00

@Basscow

Houdt jij je er maar buiten met je pokkengezicht!! :cry:

derniels 25-03-2011 @ 17:11:25

@ sjuul en JdeBftw
ik dacht ze niet meer op almere-strand i.v.m. bouwen van huizen naast het strand

Grazer 25-03-2011 @ 18:04:24

Wat een gezeik allemaal..krijg er zo steeds minder zin in door al die klote regels!! :D
Iedereen weet dat er zo weinig gebeurt op een evenement als defqon maar die debielen in de gemeent
zien het word hardstyle en denken gelijk dat er 45.000 pillenslikkers komen!!
Ik kom gewoon heen voor een leuke dag met me vrienden en meer niet!!!

Jur 25-03-2011 @ 18:41:48

Does ff rekenen wat de omzet is voor Q…

RoBinVdHaRdStYleR 25-03-2011 @ 19:16:56

Niet eens 60.000? jammer hoor.

HardstyleLover90 25-03-2011 @ 19:28:04

14.000 van de 45.000 kaarten zijn dus nu al verkocht. 1/3 dus dat is best veel. Zullen ook nog wel grote aantallen naar busmaatschappijen gaan dus al met al zullen er dit jaar niet meer kaarten beschikbaar zijn in de kaartverkoop op 9 april dan voorgaande jaren… Wordt weer dringen.. Gelukkig heb ik mijn kaarten al binnen! Wel een teleurstelling voor Q, die dachten ff lekker minimaal 60 duizend man op Defqon toe te laten. Zoiets had ik btw ook verwacht:p

Lekker zeiken over dancefeesten, zal altijd wel blijven. Zucht.

Donovanray 25-03-2011 @ 19:29:11

Qdance verdient aan de kaartverkoop (max)
15000 x 97,50 = 1462500
30000 x 62,50 = 1875000
Totaal: €3.337.500
En dan nog de omzet die gedraaid wordt met drank en shirt verkoop op het festival zelf. Dus die draaien wel een 5.000.000 omzet met defqon. Maarja dan de kosten er nog vanaf. Ze werken vaak met vrijwillegers dus dat scheelt ook al in de kosten.

Niet zo gek dat de eigenaar van id&t net zo veel miljoenen heeft als dat hij oud is…

derniels 25-03-2011 @ 20:10:44

in verhouding met concerten waar je soms 100 euro voor een paar uur betaald is deze prijs best redelijk, en de show is ook ff meer aan gedaan

RS. 25-03-2011 @ 22:21:50

Geloof mij voor zo’n festival heb je echt vele miljoenen aan kosten, natuurlijk wordt er lekker aan verdient maar de eigenaar van elk grote bedrijf verdient lekker. Je zeurt toch ook niet dat nike of cola te duur is en er teveel winst op wordt gemaakt? Wees blij dat je mooi feestje kan vieren;)

Inno 26-03-2011 @ 11:00:14

@ Grazer

45.000 pillenslikkers zou hoogstens een paar ehbo gevallen van uitdroging hebben… En misschien een paar dombo’s die gaan combineren.

dan heb je wel 0 vechtpartijen of opstootjes want als je van pillen agressief wordt moet je naar een dokter toe :D

Mike-O 26-03-2011 @ 11:45:33

@ HardstyleLover90.

De kaartverkoop van de extended tickets gaan ook al in voor de officiële kaartverkoop (2.500 tickets). En eventtravel heeft aan verschillende mensen in het land 100 code’s per persoon gegeven die ze weg konden geven aan anderen tegen een beloning van 2 euro per code. Reken maar op +20.000 kaarten die verkocht worden voor 9 april.. :p

TP-Project 26-03-2011 @ 12:17:38

@Styl0w echthe? Iedereen denkt dat wij stelletje paupers zijn

Rik 26-03-2011 @ 14:26:58

Ben wel blij dat het niet zooo massaal wordt ^^

Woebe 27-03-2011 @ 22:57:34

Ik hoop dat het dit jaar beetje goed gaat dan kunnen we volgend jaar weer van de camping gebruik maken! :D

Nego 28-03-2011 @ 09:14:17

Wat is nu het probleem met dit bericht? De gemeente heeft geen ervaringen en wilt dat een nieuwe organisatie zich gaat bewijzen? In mijn ogen vrij normaal.

Lowlands wordt al jaren georganiseerd en ze weten daarvan dus ook precies wat ze kunnen verwachten. Heeft niks met “slechte naam” te maken.

Donkey controller 28-03-2011 @ 11:28:40

kk lelijk

Rammelslakje 29-03-2011 @ 13:29:50

Markos 25-03-2011 @ 14:32:42

Nogmaals op LowLands wordt er misschien wel meer drugs gebruikt en gevochten dan op Defqon!

Mr J 29-03-2011 @ 18:05:33

Luister Defqon hoort gewoon op het strand en niet daar in biddinghuizen….! het begon op het strand en moet gewoon EIGENLIJK daarzo blijven maarja Helmaas pindaboter…..