Planet Bass – The Raw Edition: Line-up en informatie

Na een zeer succesvol 2010 met onder meer de prijs voor beste feestlocatie van Nederland (al ligt het Fortuin in België!) en de eerste edities van Hardbeatzz en Planet Bass heeft discotheek ’t Fortuin zijn grenzen weer wat verlegd! Maar wees gerust, ook in 2011 zal er flink wat gebeukt worden in Het Fortuin. Het startschot wordt gegeven op vrijdag 4 februari met de tweede editie van Planet Bass. Deze avond staat in het teken van het hardere werk binnen de hardstyle scene: “Planet Bass – The Raw Edition!”

Ticketprijzen zijn: € 10,00 vvk en € 13,00 add

Dit concept laat de organisatie toe om een line-up samen te stellen voor de echte hardstyle liefhebbers die helemaal losgaan op de vetste beats van het moment.

Het Fortuin stelt u trots de volgende dj’s voor:

The Pope: Dit jonge Belgische rawstyle talent zit bij Agency of Dance en dat levert hem voornamelijk Nederlandse boekingen op zoals Strangerz, Neverland festival en Heart Beatz. Hoog tijd dus om hem in eigen land aan het werk te zetten! Dit wordt knallen vanaf de eerste seconde!

Anagenetic: Ze is misschien wel één van de knapste dj’s op deze planeet maar Anna heeft ondertussen bewezen dat ze ook echt wel een knalset kan draaien. Ze stond niet voor niets op onder meer Dominator, Bassleader, Neverland en Syndicate. Eindelijk komt ze naar Het Fortuin!

Chain Reaction: Deze dj zal je het beukwerk van “Minus is More” voorschotelen met de gekende producties van Crypsis, Luna, Kold Konexion en natuurlijk hemzelf. In 2010 maakte Chain Reaction trouwens nog het hardstyle anthem voor Emporium festival en met “Victim”, “Out with a bang”, “Answers” en “Furious” leverde hij al enkele pareltjes af. Verwacht je aan een knaller!

Bioweapon: Wie deze Australiërs op Defqon 1. 2010 heeft gezien weet waarover het gaat. Ze staan garant voor een overdosis sfeer en rauwe beats. Ook de producties zitten in de lift en ze zijn dus klaar om de wereld te veroveren. Alvorens Bioweapon te bewonderen is op Hard Bass en Reverze komen ze naar ’t Fortuin voor hun eerste Europese set van 2011!

Ran-D: In 2010 is deze dj helemaal doorgebroken. Hij stond op zowat elk groot hardstyle evenement en wist menig liefhebber te bekoren met zijn rauwe sets. Ook zijn producties worden door vele dj’s gedraaid en kregen zo een grote bekendheid. ’t Fortuin wordt gegarandeerd op zijn kop gezet!

Avio: Dit hardstyle duo bestaat uit Alphaverb en Intractable One, die samen het beruchte Avio Records beheren. Een label met een unieke sound en garantie op beukplaten. Onlangs bracht Alphaverb nog een full album uit dat zeer goed werd ontvangen. Avio zal voor een serieuze climax zorgen op Planet Bass met een exclusieve dj set!

Mad Dog: Deze Raw edition kan natuurlijk niet voorbij gaan zonder een dikke streep hardcore. Er werd opnieuw gekozen voor een Italiaanse grootheid die op zowat alle grote hardcore evenementen heeft gestaan. Het dak gaat er helemaal af tijdens deze extra lange dj set!

Planet Bass – The Raw Edition wordt gehosted door niemand minder dan MC Apster. Hij is een vaste waarde in de line-up en bovendien bracht hij onlangs samen met Activator enkele scheurende tracks uit.

Get your dancing shoes ready!

Tickets en info op www.planetbass.be



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 24-01-2011 om 20:19 door Jor-D | Translate:

Reacties (30)

Plaats reactie
Kennsplayground 24-01-2011 @ 20:21:05

BAM :p :cool:

Check ook de site!!

http://www.planetbass.be

Inno 24-01-2011 @ 20:34:21

Definitie van raw is beetje extreem subjectief aan het worden :/

Lowrenz 24-01-2011 @ 20:45:31

Dit is wel dicht bij huis, paar weken geleden nog in het fortuin geweest :) . Eens kijken of ik mss vroeger kan stoppen op het werk

nielstil 24-01-2011 @ 20:48:40

Verjaardagskado voor men vriendin: beuken in ‘t fortuin :D

@Kenn: Toevallig eigenaar van het fortuin? Denk dat ik weet wie je bent :p

Kennsplayground 24-01-2011 @ 21:08:04

@Nielstil : noem het maar party verantwoordelijke ;)

Vanwaar zou je me dan kennen?

Gr K

nielstil 24-01-2011 @ 21:12:01

Ben zelf van minderhout ;) Weet gewoon wie je bent, meer ook niet :)

Kennsplayground 24-01-2011 @ 21:16:28

Aah oke!

See You next week! Knalleeej

junkyard_sam 25-01-2011 @ 05:18:56

is er mogelijkheid dat dit uitverkocht is?
Kans dat ik aanwezig ben, maar is toch iets meer dan uurtje rijden ;)

steviewonder456 25-01-2011 @ 09:39:54

De kans is klein, aan de deur betalen is zeker nog een optie!

Rik 25-01-2011 @ 10:15:50

Dit is niet raw :/

Kennsplayground 25-01-2011 @ 12:35:17

Beste Rik,

6 van de 7 dj’s draaien deze avond Raw Hardstyle..
Afsluiten doen we zoals altijd met Hardcore in het Fortuin.
Bioweapon komt trouwens een Extra harde set wegzetten om jullie het tegendeel te bewijzen!
Wil trouwens jou mening wel eens weten over Raw Hardstyle dan..

Gr Kenn

http://www.planetbass.be

FR3D3R1K 25-01-2011 @ 13:10:17

So totally going! ^^ Partaaayyy

Intervention 25-01-2011 @ 13:17:09

erg vette line-up zeker overwegen om hier heen te gaan ^^

Rik 25-01-2011 @ 15:17:08

@ Kennsplayground.

Ik doel eigenlijk nog niet eens zo zeer op jullie feest. De term raw hardstyle is het afgelopen (half) jaar gewoon compleet uit zijn verband getrokken. En wordt alleen gebruikt om reclame te maken en met de hype mee te lopen…
Er wordt gezegd dat artiesten als Psyko Punkz, Ran-D & Frontliner raw zijn, maar dat is gewoon niet zo. Artiesten als Titan, Degos & Re-Done, Solutio & The I’s, Crypsis enz zijn “raw”. Artiesten kunnen wel hard draaien, maar dan hoeft het nog niet raw te zijn. Zoals je zelf al mooi aangeeft Bioweapon zal een harde set neer zetten, dit houd niet in dat het “raw” is.

Om op deze line up terug te komen:
Bioweapon -> niet rauw, bijna altijd euphorische melodiën.
Ran-D -> zelfde als bioweapon.
AVIO -> half/half, wordt ten onrechte vaak als hard en raw bestempelt, terwijl alphaverb zelf wel eens heeft aangegeven dat hij vrijwel altijd vrolijke melodien gebruikt.
Chain Reaction -> ja rauw :)
The Pope & Anagetic weet ik niet genoeg van/nog niet gehoord.

Wat ik dus wil zeggen: de term raw hardstyle wordt tegenwoordig vaak verkeerd gebruikt. (er is een verschil tussen hard & raw).
En ook niet onbelangrijk: ik wil NIET zeggen dat ik dit geen goede line up vind, in tegendeel ik vind het een goede line up! Ben fan van AVIO, Chain Reaction & Ran-D. En als het dichter bij zou zijn, dan had ik ook serieus overwogen om hier heen te gaan.

In mijn ogen had dit feest zich dus ook wel verkocht zonder weer is een titel met “raw” te gebruiken. Omdat het gewoon een erg goede (gevarieerde!) line up is!

:)

Khadber 25-01-2011 @ 15:21:25

Anagenetic kun je heel makkelijk onder raw laten vallen, die draait vooral keihard, bekender en minder bekend. Dus van Zatox – Ear Fucking tot Catatonic Overload.
The Pope voor zover ik gehoord heb ook zeker aan de harde kant.

Catatonic Overload 25-01-2011 @ 16:07:33

Anagenetic kan inderdaad flink raw draaien. :) .
Vind het verder ook wel opmerkelijk dat AVIO zovaak in het ‘raw’ hokje wordt geplaatst.
Denk dat de echte raw sound zich in 2011 nog meer zal gaan ontpoppen en dat het verschil tussen de melodische hardstyle en de rauwe variant ook steeds duidelijker zal worden.
Wij hebben in elk geval enkele tracks liggen waarover geen twijfel zal ontstaan in welk hokje deze thuis horen. ;)

Inno 25-01-2011 @ 16:24:25

+1 Rik.

Al vind ik Ran-D en Chain Reaction niets verschillen. Ran-D mixed sneller door en zou mede daarom (en vanwege hardere eigen producties) nog wel harder genoemd kunnen worden. Raw is het niet :)

Erg benieuwd naar CO2-tracks :D

Roan 25-01-2011 @ 18:09:49

En weer gaat t over hokjes :S Is toch niet nodig jongens, luister dat wat je leuk vindt en noem het zoals je wilt.

steviewonder456 25-01-2011 @ 20:42:05

+1 Roan

Ik vind btw Crypsis ook “raw” maar hij heeft ook nummers die zeker zo melodisch zijn als die van Bio of Ran-D.. Waarom wil iedereen altijd alles in een hokje plaatsen? Dat gaat echt niet. Cryp zei overlaatst dat hij bepaalde oude nummers niet meer draait omdat ze te euforisch zijn, maar hij draaide die avond wel Psyko Punkz er tussen door :s . Toen B-Front bij ons kwam draaien gooide hij er ook een pak melodische platen tegenaan maar met zany tijdens een fusion tour zal hij dat nauwelijks of niet doen. Dj’s evolueren constant en de ene moment willen ze het wat donkerder laten klinken dan de andere keer (hangt natuurlijk ook af van publiek). Sommige platen zullen raw zijn, andere melodischer. Je kan nooit een perfecte grens trekken, dus doe het ook niet.
Deze editie heeft de naam raw gekregen omdat de gemiddelde set hier gewoon een pak rawer zal klinken dan een normale Planet Bass of Hardbeatzz waar er toch meer “commerciëler” wordt gedraaid. Heb er zin in!

Rik 25-01-2011 @ 22:42:38

@Roan & Stevie

Als je goed hebt opgelet dan zie je dat de organisatie het eigenlijk in een hokje plaatst, en ik daar tegen in ga. (niet dat ik tegen de ONDERverdeling ben, maar meer omdat het hier niet (en vaker niet!) past.)

Kennsplayground 25-01-2011 @ 23:00:05

Steve is mijn broer en zit dus bij de organisatie..

Rik, ik begrijp jou standpunt zeker, Maar het is niet dat er Raw Edition staat dat het puur om Raw hardstyle gaat. Het gaat er gewoon over dat het deze avond harder+Rauwer is als een gewone hardstyle avond..En daarom de RAW edition. We hadden evengoed Rough edition kunnen pakken ofzo maar Raw edition stond gewoon beter en omdat dit natuurlijk ook meer gebruikt word/commercieel vriendelijker(en het ook wel zeker van toepassing is)

Wat ik ook nog wil zeggen ;
Ik vind niet dat je er tegen in gaat maar ik vind juist dat je voor het hokjes denken bent.
Bijvoorbeeld : Jij zegt dat Titan en Crypsis Echt Raw zijn waarom heb ik ze dan alle twee ook al gewoon puur commerciële sets zien draaien?

Wij vinden het juist goed dat dj’s gewoon op het moment kunnen beslissen wat ze draaien en waar ze zin in hebben, het moet niet allemaal in hetzelfde “genre” of “hokje” zitten..

Hoop dat je hier genoeg aan hebt?

Mvg

Kenn

Toetsie 25-01-2011 @ 23:32:27

@Kenn

Ik ben wel benieuw wat de timetable is! Ik was er namelijk een paar edities geleden ook bij toen de noisecontrollers moesten draaien.
Jammer genoeg draaiden zij pas het laatst van de avond, terwijl er daarvoor al vollop hardcore gedraaid werd. Toch wel jammer als je dan naar huis moet omdat je de volgende dag ook nog moet werken…

Kennsplayground 26-01-2011 @ 01:31:05

@Toetsie

Ja dat ging toen niet anders, Daarom moesten wij Evil Activities Voor Noisecontrollers zetten..vonden we toen ook wel heel kut! Timetable wacht ik nog op reactie van boekingskantoren maar Mad Dog sluit sowieso af, dat staat vast ;)
De timetable zal uiteraard gewoon opbouwend zijn.

Gr

Roan 26-01-2011 @ 13:42:52

@rik
mijn comment was ook gericht op de organisatie en de andere reaguurders ;)

Kennsplayground 26-01-2011 @ 13:56:03

Timetable!!
21:00u tot 22:30u : The Pope
22:30u tot 23:30u : Anagenetic
23:30u tot 00:30u : Bioweapon
00:30u tot 01:30u : Ran D
01:30u tot 02:30u : Chain Reaction
02:30u tot 03:30u : Avio (Dj set)
03:30u tot 05:00u : Mad Dog

Rik 26-01-2011 @ 16:45:15

@Kenn

Oke, dat bedoelde ik dus. De term Raw is vooral gekozen om commerciele redenen en dat recht hebben jullie natuurlijk ook :) . Maar ik merk alleen op dat die term gewoon vaak misplaatst is, net als bij XXlerator RAW.

Ik ben inderdaad wel voor hokjes, maar daar draaf ik niet in door. Zoals niemand kan ontkennen is er een duidelijke onderverdeling tussen mainstream en raw hardstyle, en die accepteer ik dan ook.

Ik ben het ook met je eens dat een DJ alle vrijheid zouden moeten hebben (Y).

Ben trouwens wel benieuwd naar die commerciële set van Titan, heb die ten eerst nog nooit gehoord, en ten tweedde heb ik Titan gesproken en die denkt alles behalve mainstream.
Crypsis kan daarentegen wel eens een vrolijk plaatje tussen door gooien, maar dat zijn uitzonderingen :) .

Kennsplayground 26-01-2011 @ 20:07:24

@Rik

Titan op In Qontrol 2010.
Crypsis@ Tilburg, draaide redelijk veel vrolijke plaatjes en minder van zichzelf (wat wel ietsje raar is) maar toch was het een vette set!

Rik 27-01-2011 @ 10:34:12

@ kenn

Titan @ In Qontrol was early set.

Maar nvm.

Kennsplayground 28-01-2011 @ 17:51:56

@Rik

Als het een Early set was het iig geen RAW set ;)

steviewonder456 02-02-2011 @ 09:49:39

Hi partypeople!

Nog een paar dagen en dan is het zover: Planet Bass – The Raw Edition! De laatste voorbereidingen worden getroffen en dan zijn wij er ook helemaal klaar voor om volledig los te gaan op de betere hardstyle van het moment! Maar vergeet ook zeker niet dat Mad Dog afsluit met een extra lange hardcoreset! Knallen zal het!

Vrijdag sluiten de voorverkooppunten om 20:00h dus vergeet niet op tijd je ticket (€ 10,00 ex. fee) nog aan te schaffen moest je die nog niet hebben. Voor de online verkoop op http://www.4ticket.nl geldt hetzelfde.

Verder hebben we nog de timetable:

21:00h tot 22:30h : The Pope
22:30h tot 23:30h : Anagenetic
23:30h tot 00:30h : Bioweapon
00:30h tot 01:30h : Ran-D
01:30h tot 02:30h : Chain Reaction
02:30h tot 03:30h : Avio (Dj set)
03:30h tot 05:00h : Mad Dog

23:00h tot 05:00h: MC Apster

Op Planet Bass wordt tevens ook de line-up van Hardbeatzz 3 bekendgemaakt! Bovendien staat er in het najaar nog een heuse dj contest geprogrammeerd wegens het groot aantal dj’s die zich recent aanbieden. Meer info volgt!

See you Friday @ the place to be!

Gr

Het Fortuin-team!

http://www.planetbass.be
http://www.hetfortuin.be

Reageren