Sector01 2010 in de TT Hall geannuleerd

Sector01, het hardstyle evenement dat op 22 mei 2010 in de TT Hall te Assen plaats zou vinden, is door Digital Attack Events geannuleerd. Reden van de annulering is de weigering van de gemeente Assen een vergunning te verlenen. Alhoewel Digital Attack Events eind juli 2009 de benodigde evenementenvergunning heeft aangevraagd, heeft gemeente Assen deze vergunning eind december, tot grote verbazing van de organisatie, geweigerd. De voornaamste reden voor het weigeren van de vergunning is angst voor geluidsoverlast.

Digital Attack Events is direct tegen deze weigering in bezwaar gegaan en de hoorzitting diende op 23 februari. De bezwarencommissie heeft Digital Attack Events vervolgens in het gelijk gesteld en de gemeente Assen opgedragen de vergunning voor Sector01 alsnog, uiterlijk voor 15 maart, te verlenen. De gemeente Assen heeft echter aangegeven dat hun herziene besluit nog lang op zich kan wachten. Voor de organisatie is het niet langer haalbaar dit af te wachten.

Wat een spectaculair evenement had moeten worden, eindigt in een enorme teleurstelling. Alles wat binnen de mogelijkheden lag, heeft Digital Attack Events eraan gedaan om het evenement alsnog te laten doorgaan. Echter vandaag is de dag gekomen dat de organisatie heeft moeten besluiten de stekker uit Sector01 te trekken. Iedereen die tickets heeft besteld, krijgt daarvoor zijn of haar geld terug. Hierover is meer te lezen op de website van Digital Attack Events.

Digital Attack Events liet in een reactie weten dat zij zeer teleurgesteld zijn in de houding van gemeente Assen en dat de gemeente nog niet van ze af is. Tegelijkertijd stelt de organisatie dat Sector01 weliswaar nu geannuleerd is, maar dat het evenement volgend jaar wel zal plaatsvinden, al is de locatie nog even afwachten.

Sector01 2010



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 22-03-2010 om 11:46 door Jor-D | Translate:

Reacties (20)

Plaats reactie
iSenSe` 22-03-2010 @ 11:50:04

Digital Attack Events liet in een reactie weten dat zij zeer teleurgesteld zijn in de houding van gemeente Assen en dat de gemeente nog niet van ze af is.

Juist vooral doorgaan! xD
Wat een stelletje zeikerts daaro!

Chukkels 22-03-2010 @ 12:02:10

Aan de ene kant heel erg zonde, aan de andere kant maakt het mijn keuze ook weer een stuk makkelijker: Fusion of Dance it is!

Maar eigenlijk gewoon schandalig van de gemeente, iedereen over 1 kam scheren, er mag alleen maar Gerard Joling komen om een concert te geven, anders is er bezwaar vanwege geluidsoverlast. Zwak.

chubby 22-03-2010 @ 12:14:36

welke geluidsoverlast???

voor de mensen die het meest dichtbij wonen op 500m afstand?? er is alleen maar weiland om de TT halen heen afgezien van het circuit

gangsterdwerg 22-03-2010 @ 12:18:01

trieste gemeente. als ik die organisator was zou ik die stelletje ambtenaren zeker aansprakelijk stellen voor de geleden schade. zeker omdat de rechter ze gewoon in het gelijk gesteld heeft!

Perry’d 22-03-2010 @ 12:19:47

En what about MoH Pole Position?? Wordt ook daar gehouden en is al 2x geweest. Als het dit jaar weer is in Assen dan is er meer dan alleen zeiken over geluidsoverlast.

derniels 22-03-2010 @ 12:49:46

Alle partygangers van nederland moeten ook gaan zeiken op de mensen die op zondag wat leuks gaan doen. Kijken hoe hun het vinden als hun activiteiten worden geannuleerd.
Laat die mensen die last hebben van geluidsoverlast lekker oprotten naar een ander land. We leven nu eenmaal met veel mensen op een klein stukje, dan moet je wel eens wat goed vinden van elkaar.
(zoiezo wie woont er nou in de buurt van een racecircuit voor zijn rust……..?)

Jor-D 22-03-2010 @ 13:02:59

@derniels: dit soort feesten zijn natuurlijk in de avond/nacht als die zeikerige mensen willen slapen. Dus ik kan me er wel wat bij indenken met betrekking tot de geluidsoverlast…

Maargoed, er wordt niet elk weekend een groot feest gegeven in de TT Hall….dus kom op zeg :s

Het is jammer dat de gemeente Assen zich zo laks opstelt en niet voor 15 maart heeft gereageerd, terwijl Digital Attack Events volgens de bezwarencommissie in het gelijk is gesteld.

urbandesigner 22-03-2010 @ 13:09:21

Ik denk dat deze zaak voor de gemeente Assen een vervelend staartje gaat krijgen, aangezien ze zich niet aan een rechterlijke uitspraak houden. Verder denk ik dat de gemeente vooral discrimineert op basis van soort muziek. Ik denk niet dat dit soort feesten een slecht imago geven aan je stad, kijk maar naar Almere, die stad is trots op Defqon, en Arnhem is denk ik ook niet ontevreden dat ze Qlimax en Hard Bass hebben…

G1LL 22-03-2010 @ 13:13:21

Tering wat jammer! Net zo dicht bij huis :cry:

Digital Attack Events liet in een reactie weten dat zij zeer teleurgesteld zijn in de houding van gemeente Assen en dat de gemeente nog niet van ze af is. Tegelijkertijd stelt de organisatie dat Sector01 weliswaar nu geannuleerd is, maar dat het evenement volgend jaar wel zal plaatsvinden, al is de locatie nog even afwachten.

Ik wacht af! :(

Rik 22-03-2010 @ 13:33:23

Wat een trieste zaak.

Respect voor de organisatie.

. 22-03-2010 @ 13:41:11

Nederland hoofdstad van de burocratsie.

ik 22-03-2010 @ 16:30:05

en ja hoor baggelhuizen loopt weer de boel te stangen samen de gemeente.
good job baggel(stelletje zijkerts)
jullie klagen overal op pleur toch een eind op!!!

mutagenx 22-03-2010 @ 16:35:32

“gangsterdwerg : trieste gemeente. als ik die organisator was zou ik die stelletje ambtenaren zeker aansprakelijk stellen voor de geleden schade. zeker omdat de rechter ze gewoon in het gelijk gesteld heeft!”

hier ga ik volledig mee akkoord. wat voor zever is dat nu. geluidsoverlast? pfff komaan zeg.

Khadber 22-03-2010 @ 17:46:44

Zonde dat het event gecancelled word om verkeerde redenen.

Mol 22-03-2010 @ 17:56:45

Dit is echt klote :cry: Had wel zin in een feestje met een beetje alternatieve hardstyle line-up! Bureaucratie ftw………
Ik neem aan dat mensen die hun kaartje al hebben hun geld terug krijgen?

djpatt 22-03-2010 @ 20:02:23

dit zijn dezelfde mensen die met koopzondag in de stad zijn.

(man bijt hond volk)

zeer sneu allemaal

dan maar andere locatie zoeken voor volgende editie tis nie anders

Klementino 22-03-2010 @ 22:51:41

Dit slaat echt nergens op… :S
Ik heb gehoord dat in Arnhem met Qlimax in de halve stad de ramen trilden, en hoor je daar over problemen?

Ik ben vaak genoeg in Assen geweest, en je hoort het in de stad nog als er events op het circuit zijn als de TT of de Rizla racing day, dus wat zeiken ze in godsnaam?

ik 23-03-2010 @ 16:24:03

klementino

hellaas klagen de mensen uit baggel ook voor dat sorrt dingen, zonde…
bel zelf woonachtig in Assen.

Dustydus 26-03-2010 @ 20:13:07

haha regel 1 een mens moet iets te zeiken hebben anders heeft ie geen leven.
ik dus ook nu xD

Jesse 07-04-2010 @ 12:05:17

ik ben bij Masters Of Hardcore geweest in de TT hal in assen en dat was hard! verder geen problemen geweest.
zo zijn er meerdere evenementen geweest volgens mij heeft de gemeente een dealtje achter de schermen gesloten ofzo,
zodat andere hardstyle/core organisators er niet in mogen komen.

draait toch steeds meer allemaal om geld en status dus de meest vette evenementen zullen kapot gaan. denken jullie niet?

Reageren