Qlimax 2009: Alles wat je moet weten

Met nog iets meer dan een week te gaan tot Qlimax 2009, heeft Q-dance de “All you need to know” informatie online gezet. De timetable wordt niet vrijgegeven, de volgorde van de artiesten is bekend gemaakt tijdens de line-up presentatie op de Qlimax website.

Tickets
Alle kaarten voor Qlimax zijn uitverkocht. Q-dance raadt ten strengste af om kaarten op de zwarte markt te kopen, deze kunnen vals zijn.

Let op! Op je ticket staat een ingang aangegeven, zorg dat je via deze ingang naar binnen gaat. Als er geen ingang op je ticket aangegeven staat, ontvang je een dezer dagen een email van Ticketonline waar wel de juiste ingang in vermeld staat.

Tijden
Qlimax is van 21:00 uur tot 07:00 uur ’s ochtends. Zorg dat je op tijd bij GelreDome bent en mis niks van de show!

Kluisjes
Bij Qlimax is geen garderobe. In plaats daarvan kun je gebruik maken van de vertrouwde kluisjes. Het huren van een kluisje kost 6 euro en je betaalt 5 euro borg. In een kluisje passen makkelijk 3 jassen, je kunt je kluisje dus delen met je vrienden.

Legitimatie en leeftijd
Zoals gebruikelijk zal er bij de ingang streng op legitimatie en leeftijd gecontroleerd (moeten) worden. Neem dus gewoon je legitimatie (rijbewijs, ID-pas, OV, paspoort) mee, zodat je niet aan de deur geweigerd kan worden. Minimum leeftijd is zoals altijd 18 jaar.

Camera’s & Registratie
Op Qlimax is het, net als bij alle andere Q-dance feesten, toegestaan een digitale foto of videocamera mee te nemen. Professionele videoapparatuur is niet toegestaan.

Snel na het evenement kun je op Q-dance een selectie van de beste foto’s vinden. Van Qlimax zal dit jaar weer een speciale box verschijnen, met Blu-ray, DVD en een Live CD met de set van D-Block en S-te-Fan. Hierover later meer op Q-dance.nl.

Drugs
Wij moeten ons conformeren aan het locale beleid in Arnhem, dat is zero-tolerance.. Pas dus op met wat je meeneemt.
Veel mensen vragen zich af wat ‘zero-tolerance’ precies inhoudt, dat betekent dat de gemeente Arhem geen enkele vorm van geestverruimende middelen (soft- en/of harddrugs) toe wilt staan. Zelfs je wiet mag officieel dus niet mee naar binnen.

Openbaar vervoer
Je kunt prima met de trein naar Qlimax. Vanaf station Arnhem rijden pendelbussen naar GelreDome.

Ga goed voorbereid op reis!
Check www.ns.nl voor een reisadvies van deur tot deur. En koop een weekendretour bij de kaartautomaat.
NS gaat rond Qlimax op zondagmorgen het volgende doen aan extra treinen:

* Arnhem-Amsterdam (via Utrecht): vertrek 6.58 en 7.28
* Arnhem-Utrecht: vertrek 6.28 en 7.32
* Arnhem-Den Haag: vertrek 7.46
* Arnhem- Den Bosch 6.56 en 7.26
* stoptrein Nijmegen-Den Bosch: vertrek Nijmegen 8.23
* Arnhem-Zwolle: 7.25
In totaal rijden er op zondagochtend 9 extra treinen.

Georganiseerd busvervoer
Speciaal voor Qlimax zijn er maar liefst 164 busopstapplaatsen geselecteerd. Check hier welke opstapplaatsen met bijbehorende vertrektijden dit zijn. Op travel.nl kun je vervolgens een buskaart bestellen.
Indien je met 15 personen of meer bent, dan kun je ook je eigen bus reserveren. De bus haalt jullie dan op waar jullie willen.
Voordelen van het reizen met een georganiseerde bus zijn:
- je bent lekker op tijd op het evenement
– je hebt geen BOB nodig!
– je kan in de bus beginnen en eindigen met feest vieren!
– je parkeert dichtbij de ingang.

Eigen bus geregeld?
Bij evenementen in GelreDome hoef je niet van tevoren je bus aan te melden. Indien de bus jou en je vrienden afzet en weer doorrijdt dan hoef je geen parkeergeld te betalen. Indien de bus wel wordt geparkeerd, dan betaal je EUR 40,-.

Timetable
De timetable voor Qlimax wordt niet vrijgegeven. Wel is de volgorde van de artiesten op de Qlimax website bekend gemaakt in de line-up presentatie.

Live uitzending
Qlimax wordt dit jaar voor het eerst LIVE uitgezonden op Q-dance Radio. De sets van alle artiesten worden uitgezonden en Jeff E verzorgt de presentatie van de radio-uitzending.
De LIVE-uitzending start om 21.00 uur en duurt tot 7.00 uur zondagochtend.

Anthem
Het Anthem van Qlimax “The Nature of our mind” van D-Block & S-te-Fan is verkrijgbaar bij Dance-Tunes.com. Lees hier meer over de Qlimax actie van Dance-Tunes.

CD
Van Qlimax komt ook dit jaar weer een CD uit, gemixed door D-Block & S-te-Fan.
De CD is binnenkort verkrijgbaar via de bekende platenzaken en Dance-Tunes.com.

Merchandise
Ook dit jaar is er op Qlimax weer een merchandise-stand met een uitgebreide collectie. Je kunt bij de merchandise stand cash betalen of met pin.

Keyword
Voor de mensen die actief zijn op social media netwerken zoals Twitter of Facebook; Gebruik het keyword #Qlimax2009 als je schrijft over Qlimax.

Let op jezelf… En op een ander
Een nacht feesten doet meer met je dan je denkt. Kom daarom voorbereid naar Qlimax toe. Drink en slaap genoeg en houd er rekening mee dat het ’s avonds, maar vooral ’s ochtends inmiddels erg koud kan zijn. Tot slot is ons motto altijd ‘samen uit samen thuis’, let dus op je vrienden en elkaar!

Website
Bekijk hier de Qlimax website.

qlimax2008-sfeer



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 13-11-2009 om 20:26 door Jor-D | Translate:

Reacties (46)

Plaats reactie
Hardboy 13-11-2009 @ 20:30:24

Krijg er steeds meer zin in ! Tweede keer voor mij…

Tel 13-11-2009 @ 20:34:10

Mijn eerste keer (A)

Jesper-HardBeatz 13-11-2009 @ 20:44:50

Live CD met de set van D-Block en S-te-Fan. Hierover later meer op Q-dance.nl

vet!

Kings 13-11-2009 @ 21:03:06

Heb er zin in, het Gelredome zal flink knallen

SanderM 13-11-2009 @ 21:31:00

Ik heb er zin an, eerste (grote) hardstylefeest voor mij.

Stokbrood 13-11-2009 @ 21:42:20

Ik woon in omgeving nijmegen en het is echt onmogelijk om vroeg thuis te zijn met OV…

Mol 13-11-2009 @ 22:04:39

Zelfs je wiet mag niet mee naar binnen” Dat zullen we nog wel eens zien!
Tweede keer Qlimax, hoop dat het geluid een stuk beter is!

DaveG 13-11-2009 @ 23:23:11

Mooi slaapplaatsje kunnen regelen in Arnhem Zelf, 10 minuten met de fiets ^^ 6e keer qlimax, hopelijk word het waargemaakt van een nieuwspost tijdje geleden waarin werd aangegeven dat er 3x zoveel kasten werden gehangen zodat we eindelijk es goed geluid krijgen in het Gelredome. Heb er iig weer zin in :)

en @ stokbrood, ik woon ook in de omgeving nijmegen (20km ten zuiden) en het is idd een ramp, als ik met OV naar huis zou gaan ben ik voor half 11 niet thuis. (eerste bus richting mijn woonplaats vertrekt rond half 10 op zondag meen ik..)

shameete 14-11-2009 @ 09:57:45

hebben er ook zin in :) eerste feestje sinds jaren weer.
we komen gewoon met de auto vanuit rotterdam, tis een uurtje rijden maar dan heb je ook wat :p

pele1981 14-11-2009 @ 10:07:40

dus geen dvd dit jaaaaar????

pele1981 14-11-2009 @ 10:08:16

heb er iniedergeval TE veeeeeeeel zin in!;) haha (l) :D

Zinloos geluid 14-11-2009 @ 10:56:30

Waarom nou weer een CD gemixed door D-block en S-te-fan, ze hebben dit jaar al een album uitgebracht en de Decibel CD gemixed, ik ben er wel klaar mee eerlijk gezecht.

oostzaner 14-11-2009 @ 11:14:09

Vergeet de meeting niet!!! :D

No Fearzz 14-11-2009 @ 12:05:15

@ Pele1981
Ik denk dat er vast wel een DVD komt hoor…
Die is er bijna van elke Qlimax. We moeten tenslotte het feest nog een paar keer kunnen beleven!! :p

Boersie 14-11-2009 @ 12:19:04

vorig jaar geweest hoop dit jaar nog weer beter gaat worden!!

Hardstyle in my blood

Greetz ;)

Nick 14-11-2009 @ 12:42:05

is het zo rampzalig tussen arnhem – nijmegen? Heb daar ook mn slaapplek..

KSwoosh 14-11-2009 @ 14:17:26

wow, brute shit!
handig die Qlimax bussen :P
ideaal, alleen jmmr dat ze al zo vroeg er zijn :P

dawasiknie 14-11-2009 @ 14:28:56

Als iedereen goed zou lezen, dan zou men zien dat er dit jaar een DVD/Blue Ray etc. uitkomt.

Verder wel zonde dat men zo moeilijk doet over geestverruimende middelen op een feest met als thema “Nature of our mind”…

broodroosterr 14-11-2009 @ 15:26:19

3e keer alweer, heb er zin in ;D

Maximize 14-11-2009 @ 15:32:08

Dus de CD die bij de DVD zit is gemixt door DBSTF? Vorig jaar was dit niet de maker van de anthem namelijk (Tatanka).

Mystic Dummy 14-11-2009 @ 15:48:31

vorig jaar was het technoboy :p

Hoeksemad 14-11-2009 @ 16:04:05

Technoboy had de cd gemixt die voor qlimax verkocht werd. Bij de dvd zat de een extra disc die gemixt was door tatanka ;)

Glenno 14-11-2009 @ 16:06:13

Even een vraagje over de kluisjes! Zijn die tijdens het feest nog bereikbaar, nadat je de controles bent door geweest?

[NL]Sjefke 14-11-2009 @ 16:46:09

@Glenno

Nee zijn tijdens het feest niet bereikbaar!

Glenno 14-11-2009 @ 16:51:54

Ah thanks, das wel even jammer :( Aan het eind maar naar de merchandise toe xD

Noize Suppressor gaat live met z’n Sonar btw! http://www.youtube.com/watch?v=8GogESHWz6U
Dikke shiiiit!

Kepro 14-11-2009 @ 16:55:59

Dat is wel heel vet inderdaad!!

InQontrol09 14-11-2009 @ 18:27:01

ZIN IN :D

letwan 14-11-2009 @ 20:29:29

nee geen qlimax meer voor mij, vond t de vorige keren tog tegenvallen
veel plezier met de rest van de mensen die er wel naar toe gaan ;)

DJ Castilla 14-11-2009 @ 21:29:51

Waarom is de live uitzending nog niet begonenn?

Glenno 14-11-2009 @ 21:41:59

Omdat je een week te vroeg aan het luisteren bent :p

DJ Castilla 14-11-2009 @ 21:47:57

WTF ik ben echt fcking dom, weet niet hoe ik erbij kom dat het vandaag is:P

InQontrol09 15-11-2009 @ 00:39:57

Dit noem ik nou nog eens een epic fail :D

SoundTunerZ 15-11-2009 @ 11:32:14

Haha idd lol :P

chielius 15-11-2009 @ 14:59:58

was ik er maar bij! :(

mike 15-11-2009 @ 16:06:24

UHM?

begint t nou om 21.00 uur of om 22.00 uur?

douwe141 15-11-2009 @ 16:07:37

22.00 begint het 21.00 gaan het los zeg maar

InQontrol09 15-11-2009 @ 16:39:55

geet loos

FRArnold 15-11-2009 @ 23:30:59

zin in :D :D :D

Dustydus 16-11-2009 @ 09:44:30

@ [NL]Sjefke huh mis ik iets ?

op qlimax heb ik geen gebruik van gemaakt om eerder terug te gaan naar mijn kluisje.

mij lijkt dat deze altijd toegankelijk moet zijn, maar bij qlimax moet je eerst door de beveiliging heen. kluisjes staan niet buiten het terrein dus lijk me sterk dat je niet naar je kluisje mag.

@ Glenno zou ik niet doen op het laatst is alles weg meteen in het uur gaan wanneer qlimax niet bezig is.

ja je kan 1 uur eerder binnen komen dan de show, zodat je het niet kan missen.

dj-rico01 16-11-2009 @ 11:21:53

nog maar vijf daagjes :D

Qre8ive 16-11-2009 @ 14:13:04

@dustydus … er is in het gerledome geen ruimte voor kluisjes, daarom staan die kluisjes tussen kaartcontrole en fouilleren in. Je kunt dus als je eenmaal binnen bent niet bij de kluisjes komen en terug naar binnen gaan ;-).

Rico_o 16-11-2009 @ 15:07:04

Het mag wel als je even naar buiten loopt via de ingang/uitgang en daar staat altijd security en dan als je hun even vraagt of je even iets uit je kluis mag pakken. Dan mag dat meestal wel.

Saimen 16-11-2009 @ 15:57:29

Klopt, heb ik ook vaak genoeg gehad! :)
Ricooo ik zie je zaterdag! :D

Michelle 16-11-2009 @ 18:32:39

Balen dat ik deze editie moet missen :cry:
Zodra ik thuis ben, ga ik maar via Q-Dance Radio luisteren
En ik bestel de dvd maar :p

Glenno 16-11-2009 @ 19:19:33

@Dustydus Dacht er aan om het aan het eind te doen omdat ik anders 9 uur lang met een shirt zou rondlopen xD Weet dat het een uur eerder open is, maar bedankt :)

@Rico_o thanks, zal het denk ik wel gaan proberen dan, wil wel even een qlimax shirtje scoren :p

Rico_:D 18-11-2009 @ 00:03:34

Beste is dan denk ik als je wat later op de avond gaat, dat het bij de ingang niet meer zo druk is. Tot zaterdag ;)

Reageren