Vergunning Project Hardcore 2011 ingetrokken

De Gemeente Zoetermeer heeft zojuist aan b2s medegedeeld, dat zij ondanks de jarenlange samenwerking en de goede voorbereiding voor het evenement Project Hardcore 2011 de vergunning heeft ingetrokken. Dit heeft te maken met een verbouwing die onlangs heeft plaatsgevonden in de locatie waar het evenement gehouden wordt, de PWA SilverDome in Zoetermeer. Door deze verbouwing worden er nieuwe brandvoorschriften geëist en een zogeheten TNO-Rookvultijdenmodel. Dit zijn officiële rapporten die vanuit de locatie tijdig hadden moeten worden ingeleverd bij de Brandweer en Gemeente. Helaas is dit ondanks meerdere verzoeken vanuit b2s als organisatie en vanuit de Gemeente niet gebeurd. Dit betekent dat het aantal toe te laten bezoekers slechts 1500 is, terwijl er duizenden kaarten meer verkocht zijn.

Daardoor kan de Gemeente Zoetermeer niet anders dan doen besluiten het evenement af te gelasten omdat de algemene veiligheid niet meer kan worden gewaarborgd. Wij als organisatie betreuren deze zaak enorm en zijn met stomheid geslagen. Wij hebben er alles aan gedaan om er alsnog voor te zorgen dat Project Hardcore 2011 doorgang kon vinden, maar dit mocht helaas niet baten.

Twee dagen voor de start van een opbouw is het voor b2s als organisatie niet meer mogelijk om een andere oplossing te zoeken voor dit grootschalig evenement en B2S kan dan ook niet anders dan zich neerleggen bij dit besluit. b2s staat voor kwaliteit en dat kunnen ze op deze manier niet waarborgen. Bezoekers betalen veel geld voor een kaartje en daar willen ze als organisatie het beste voor geven. Dit wordt b2s nu afgenomen door middel van het intrekken van een vergunning. B2s vindt dit enorm spijtig voor alle bezoekers die een kaartje hadden voor Project Hardcore. Iedereen leefde er enorm naar toe.

Alle mensen die al in het bezit zijn van een ticket voor a.s. zaterdag krijgen automatisch via Paylogic, de ticketpartner van b2s, hun geld zo snel mogelijk teruggestort.

Bron: B2S.nl



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 20-09-2011 om 17:49 door Jor-D | Translate:

Reacties (35)

Plaats reactie
Sunrise8 20-09-2011 @ 17:52:35

WAT een hoerengemeente. Vorig jaar zo goed vermaakt en nu gaat de gemeente dwarsliggen

baskeeh 20-09-2011 @ 17:52:39

Da’s echt klote dit!

Rammelslakje 20-09-2011 @ 17:53:10

Echt ongelooflijk. Zeker kut voor de mensen die hier zo erg naar uitkeken :mad:

bassmachine 20-09-2011 @ 17:53:26

Lekker dat ze daar nu mee komen. Dat ze de vergunning intrekken. Toch maar beter dat B2s volgende keer een andere lokatie gaat zoeken voor dit feest

Chukkels 20-09-2011 @ 17:53:40

Godverdomme, vieze gore tyfusbende!

Firetrap 20-09-2011 @ 17:54:04

haha wat een trieste boel, zo’n gemeente geeft dat ook niet ff eerder aan ..

stefaneke 20-09-2011 @ 17:54:23

Heftig dit, een halve week van te voren!

Dan-E 20-09-2011 @ 17:54:27

Erg treurig, zeker voor de mensen die er naar toe geleefd hebben!
Maar, al met al, kan B2s er niks aan doen, en waarom laat de gemeente dit dan 2 dagen voor de opbouw weten en niet wat eerder? Ze wisten echt al wel dat er zoveel mensen opaf kwamen en dat dit al geruime tijd niet kon..

Maarja, niks aan te doen!

dennis 20-09-2011 @ 17:55:09

Dat is wel heel klote voor de mensen die hier naar toe geleeft hebben.

TOm 20-09-2011 @ 18:03:59

Zoetermeer schaam je! Zaterdag rellen in gemeente Zoetermeer ;)

Roan 20-09-2011 @ 18:04:29

Jammer voor de mensen die hier heen zouden gaan!

Mol 20-09-2011 @ 18:10:27

Ik snap niet waarom jullie allemaal fitten op de gemeente?
Zoals ik het lees is dit gewoon een harde faal van de Silverdome BV?

Firetrap 20-09-2011 @ 18:11:58

Ben geen gedupeerde maar stel hè, je heb al een busreis via ET geboekt, zou je dat geld dan ook terugkrijgen of heb je dan maar mooi pech?

Firetrap 20-09-2011 @ 18:12:58

@Mol, idd verkeerd gelezen, fuck you silverdome

R-shot 20-09-2011 @ 18:17:13

gemeente is goed hoor ik woon der zelf haha :P alleen beetje jammer van silverdome dat het zo slecht gegaan is.

D-Sign026. 20-09-2011 @ 18:23:47

silverdome officeel boycotten voor alle b2s evenementen ?(A)

Tony 20-09-2011 @ 18:27:50

Klinkt inderdaad als fout van Silverdome, zij hadden informatie aan de gemeente moeten aanleveren.

badciepo 20-09-2011 @ 18:56:21

DIT IS KUT HE…! Niet te geloven wat een faalactie van die lui van Silverdome:(
En dat ze dat dan ook zo kort tevoren pas laten weten aan b2s…
Kost een kapitaaltje dit soooow..
Erg droevig, zeker nadat editie vorig jaar zo retegeil wat!

Stefanoviic 20-09-2011 @ 19:13:45

lelijk voor de mensen die zouden gaan :(

PierrePruuk 20-09-2011 @ 19:22:11

Crystal Venue gaat nu een hardcore area hosten op Inception.

J.orisss 20-09-2011 @ 19:54:00

vreselijk als je hiernaar uitgekeken hebt…….

E-rik 20-09-2011 @ 19:55:20

buuuh, behoorlijk zuur dit voor de mensen die hier heen wilde gaan!

Grendiner 20-09-2011 @ 20:24:19

Bommen op het gemeentehuis denk! :p

patrickjeb 20-09-2011 @ 21:00:23

Iedereen naar inception! :D

Mol 20-09-2011 @ 21:15:34

Het wordt tijd dat mensen eens tekst gaan lezen ipv kopjes :p
Moet bekennen dat ik de Silverdome ook geen superfijne locatie vind.
Warm en het geluid klinkt niet fantastisch

conservo 20-09-2011 @ 21:22:23

Wat een extreme faal van de silverdome zeg! Niet normaal.

conservo 20-09-2011 @ 21:26:14

Trouwens is dit vooral erg voor B2S. De bezoekers missen een van de vele feestjes, vervelend. Maar wat denk je hoeveel weken aan voorbereiding hier al aan vooraf is gegaan, wat dat allemaal kost. Dat zal een flinke financiële strop zijn.

Dj Unique 20-09-2011 @ 22:08:51

Ik vind de Silver(sauna)dome toch een ruk locatie door zijn enorme hitte/drukte. Als je een halfuur met je glas in je handen staat issie weer aangevuld door het condensvocht wat van het dak naar beneden valt.

Daarnaast vind ik het wel erg balen voor B2S dat hun dit weer mee moeten maken :S

KSwoosh 21-09-2011 @ 00:19:43

:cry:

SavH 21-09-2011 @ 00:45:13

Dit betekent zeker ook hetzelfde voor Knockout?

Der Rudii 21-09-2011 @ 01:05:01

mooi KUT! kijk al maanden uit naar dit feest…..
Balen als een stekker

Parvuz 21-09-2011 @ 13:00:37

Lekker op tijd ook.

Khadber 21-09-2011 @ 16:52:20

Zonde voor de bezoekers, de DJ´s en B2S. Met name Mad Dog heeft hier geloof ik al flink wat tijd in gestoken, toch wel een flinke domper om dan af te gelasten.

LucR 22-09-2011 @ 14:48:05

Wordt de CD wel uitgebracht?

AlexO 22-09-2011 @ 18:39:29

@SavH
Alleen als PWA Silverdome nog steeds geen nieuwe vergunning heeft aangevraagd tegen die tijd.

Reageren