Showtek op TMF – Het verhaal

Showtek op TMF, in 1 klap was de scene wakker en dachten ze dat dit de ondergang van de Hardstyle zou kunnen betekenen. Mensen, wees gerust, zo erg was het nog net niet, hier even een bericht voor degene die het allemaal hebben moeten missen.

Op vrijdag 23 januari 2009 waren de heren van Showtek dus op TMF, niet om hun nieuwe videoclip aan te kondigen, nee. Maar om de Hardstyle zoals het nu is te beschermen tegen Tomatenplukkers.

Tomatenplukkers?
2 heren onder de naam DJ Maurice en Boldheadz vonden het namelijk grappig om een BrEeZaAh remix te maken van “Dutch Master – Get Up” onder de naam “Boldheadz – Tomatenplukkers”, met een daarbij behorende TMF Videoclip. (die hierrr te vinden is)
Dutch Master en het management van hem waren het hier uiteraard niet mee eens, en de clip moest er meteen af.

In de TMF studio:
Sjoerd: “Wij staan achter het product, maar niet op die manier. Wij willen onze genre een beetje beschermen, er is in het verleden natuurlijk wat gebeurt met de Mosselman en Gabber Piet”
TMF Presentatrice: “Dat is toch niets negatiefs? Dat was die tijd, die tijd was er klaar voor?”
Wouter: “Voor TMF wel, maar voor de scene…die vinden dat niet tof zeg maar”
Sjoerd: “De scene is heel groot, wij gaan overal heen. Het zou zonde zijn als er een negatieve aura overheen zal gaan”
Wouter over Dutch Master: “Die jongen die draait pas 2 jaar, en die heeft zoiets van dat is mijn plaat en vind dat het een beetje incredible over komt.
Die draait m gewoon en dan komen ze bij m aan van: Kun je Tomatenplukkers voor me draaien. En die jongen van: Hoe weten ze dat nou?!”


(download uitzending)

Dus Boldheadz, blijf lekker in die tomatenplukkerij werken!

p.s. als je denkt dat je de enigste bent die zich mateloos irriteert aan het ‘door-heen-gepraat’ van de presentatrice, dan ben je niet de enigste.

Met dank aan Teknizion voor de uitzending.



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 23-01-2009 om 23:48 door Jor-D | Translate:

Reacties (58)

Plaats reactie
Jor-D 23-01-2009 @ 23:53:35

Dus mensen…doorlopen, niks aan de hand ;)

Zo, is dat ook weer de wereld uit geholpen.

Teknizion 24-01-2009 @ 00:05:15

Ik was eerst een beetje over de rooien, maar dit wordt inderdaad gewoon doorlopen Jor-D!

Ravenwood 24-01-2009 @ 00:22:48

ik zag die naam, ik dacht echt van Wat the f*ck!

maarja, loos alarm, incidentje de wereld uit geholpen, niks aan ‘t handje ;)

toch moet ik wel lachen om die vocals van dat liedje :P

Rik 24-01-2009 @ 00:44:00

Nou goed gedaan van showtek moet ik zeggen ;) .

Tommyf16 24-01-2009 @ 02:19:35

Walgelijk, hhahaha

Sunboom 24-01-2009 @ 04:30:28

Goede actie van Showtek… Jammer dat ze niet helemaal goed uit hun woorden kwamen, denk dan ook dat het TMF publiek de boodschap niet opgepakt heeft, maar daar gaat het natuurlijk ook helemaal niet om.

Tering wat een rommeltje trouwens die show… Vet veel troep in beeld, telekns van camera wisselen enzo…

HardStyler 24-01-2009 @ 11:28:52

Ik vond het een Kutplaat die Tomatenplukkers
& ik vind et zeer positief dat showtek naar TMF
om hun mening daar is over te zeggen
Hardstyle moet Hardstyle blijven
& serieus en ni Grappig zoals TomatenPlukkers ..
Dat is mijn Mening ^^

Jens 24-01-2009 @ 11:33:55

Idd Sunboom ^

Mol 24-01-2009 @ 11:52:26

Dit hebben ze niet slecht gedaan, best nice dit!

Guuuus 24-01-2009 @ 12:52:56

Gefeliciteerd Lawwrence met je mopetrijbewijs…

djohe 24-01-2009 @ 13:37:59

Respect voor showtek
en dat die tomatenplukker lekker naar spanje gaat, daar een beetje de lolbroek uithangen

Dennis Aka Mash 24-01-2009 @ 13:54:00

En ik maar gek doen. Was er aardig overstuur van..

Maar respect voor Showtek! Dit heeft ze toch wel in wat beter licht gezatten bij mij.
En die stomme doos zeg van TMF. Die moet echt haar mond houden over hardstyle want wat kon die dom zijn zeg. En al helemaal die stelling!

Yannicksuper 24-01-2009 @ 14:15:55

Ja en dan die presentatrice altij maar zagen en zeveren :S

The Anim0l 24-01-2009 @ 15:07:06

walgelijk tomaten volk van tegenwoordig

Khadber 24-01-2009 @ 15:08:54

Goed dat ze dit toch even netjes uitgelegd hebben. Prima dat Showtek dit zo verdedigt en dat er zo gereageerd word.
Hopelijk blijft het hierbij.

Overigens mag de lieve presentatiedame zich ietsjes beter inlezen. Dankje! Want Showtek is (niet lullig bedoeld) toch niet de hardste act van de scene..

W0uT3R 24-01-2009 @ 15:17:16

Goed gedaan van Showtek, maar je ziet wel dat ze zich gaan vervelen nadat ze hun zegje gedaan hebben!

Wat een kutshow trouwens, de hele tijd met die camera wisselen, allemaal mensen in beeld die er niets mee te maken hebben en die presentatrice die maar door blijft lullen over dingen waar ze geen verstand van heeft!
En over die stelling: Hardstyle is niet dood, TMF is dood!

Grtz!

Dj C-Mind 24-01-2009 @ 15:18:04

zulke fucking gasten verpesten heel de zooi.stelletje stumpers.
dat ze lekker ski hut hitjes maken en de hardstyle scene met rust laten

Party-Kicker 24-01-2009 @ 15:39:45

Wat een fucking stumpers zeg, oprotten met die kutzooi, ze verpesten zo heel de hardstyle, slaat nergens op!!!

Wel goed van showtek dat ze het zow hebben opgevat, en idd de stelling:Hardstyle is dood, kom op zeg die mensen weten niet waar ze over praten!!

Hardstyle is my style and i love it till i die!!!!!!!!!!

Saimen 24-01-2009 @ 15:47:59

Super dat ze even hun zegje gedaan hebben! Is dat ook weer de wereld uit geholpen, hoppa

Sunboom 24-01-2009 @ 16:01:09

@Khadber: haha, inderdaad… Ze begon met: Showtek, keiharde hardstyle! Maar Showtek was wel zo lief om het zelf te corrigeren :D .

En verder, waar de f*ck sloeg die stelling op? Volgensmij heeft hardstyle sinds het ontstaan is nog nooit een recessie gehad. Ik denk dat ze in de war was met hardcore.

Atraxisz 24-01-2009 @ 16:11:03

Waar gaat dit over? Hardstyle is dood? en dan ook nog de meeste stemmen op ja.. Dan zijn ze nooit bij defqon ofzo geweest. Maar dat Showtek de hardere van de hardstyle scene zijn dat vind ik juist niet, ik vind ze eerder te soft, maar ze maken zeker wel goeie muziek! En trouwens.. wat een kutprogramma!

Koen 24-01-2009 @ 16:14:23

Nou bedankt,

ik durf te wedden dat Defqon.1 eerder was uitverkocht dan de TMF awards… En ik vind het ook kut voor Dutch Master, die jonge heeft zijn tijd besteed aan een plaat, gaan die stumpers ff doorheen zitten schreeuwen…

Ohja, over die meid, ik zit nou te denken dat wij eerst aan het zeiken waren over MC Ruffian. xD

Khadber 24-01-2009 @ 16:21:17

@ Atraxisz:
Steeds meer mensen vinden Hardstyle minder en minder worden. Ik begin zelf ook te merken dat ik sommige Scantraxx releases ook niet echt kan waarderen etcetera. Misschien is er wel iets minder kwaliteit, maar van een echte recessie of zelfs “dood” kun je absoluut niet spreken! Maarja, “de mening van de massa” is natuurlijk wel belangrijk.

Voor ik het vergeet: Respect voor Dutch Master! (Get Up, Get Down, Copies Are Faking, etcetera)

baveltje 24-01-2009 @ 16:30:54

wat een apen zeg!
gaan ze beetje beats jatten…….
echt wel een heldenstreek van showtek dat ze voor dutchmaster opkomen
btw hardstyle dood=zeker niet zo
mensen weten gewoon niet wat er te doen is blijkbaar

Ravenwood 24-01-2009 @ 16:33:57

met die stelling is eigenlijk ook wel logisch ja

Merendeel van de mensen die naar dit soort programma’s kijken zijn mensen die hardstyle (bijna) niet kennen, dus stemmen ze ‘eens’ opzich wel logisch, maar de uitkomst klopt dus niet.

zou ook andersom kunnen, hardstyle tv (om maar zo ff een voorbeeld te geven) maakt een stelling
“Classic Rock is dood” dan zullen de meesten Eens stemmen omdat ze het niet kennen, en de festivals en nummers niet volgen ;)

or0d 24-01-2009 @ 17:02:04

Wat een complete onzin dit zeg !! Stelletje kale debielen die denken even grappig te wezen hoor. Ben het niet compleet oneens met de stelling Hardstyle is dood! Want je ken wel zeggen Defqon 1 is in 70 min uitverkocht, maar ruim 4 van die 10 mensen gaan alleen daar naar toe vanwege de naam, van die alledaagse mensen.

Markos 24-01-2009 @ 17:46:27

Voor deze keer +1 Showtek

badboys83 24-01-2009 @ 18:43:16

Wel grappig dat Showtek steeds zegt “we staan hier niet achter met ons product”. Ze bedoelen gewoon dat het goedkoop en zwaar jatwerk is.
En die poll slaat ook als een lul op een drumstel, als je ziet hoeveel feesten er worden gegeven worden en hoeveel dj’s en talenten er zijn.

Ravenwood 24-01-2009 @ 18:49:25

@ or0d

ben je niet in de war met de trance feesten zoals Sensation White? (ken er niet meer :P)
want daar gaan idd van die mensen naartoe

Peter 24-01-2009 @ 19:29:09

Volgens mij moeten jullie heel blij zijn dat op TMF die poll op DOOD staat?!?! Jullie willen toch allemaal dat het niet commercieel wordt? Nou je ziet het .. de commerciele TMF kijker vind Hardstyle DOOD! Prima toch ?!?! Move on …

Makxz 24-01-2009 @ 20:40:16

Goed van Showtek :) , de rest is gewoon echt dikke onzin.. Die tomatenplukkers moeten gewoon opzouten, niks aan de hand. En Hardstyle dood, nou nee. Zou eerder zeggen dat Hardstyle het weer helemaal word :D Wat mij overigens niet uit hoort. Heb liever niet dat ik op de ticketsale-dag van Defqon ofzo minimaal 1 uur vantevoren voor men pc moet gaan zitten.

Lyst 24-01-2009 @ 20:42:21

@ Peter inderdaad, dat dacht ik ook zo over.
Maar die zelfde mensen die hardstyle nu geen ruk aanvinden, vinden het straks allemaal wel mooi, simpelweg omdat het de hype is. Het is een tijd terug dat ik TMF heb gezien, maar wat een zielig publiek. 2 van de 4 mensen kunnen nog niet eens met een telefoon over weg, 1 kan niet tot 2 tellen en de laatste moet iedereen de groetjes doen, omdat z’n brommerrijbewijs heeft gehaald. Geweldig!

En ik zie de humor van tomatenplukker ook niet echt in, maar dat zal wel westlandse humor zijn.
Hopelijk krijgt showtek na dit incident door, dat ze de verkeerde weg aan t inslaan waren.
Althans ze hadden het wel over dat de scene niks met TMF te maken wil hebben.

Bu�ntie 24-01-2009 @ 21:00:50

Wat een trieste lui zeg.. Het nummer is misschien wel grappig maar je kan het niet maken tegenover de DJ’s en het Label.

En dat programma is helemaal een drama, stelletje amateurs :confused:

Respect voor Showtek
Hardstyle is dood, hou op..
Het leeft overal, en vooral in het buitenland

Maargoed het maakt mij verder niet uit als ik maar los kan gaan 16x per jaar :cool:

heggico 25-01-2009 @ 14:21:59

Hardstyle dood??? het groeit juist steeds meer :)

RJBanthum 26-01-2009 @ 10:09:50

Ik vind het ook wel tof dat showtek dit gedaan heeft, maar hoeveel nut het nou precies heeft. Het leek toch nog steeds op een promotie act voor de tomatenplukkers… Maar het statement is in ieder geval gemaakt :)

Vraag me alleen af wat het tmf publiek hier van vind… persoonlijk vind k tmf steeds minder goed worden, ze proberen allerlei ongein en noemen zichzelf ook nog eens cool, de muziek is zeer matig, zelfs q-music draait beter… oneindige reclame (kunnen ze misschien niks aan doen) en de hele tmf industrie draait op domme jopies die nog geen ei kunnen bakken, waarvan er elk jaar eentje benoemd wordt tot nieuwe ‘dope’ vj. Zeer matig :-/

Khadber 26-01-2009 @ 10:45:35

@ RJBanthum:

Eens. Ik vind TMF ook steeds meer afglijden. Misschien is het de leeftijd, ik ben ondertussen ook al redelijk over elke vorm van top 40 heen gegroeid (ik kan zelf wel bepalen wat leuk is, hoeft een lijst niet voor mij te doen). Het kan ook zijn dat TMF afgegleden is of een combinatie. Ik mis Mental Theo op TMF, Bounzz & MT On The Road waren geniale programma’s. Ging die naar 1 of ander Hardcorefeest om daar iedereen lekker te filmen etc.

Het is de laatste tijd gewoon wat te “nep-cool”.

Jur 26-01-2009 @ 12:17:56

Wat een pauperzender, wat een pauperpresentatrice, wat een pauper tomatenboeren….

Jor-D 26-01-2009 @ 12:19:17

@Jur: AMEN!

Wesley 26-01-2009 @ 13:48:19

Moet je voor de lol eens op de hyves van die harold “Boldhead” kijken.
Echt van die gasten die helemaal trots die kerel de hemel inprijzen en Showtek triest vinden omdat ze voor hardstyle opkomen. Nee, lekker muziek jatten.. met je poten van andermans producties afblijven zonder toestemming!! BAH!
Hoe kun je nou trots zijn op een nummer dat ten eerste over tomaten gaat en waarvan je de muziek nog niet eens zelf hebt geproduceerd??

Martin 26-01-2009 @ 14:31:36

@RJBanthum

jij komt ckrs uit bergentheim ofniet?:P
daar hebben wij er wel verstand van;)

Ool / Tesseract 26-01-2009 @ 17:41:56

Geloof dat de meesten hier, meneer Jor-D incluis, niet echt hebben opgelet bij die uitzending… Die gasten van Boldheadz hadden gewoon voor de gein een edit van Cocaine Motherfucker gemaakt, waarna die DJ Maurice oetlul er met hun vocals en Get Up vandoor ging. Lekkere promotie-uitzending voor die gast trouwens.

Opzich leuk dat Showtek langs kwam, en ook Dutch Master verdedigde, maar ze hadden DM best even mogen noemen. Ze zaten er verder sowieso idioot braaf bij, hebben in wezen niks zinnigs gezegd – deze gelegenheid lijkt mij dan juist een buitenkans om het publiek te laten zien waar je voor staat en hoe achterlijk die hele TMF apresskihut shit wel niet is, maar helaas was het vooral extreem voorzichtig politiek gezever.

Jor-D 26-01-2009 @ 17:47:50

Uhm, ik heb die uitzending een paar keer bekeken, en heb wel degelijk opgelet. De voornaamste reden waarom ze daar zitten is om de Tomatenplukkers remix van “Dutch Master – Get Up”, want daar is een TMF Videoclip van gemaakt.
Dat van Cocaine Motherfuckers hoort er ook bij, maar is niet DE reden waarom ze daar zitten.
(moet je even goed opletten hoe ze het gesprek beginnen…)

Khadber 26-01-2009 @ 18:02:36

Ik verbaasde me eigenlijk ook over het feit dat Dutch Master niet genoemd is, aangezien ook hij hierin betrokken is, en zij niet alleen voor zichzelf zitten. Alhoewel ze natuurlijk wel de eigenaren van DMW zijn.

Jor-D 26-01-2009 @ 18:06:52

Hij is wel vernoemd, zie de quotes die ik eruit heb gehaald… -_-

Martin 26-01-2009 @ 19:50:57

laat ze gewoon een apparte tmf hardstyle zender doen net als dat ze tmf dance, tmf pure en tmf nl hebben laat ze dan ook tmf hs doen ofso;)

Khadber 26-01-2009 @ 20:32:19

@Martin:

Als ik iets NIET zie zitten is dat het wel.. Sorry!

Martin 26-01-2009 @ 21:28:03

haha wat dan niet? :p
haha nee grapje;)

tis ook niet goed denk ik voor hs

Ool / Tesseract 26-01-2009 @ 21:35:47

Wat Khadber bedoelt, en ik ook, is dat ze Dutch Master nergens bij naam noemen.

Wat ik ook bedoelde, is dat je in het artikel schrijft dat Boldheadz samen met DJ Maurice de boel geript hebben. Mijns insziens hebben de Boldheadz (en ja ik vind het ook maar een simpele bedoening, maar goed) niet zoveel verkeerd gedaan; gewoon een edit voor de lol. Die gladjanus, apres-ski-mooi-glimlachen-lul van een Maurice, die is gewoon erg schaamteloos bezig geweest. Komt ie ook nog eens aan met een ontzettend slechte ‘remix’!

Khadber 26-01-2009 @ 21:48:52

@ hierboven:

Jij denkt er precies hetzelfde over als ik dat doe, ik vind een remix voor de lol maken prima, gewoon kleine edit voor een klein feesje is toch geen schande?
Er komt vervolgens 1 of andere mafkees aankloppen om hem uit te geven en er een release van te maken.. Belachelijk!

(Overigens hoor ik genoeg verhalen dat dat gedrocht gedraaid word.. Zonde!)

wouter van der zwan 27-01-2009 @ 10:46:52

tering tmf, hardstyle is dood?
tmf stinkt, samen met de tomatenplukkers, stelletje boeren…
slechte zaak dat hardstyle op tmf aan de orde is, en nu maar hopen dat het niet doorslaat

Josh-T 27-01-2009 @ 10:55:55

Poll: Is TMF dood?…

:p

Peter 27-01-2009 @ 13:10:22

Ze zaten er verder sowieso idioot braaf bij, hebben in wezen niks zinnigs gezegd – deze gelegenheid lijkt mij dan juist een buitenkans om het publiek te laten zien waar je voor staat en hoe achterlijk die hele TMF apresskihut shit wel niet is, maar helaas was het vooral extreem voorzichtig politiek gezever.
————–

Jij had liever gezien dat Duro die gasten effe verrot sloeg op tv? Wees realitisch man … daarbij als hun een agressievere houding hadden aangenomen had de hardere dance het weer gedaan. Dan was het ook niet goed geweest.. was iedereen in die wereld een opgefokt type volgens de media.

Wellicht is Dutch Master bewust niet genoemd in overleg met Dutch Master zelf. Die wil zijn naam liever niet op TMF hebben ..? Anders zouden ze er vast niet zo omheen lullen en hem gewoon bij naam noemen of meenemen.

RJBanthum 27-01-2009 @ 13:26:29

Lol ja, inderdaad kom ik uit bergentheim :P

In de programma’s op TMF wordt alles kapot gemaakt… dat komt omdat heel veel irritante jongeren het leuk vinden als iets kapot wordt gemaakt, en helemaal op tv, want dan kunnen ze het ongestoord leuk vinden zonder dat ze er verantwoordelijk voor zijn…
De muziek op TMF is gewoon mainstream en dat waardeert de meerderheid sowieso wel. Maar als er dan muziek bestaat die liever niet met de fratsen van TMF geconfronteerd wil worden, vind ik dat je dat dan ook niet mag uitlokken door een remix van zulke muziek te maken en vervolgens met clip te releasen. Je jat toch geen succes van iets wat helemaal niet van jou publiek is? Bovendien weet ik zeker dat de helft van alle tomatenplukker aanhangers het zo’n leuke plaat vinden omdat de gabber er min of meer belachelijk mee gemaakt wordt. Niet omdat ze het zulke goede muziek vinden.

Ik vind dat uiterst hypocriet en de jongens en meisjes van tmf met de grootste bekken zijn eigenlijk de grootste verziekers van heel veel mooie dingen.

San Miquel 27-01-2009 @ 13:54:12

Ga anders even op TMF vragen of Hardstyle dood is…. Hardstyle publiek is GEEN Jump publiek!!

Martin 27-01-2009 @ 14:48:34

En de meeste mensen die naar TMF kijken luisteren vaak ook geen Hardstyle denk ik

Jim 27-01-2009 @ 23:01:47

Ook zo mooi op het einde. Als dat paprika troepje word gedraaid. Zie je die wouter echt kijken van: “Mokay, zet het nou maar uit -_- “.

HardStyler 28-01-2009 @ 11:32:14

Ik vind dat die 2 kerels wel nen ‘Air’ hebben :p
die voelen zich nog goed voor zo’n track te draaien
SHAME ON YOU !!!

Neilio 25-01-2011 @ 11:36:23

WTF, er zit niet eens een kick in die remix…
Alleen een hardkick10 sample zonder bas ?!?!?!
Wat een flapdrol die apres ski mongool

Reageren