Showtek presenteert: ‘Crazy Collabs’

Na twee succesvolle albums, verschillende nummer 1 producties, uitverkochte optredens over de hele wereld en een muur vol met awards presenteert Showtek nu hun nieuwste project, dat de Elektronische Dance Scene op haar grondvesten laat schudden. Showtek presents: “Crazy Collabs”.

Crazy Collabs is een serie van grensoverschrijdende samenwerkingen met DJ’s / producers uit alle hoeken van de Electronische Dance Scene die verder gaat dan genres en het “hokjes denken” volledig achter zich laat.

Hun eerste Crazy Collabs release met Tiësto afgelopen juni werd met veel verbazing maar ook met een overweldigend enthousiasme ontvangen. Al weken staat de track wereldwijd in verschillende hitlijsten. Nu is de tweede Crazy Collab een feit: Hardwell & Showtek – “How We Do” vliegt, sinds de release op 30 juli, de hitlijsten in, werd nummer 1 op Beatport en creëert een nieuwe rumble bij vriend en vijand. De bijhorende videoclip is door MTV USA opgepikt en heeft ondertussen de status ‘most viewed’ meegekregen.

De twee Eindhovense broers Wouter en Sjoerd hebben zich nooit laten leiden door iets anders dan hun eigen richtingsgevoel. Dat je daar offers voor moet brengen is duidelijk. Sjoerd Janssen: “Als je jezelf losmaakt van een bepaald genre en doet waar je hart ligt, is het voor de buitenwereld niet altijd even helder waar je mee bezig bent. Zeker niet als je twee broers bent die als leidraad hanteren: ‘Beter eigenwijs tegen de stroom inzwemmen en flink wat rimpels maken aan het oppervlak, dan met de stroom mee zwemmen en onzichtbaar opgaan in de rest. “

Als het aan Showtek ligt zouden er geen grenzen of beperkingen moeten zijn in het creëren van muziek! Wouter Janssen: “Wat is er mis met gewoon je hart volgen als het gaat om creatieve uitingen of beter nog, met alles wat je doet in je leven? Muziek maak je in de eerste plaats voor jezelf, daarna pas voor de buitenwereld. Als je de volgorde omdraait loopt het nagenoeg helemaal vast met de evolutie van muziek.”

De Showtek broers zijn binnen een paar jaar doorgeschoten naar de absolute wereldtop! Door de drukte die dit met zich meebrengt hebben ze sinds kort de hulp ingeroepen van hun alter ego’s: “Baldy & Cresty” (Kale & Kuif). Op deze manier laten ze met een knipoog zien wat er zoal gebeurt in het bizarre leven van twee jonge superster DJ/producers. Dus laat Baldy & Cresty je meenemen op hun pad van ‘Crazy Collabs’ waar ze zonder beperkingen hun muziek vol beats en bassen de wereld inslingeren. Géén genres, geen gezeik maar gewoon doen! Pure passie laten tellen, barricades plat lopen en lol hebben, waar dan ook en met wie dan ook!

Bekijk hier het meest recente Showtek interview over hun kijk op muziek:

CRAZY COLLABS part 1 Tiësto & Showtek – Hell yeah!
YouTube Preview Image

CRAZY COLLABS part 2 Hardwell & Showtek – How We Do
YouTube Preview Image

Aanstaande CRAZY COLLABS

Showtek & Bassjackers

Showtek & Noisecontrollers

Binnenkort worden er meer crazy collabs onthuld



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 15-08-2012 om 21:00 door Jor-D | Translate:

Reacties (20)

Plaats reactie
Maximize 15-08-2012 @ 21:32:11

Dik! :D

stefaneke 15-08-2012 @ 21:37:00

Hopen een plaat a la sludge

urbandesigner 15-08-2012 @ 21:39:36

Toch nog een sneer geven he…

bRt_ 15-08-2012 @ 22:37:52

How we do is vet!
Benieuwd naar meer!

hurricane 15-08-2012 @ 22:58:08

Ze doen het toch maar weer even ;)

Perry’d 15-08-2012 @ 23:13:36

Hell Yeah, How We Do & de TBA met Showtek zijn echt super dik, benieuwd naar de collab met Excision en natuurlijk ook de andere collabs :)

Wildstylerz 16-08-2012 @ 00:40:11

die met noisecontrollers is echt heel bruut

Perry’d 16-08-2012 @ 11:25:42

oh TBA met Showtek moet met Noisecontrollers zijn :P

Oxygene 16-08-2012 @ 13:18:23

Sorry, vind dit niets meer met hardstyle te maken.. Hoor geen enkele invloed van Showtek.

Luxion 16-08-2012 @ 14:25:36

dat is hun bedoeling van het album ook totaal niet geloof ik >.<

Tienus 16-08-2012 @ 18:21:49

Showtek & Zany – 2 Devine ?? Wordt daar nog iets mee gedaan denken jullie?

Sunboom 16-08-2012 @ 22:18:18

Tja, Showtek. Nog altijd gemengde gevoelens daarover. Heel veel respect voor hoe ze alles doen als personen, maar laten we eerlijk zijn: de muziek die ze nu maken is echt best wel mainstream en simpeltjes geworden en daarnaast is het gewoon heel jammer om zulke muzikale talenten te moeten missen in de scene. Hardstyle tracks van Showtek blijven voor mij toch een aantal van de meest bijzondere tracks en ik had heel graag gezien hoe Showtek hardstyle anno 2012 gemaakt had.

Ben daarom dus ook wel heel benieuwd naar die collab met Noisecontrollers, dat kan nog best wel eens heel bijzonder worden gezien meneer Oskam ook een genie is dat zich niet aan hokjes houdt…

hsgroningen 17-08-2012 @ 12:01:54

Interessant! Vind de collabs met Tiësto en Hardwell nog niet echt heel flitsend, maar ik weet zeker dat er leuke dingen aan gaan komen. (Noisecontrollers bv.)

Klementino 20-08-2012 @ 14:14:07

Ik heb over het algemeen niks tegen een commerciele instelling, daar hou ik me niet zo mee bezig. Het is immer hun werk en zonder geld kun je niet leven. Maar wat de broers Showtek hier doen is wel erg de profiteur uithangen, en nu verbaast zijn dat mensen in de war zijn.

Dat ze andere muziek willen maken daar is niks mis mee. Dat is inderdaad een eigen keuze en dan kan je als fan hoog of laag springen maar daar kan ik zelf alleen maar respect voor hebben. Wat mij betreft hadden ze dan wel even een ander alias aan moeten nemen. Showtek zoals de meesten het kennen staat voor iets heel anders dan de tracks die ze nu maken. En als ze dan zo radicaal tegen de stroom in willen gaan dan moet je niet schromen om op 0 te moeten beginnen.

Het lijkt er sterk op dat ze alleen de naam Showtek aangehouden hebben vanwege de naamsbekendheid die ze al hadden bij de switch. Dat is niet eerlijk ten opzichte van de oudere generatie(die de roots van Showtek als de ware Showtek beschouwd) en ook niet tegenover de nieuwelingen uit de house-scene die wellicht verward zijn met oude youtube uploads(die zullen wellicht net zo denken als hardstyle-liefhebbers over deze house-meuk).

watcherob 21-08-2012 @ 22:36:37

@Klementino
Waarom moeten ze een andere naam nemen? Natuurlijk gebruiken ze hun eigen naam als springplank naar iets nieuws. Ze zouden gek zijn als ze het niet deden. Het is hun eigen naam, hun eigen reputatie en hun eigen nieuwe weg. “Niet eerlijk ten opzichte van de oudere generatie?” Mensen die naar bepaalde artiesten luisteren denken altijd dat ze iets kunnen eisen. Je kiest zelf waar je naar luistert en wie je support. Bevalt die artiest je niet meer dan hou je daar mee op. Dat zijn de keuzes die je hebt. Een artiest is de luisteraar niks verplicht. Showtek heeft besloten andere muziek te gaan maken dan hardstyle, prima toch.

Borcheld11 22-08-2012 @ 14:29:04

Ben het toch eens met klementino.
wat ze allemaal gaan doen is goed.
alleeen jammer dat ze geen andere naam hebben verzonnen.

Klementino 22-08-2012 @ 16:08:08

@watcherob
Uiteraard is het hun eigen keuze. Ik vind het dan alleen wel vervelend dat er steeds modder over en weer gegooid. Bergen kritiek, veroorzaakt door onbegrip, ontstaan door een styleswitch onder een zeer bekende naam in de hardstyle scene. Dan nu de sneer van Showtek richting de hardstylescene hierboven.

Met hun visie is niks mis, als dit voor ze betekend dat ze hun hart kunnen volgen dan moeten ze dat zeker doen. Maar als je dan fel ontkend dat het allemaal om het geld gaat en dat je gewoon je hart volgt, dan was in mijn ogen het logisch geweest een nieuwe naam te verzinnen.

Showtek is niet voor niks een begrip in de scene, en ik vind zelf ook dat de muziek die ze nu maken geen eer doet aan dat begrip. Het is een kwestie van smaak, maar ik vind het persoonlijk niks. Toch heb ik zeker wel respect voor de keuze die de heren gemaakt hebben. Maar als je dan van de daken loopt te schreeuwen dat je je hart volgt en dat je muziek maakt voor jezelf en niet voor het commerciele succes, en je merkt dat er veel verwarring ontstaat door het aanhouden van dezelfde artiestennaam, dan komt dat niet echt geloofwaardig op mij over.

Prima dat je je hart wilt volgen, hartstikke mooi dat je geen geldwolf bent… heb dan ook de ballen om op 0 te beginnen(wat overigens nooit mogelijk is want via het internet wordt er toch door een bepaald percentage wel de link gelegd tussen showtek en een eventuele nieuwe alias). En als je dat al niet hebt, accepteer de kritiek, doe er misschien iets creatiefs mee, maar die sneer die hier wordt gegeven op mensen die kritiek leveren vind ik zelf totaal ongepast.

Nuracore 22-08-2012 @ 16:33:19

Fantastisch wat die gasten doen, Laten simpel weg gewoon zien dat ze met elk muziek stijl een hit/goede plaat kunnen maken. Ongeacht dat ze van hardstyle afgestapt zijn. Showtek, Ga zo door! stelletje helden. Jammer dat sommige mensen het niet kunnen hebben dat ze simpelweg geen hardstyle meer producen.

watcherob 23-08-2012 @ 01:13:55

@Klementino
Je ziet het in alle genres van muziek dat artiesten soms wat anders gaan doen. Daar hoor je nooit dat die band of artiest dan maar een andere naam moet nemen. Metallica als voorbeeld heeft midden jaren 90 een aantal cd’s uitgebracht die veel softer waren dan hun oudere werk. Daar zijn ze zwaar op bekritiseerd door veel fans maar ik heb nooit iemand horen zeggen dat ze dat onder een andere naam hadden moeten doen.

Showtek maakte lang hardstyle, nu zijn ze een andere weg in geslagen als artiest. De naam Showtek staat voor die 2 gasten niet voor een genre. Het heeft niks met ballen te maken om op 0 te beginnen, het is zakelijk gewoon heel dom en totaal onnodig. Daarbij kun je met je hart muziek maken en tegelijkertijd een goed zakelijk besef hebben en zo veel mogelijk geld willen verdienen. Wie wil dat nu niet.

Reageren