Qlimax 2008 – De eerste info!

Qlimax, hét indoor feest van Q-dance waar de show centraal staat. Vandaag is er meer info verschenen over Qlimax 2008!

De traditionele viering van Qlimax is voor Q-dance uitgegroeid tot de absolute climax van het agendajaar. Op zaterdag 22 november zal het belangrijkste overdekte hardstyle feest in een nieuwe en verrassende gedaante terugkeren in de Arnhemse Geldredome. Qlimax 2008 staat voor een collectieve trip op de dansvloer onder aanvoering van de beste artiesten uit de hardstyle wereld. Het feest is een muzikale reis door een fantasiewereld van mythologie, symboliek en heilige geometrie, waarbij alle zintuigen van de bezoekers maximaal geprikkeld worden. Na maandenlang bloed, zweet en tranen te hebben gemorst achter de schermen belooft de aanstaande aflevering het voorlopige hoogtepunt in de Qlimax reeks te worden.  

Hardstyle in de breedste zin van het woord is ook op 22 november de muzikale rode draad van Qlimax, met een line up bestaande uit absolute toppers. Wat betreft totaalbeleving is Qlimax de overtreffende trap op evenementengebied. Licht, decor, visuals, effecten en acts geven de aanwezigen het gevoel zich in een onbekende dimensie te verkeren, waar ze een nacht lang visueel verwend worden door een futuristische show.

De trailer die vandaag verschenen is geeft ons al de eerste info over Qlimax 2008:

De datum van Qlimax 2008 is 22 november.

Ticketverkoop start op 13 september om 13:00 bij Ticketonline.nl en Free Record Shop.

Meer info zoals de line-up, anthem en overige evenement info volgt in de komende weken. Hou dus Q-dance.nl of Hardtraxx.nl in de gaten voor meer info over Qlimax 2008!

Qlimax 2008 trailer:
YouTube Preview Image

Bron: Q-dance.nl



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 05-09-2008 om 16:53 door Jor-D | Translate:

Reacties (48)

Plaats reactie
ultrapro 05-09-2008 @ 17:20:34

nice :D
hoplijk word ie live uitgezonden (a)

Ex-Admin 05-09-2008 @ 18:23:08

MOET IK HEEN

Never mind 05-09-2008 @ 19:06:24

Mocht een keer tijd worden. Kaartje is zeker voor mij. 1 uur ben ik bij de free.

Richardvs 05-09-2008 @ 19:30:58
Jor-D 05-09-2008 @ 20:44:56

[quote comment="1465"]Trailer op Youtube ;)

http://www.youtube.com/watch?v=0Helq47eXps/quote

Hey bedankt voor de link, heb m toegevoegd aan het nieuwsbericht :)

Ruben 05-09-2008 @ 21:21:04

Vraagje; ik ben een belg e ;) maar euh is het boven 18? ik ben namelijk maar 17 jaar en ik wil er zoo graag heen! Stomme kutfeestjes hier in België zijn nix waard tegenover jullie qlimax of defqon 1 en noem maar op .

Hybrixx 05-09-2008 @ 21:38:33

Hoi, Trailer ziet er zeer vet uit :)
En @ Ruben… Ik ben bang dat het 18+ is (echt jammer, want ik ben ook pas 17) op naar Qlimax 2009 dan maar :(

Ruben 05-09-2008 @ 21:43:20

Egt erg e :o maar ik kan ze wel begrijpen. Hier lopen er zelfs al hopen van 14 jaar rond, eg tniet normaal. Ja volgend jaar ben ik ook overal in Nederland ze;) alleen de filmpkes van qlimax, daar krijg je al kippevel van :o

Dennis Aka Mash 05-09-2008 @ 23:01:59

Ben er helaas ook nog niet oud genoeg voor (15 jaar) maar waarschijnlijk gaat mijn zus. Laat ik die gewoon wat goodies mee nemen ^^ En ervaringen vind ik wel weer ergens op het net en op de DVD :D

+Flip 06-09-2008 @ 03:43:14

Als je 17 bent kan je prima gaan. Controleren toch bijna niet op leeftijd.
En wordt je er wel uitgehaald, ga je daarna gewoon in een andere rij staan nog een keer proberen.

Eitje

Joey 06-09-2008 @ 08:11:31

[quote comment="1470"]En ervaringen vind ik wel weer ergens op het net en op de DVD :D [/quote]

Dezelfde ervaring van een feest als dit krijg zeker op de dvd of op crap filmpjes van youtube ja…. NOT.

Vorig jaar was het geweldig, dit jaar zeker weer aanwezig.

Space 06-09-2008 @ 15:08:02

Nou als je er toch word uitgehaald heb je pech want bijna overal nemen ze eerst je kaartje af ;)
Niet dat ze er op controleren, of je moet er echt jong uitzien.

tim 06-09-2008 @ 17:55:59

als je jonger als 18 bent kun je gerust gaan hoor, ik ben 16 jaar en ben naar emporium,defqon en decibel geweest en overal gewoon binne gekomen, dus gewoon proberen

Alienator 07-09-2008 @ 16:17:59

[quote comment="1479"]als je jonger als 18 bent kun je gerust gaan hoor, ik ben 16 jaar en ben naar emporium,defqon en decibel geweest en overal gewoon binne gekomen, dus gewoon proberen[/quote]

Als je geen 18 bent hoor je niet op zulke feestjes rond te lopen!!

Niels 07-09-2008 @ 17:02:10

Ik was 16 toen ik naar qlimax ging
ze leten niet egt op legitimatie;)

+Flip 08-09-2008 @ 10:10:06

[quote comment="1496"]Als je geen 18 bent hoor je niet op zulke feestjes rond te lopen!![/quote]

Liever iemand die 16 is en helemaal losgaat, dan iemand die 18 is en stilstaat. het maakt mij geen reet uit. Als je van de muziek houd gewoon doen dus :)

No Fearzz 09-09-2008 @ 14:57:50

Moet ik heen! Kaarten zijn toch ook verkrijgbaar bij de Primera? Weet iemand of die ook VIP’s verkopen?

ricardo 09-09-2008 @ 17:20:15

ja als je kaartjes heb kan je gewoon naar binnen komen . maakt niet uit als je dan 17 ben ,

laterzz ik ga er zkr heen

Jochen 09-09-2008 @ 18:41:08

wat kost een kaartje?

Wouter 10-09-2008 @ 16:31:14

van hoe laat tot hoe laat is dat eigenlijk?
Ik ben nog nooit naar qlimax geweest maar het lijkt me toch wel een keer erg gaaf.
Btw hoeveel kost een kaartje precies?

Marissa 10-09-2008 @ 19:15:33

[quote comment="1472"]Als je 17 bent kan je prima gaan. Controleren toch bijna niet op leeftijd.
En wordt je er wel uitgehaald, ga je daarna gewoon in een andere rij staan nog een keer proberen.

Eitje[/quote]
Hee Flip

Zoiets hoorde ik ook.. en ik zie er zowiezo al ouder uit.. maar ben heel bang dat als ik daar sta en ze zeggen ga maar naar huis.. ik woon in zeeland en moet helemaal naar arnhem heb je misschien een tip? of succes verhalen?

En ik ga met iemand van 20 zou dat niet uitmaken?

+Flip 10-09-2008 @ 23:50:22

[quote comment="1520"]
Zoiets hoorde ik ook.. en ik zie er zowiezo al ouder uit.. maar ben heel bang dat als ik daar sta en ze zeggen ga maar naar huis.. ik woon in zeeland en moet helemaal naar arnhem heb je misschien een tip? of succes verhalen?

En ik ga met iemand van 20 zou dat niet uitmaken?[/quote]

Bij Qlimax is het altijd zo dat eerst je kaartje op echtheid wordt gecontroleerd, daarna je je spullen kan wegdoen bij de kluisjes, en dan je gefouileerd word.

Het is meestal zo, dat de mensen die de kaartje op echtheid controleren, gewoon wat ‘studentjes’ zijn naar mijn idee. Niet echt speciaal opgeleid om jou leeftijd te controleren. Gewoon vol zelfvertrouwen dat kaartje geven, hij leest dat met zo’n scan apparaat, en doorlopen, niet moeilijk doen.

Dan je spullen opbergen, en dan mogen ze je naar mijn idee al niet meer uitzetten, je bent immers al je kaartje kwijt.

Mocht je er dan toch nog bij het fouilleren uitgehaald worden, dan heb je 100 mogelijkheden.

Mijn vriend is al binnen, en die heeft mijn id. Ik dacht dat dit gelijk bij de ingang werd gecontroleerd, of mijn id zit in de kluis, en mijn vriend heeft een sleutel.

Niemand, maar dan ook niemand uit mijn vriendengroep is ooit om ID gevraagd. Dit jaar waren er zelfs 2 meisjes van 16 mee naar Qbase en kwamen gewoon binnen.

Maar die hadden wel een auto achter de hand, van een moeder, mochten ze niet binnenkomen, dan konden ze die bellen, en kwam die erheen, moesten ze alleen de benzine terugbetalen.

Je zeker niet te druk maken. Haal iig dat kaartje, want het raakt snel uitverkocht, kan je daarna altijd nog kijken! :)

Marco 11-09-2008 @ 10:11:06

Alle mensen die onder de 18 zijn NIET GAAN!!!
Niet dat je er niet in komt maar straks raak je verslaafd net als ik, dan wil je waarschijnlijk ook naar defqon en moet ik nog meer moeite doen voor een kaartje, haha.
Zonder gekkigheid, ga gerust, kom zelfverzekerd over, q-dance controlleerd niet zo streng, ik ging op me 17e naar inqontrol, defqon, q-base en qlimax en dat ging allemaal prima.
En die spanning of je er wel of niet in komt is fantastisch, moet je een keer hebben meegemaakt, als je eenmaal binnen bent is het fenomenaal!
Oja, B2S feesten moet je ff uitkijken die controlleren wat strenger.

Marco 11-09-2008 @ 14:13:55

Zo te zien word het weer een kinderfeestje…

+Flip 11-09-2008 @ 14:30:08

[quote comment="1523"]Zo te zien word het weer een kinderfeestje…[/quote]
Wat een kinderachtige reactie.

Zie mijn vorige reactie:
[quote comment="1500"][quote comment="1496"]Als je geen 18 bent hoor je niet op zulke feestjes rond te lopen!![/quote]

Liever iemand die 16 is en helemaal losgaat, dan iemand die 18 is en stilstaat. het maakt mij geen reet uit. Als je van de muziek houd gewoon doen dus :) [/quote]

Wil jou daar wel eens zien Marco

Mol 11-09-2008 @ 16:56:13

Ben het 100% eens met Flip, ik heb pas echt een hekel aan mensen die stilstaan.

En dan vooral diegene die stil staan en dan komt er een camera man / fotograaf langs en dan zijn ze ineens aan het feesten, zodat ze die foto’s op hyves kunnen zetten en er wijs mee kunnen gaan doen..

SAD.

darkoholic 11-09-2008 @ 19:45:22

als ze maar niet weer dom gaan jumpen op HARDSTYLE muziek.. *zucht*

feabal 12-09-2008 @ 01:03:17

mooie trailer:D

Boersie QLIMAX:):) 13-09-2008 @ 08:16:57

vanmiddag gelijk 5 kaarten ophalen

word lkkr feeste daar

Thang 13-09-2008 @ 09:06:20

hey straks ff een kaartje ophalen:)
bij free record schop wordt knallen!

DonoVanRay 13-09-2008 @ 14:00:10

5 kaartjes zijn al binnen :P

Jor-D 13-09-2008 @ 14:02:34

Hier ook! :)

Alienator 14-09-2008 @ 10:21:20

[quote comment="1524"][quote comment="1523"]Zo te zien word het weer een kinderfeestje…[/quote]
Wat een kinderachtige reactie.

Zie mijn vorige reactie:
[quote comment="1500"][quote comment="1496"]Als je geen 18 bent hoor je niet op zulke feestjes rond te lopen!![/quote]

Liever iemand die 16 is en helemaal losgaat, dan iemand die 18 is en stilstaat. het maakt mij geen reet uit. Als je van de muziek houd gewoon doen dus :) [/quote]

Wil jou daar wel eens zien Marco[/quote]
Ik ben zkr van de partij!

Hoezo kinderachtig ik ben al lang 18 geweest dus ik ben niet aan het zeuren ik heb vroeger ook moeten wachtten totdat ik 16 was en naar feestjes kon gaan die voor 16jaar en ouder waren… Het probleem is gewoon dat als er iets gebeurt de organisatie aansprakelijk is vooor het voorval en dan hebben we misschien volgend jaar geen qlimax meer in het gelredome net zoals een aantal jaar geleden met megarave gebeurd is! En in de gemeente arnhem zijn ze niet zo soepel want als je binnenkomt zie je al direkt een bordje met regels van de gemeente arnhem…

mike 14-09-2008 @ 15:29:10

lol mensen mij maakt het niet uit of somige mensen daaro puur voor de show komen … ik ga loos daar zowiezo

H/D 14-09-2008 @ 20:29:04

Ik vind dat het (bewust) opkopen van kaarten en ze vervolgens duurder te verkopen, moet worden verboden. Hoop dat de 2de kamer daar nog een goede regeling in treft, want er zijn gewoon bedrijven die maximaal aan kaarten opkopen en voor 150 euro verkopen. dat is dus erg ****. Vooral voor de mensen die via ticketonline kaarten wouden kopen en dus een misser maken door die geweldige bedrijven die de kaarten massaal opkopen en dus duurder verkopen. :(

Mol 16-09-2008 @ 13:19:31

[quote comment="1612"]Ik vind dat het (bewust) opkopen van kaarten en ze vervolgens duurder te verkopen, moet worden verboden. [/quote]

Volgens mij is het al verboden.

Philippe 20-09-2008 @ 22:34:46

nee. dit kun je namelijk niet verbieden.

ik heb er trouwens wel erg veel zin in :D

lies 04-10-2008 @ 14:00:40

heey ik heb een free record shop kaartje voor qlimax
en ben nog niet oud genoeg en zie eruit als 17 zeggen de meeste, ik kan een ov kaart van een vriendin van 19 lenen en een kopie van haar paspoort
wat ze is die dag zelf in spanje
zouden ze dat acsepteren als id ?

Jor-D 04-10-2008 @ 14:59:18

[quote comment="1702"]heey ik heb een free record shop kaartje voor qlimax
en ben nog niet oud genoeg en zie eruit als 17 zeggen de meeste, ik kan een ov kaart van een vriendin van 19 lenen en een kopie van haar paspoort
wat ze is die dag zelf in spanje
zouden ze dat acsepteren als id ?[/quote]

Kopieën worden zeer waarschijnlijk niet geaccepteerd. En als ze toch naar je ID vragen heb je niks aan je OV ;)

Wel weet ik dat er amper wordt gecontroleerd op ID bewijzen…

Mark 05-10-2008 @ 13:09:34

Ik ben nu 17 heb al wel een kaartje.. ik hoop dat ik er inkom want verder is iedereen 20 tot 24 jaar met wie ik ga… dus daar beetje tussen lopen ik denk dat ik het erop ga gokken..

killor yanni 04-11-2008 @ 11:35:37

hoe uod moet je zijn voor qlimax ik doe wat voor sgool maar heeft iemand ergens een email van de organisatie bvd.

Iris 06-11-2008 @ 21:44:54

Ik heb VIP-kaartjes, maar ik ben nog onder de 18..
Maakt dat uit?

Tugba 08-11-2008 @ 15:44:55

Vrienden, ik wil natuurlijk supergraag gaan! Nu wil ik een bod doen op markplaats maar ik heb geen idee wat toepasselijk is. Wie kan mij vertellen wat de exacte verkoopprijs was, bij de free record shop bijvoorbeeld?

En oh, is het wel handig om op markplaats te gaan speuren? Ik weet niet waar ik anders kijken moet, iemand tips?

Xeloc 11-11-2008 @ 20:30:27

53 euro bij de FRS en op internet
en skelper ofzo heeft kaartjes waarvan je zeker bent dat je binnen komt… werkt samen met ticketonline ofzo

53 euro Regular kaartjes
73 VIP

freek 12-11-2008 @ 18:41:55

ik heb kaarten gekocht en dat was geen probleem
maar we zijn met een hele groep en er is er maar één 18 dus is het dan slimmer om te versprijden om binnen te komen of gewoon met zijn alle in de zelfde rij ?

Q-[D]ance.. 24-11-2008 @ 14:48:02

Het was supervet!!
2e keer Qlimax (ben nu ook pas 17)ik vond dit jaar zeker beter dan 2007..
gruwelijk staan vlammen de hele nacht..
Alleen technoboy haalde het tempo er een beetje uit, maar dat maakte Tatanka en Zany & Vince daarna dubbel en dwars goed

JacobNeecob. 09-01-2009 @ 15:05:51

Waarom is het uberhaupt 18+ ? :)

niCkJAAAH!! 23-11-2009 @ 22:02:40

ik ben 17, ben gewoon binnengekomen, je moet idd niet opvallend gaan doen ofzo,
dit was 100% het beste fees waar ik ooit was!:D