Weigering vergunning voor Sector 01 in de TT Hall te Assen

Digital Attack Events heeft in juli 2009 een aanvraag ingediend voor een evenementenvergunning ten behoeve van ‘Sector 01’, 22 mei 2010 in de TT Hall te Assen. Deze aanvraag is tot hun verbazing op 23 december 2009 door gemeente Assen afgewezen. De gemeente stelt in het besluit dat ‘recent onderzoek heeft uitgewezen dat de muziek die ten gehore gebracht zal worden, niet kan voldoen aan de gestelde geluidsnormen.’ Met andere woorden: Het is (voorlopig?) afgelopen met houseparties in de TT Hall.

Organisatie Digital Attack Events vertelt:
“In een persbericht laat de gemeente weten “voortaan alleen nog een vergunning af te geven als organisaties harde garanties geven dat geluidsnormen niet worden overschreden.”

De gemeente Assen heeft van Digital Attack Events nooit geëist dat zij zich aan de geluidsnormen dient te houden. Het college heeft tot onze grote verbazing ruim vijf maanden na de vergunningsaanvraag slechts besloten de vergunning te weigeren op grond van de soort muziek. Aangezien het juridisch onrechtmatig is op deze grond een vergunning te weigeren, heeft Digital Attack Events bezwaar ingesteld tegen deze beschikking.

Digital Attack Events werkt, in tegenstelling tot organisaties die eerder dance-evenementen in de TT Hall organiseerden, nauw samen met geluidexperts om binnen de geldende milieueisen ten aanzien van geluid te blijven. Er worden nieuwe technieken aangewend om zoveel mogelijk decibel op de dansvloer te realiseren en zo weinig mogelijk daarbuiten. Vanaf het moment van vergunningaanvraag heeft Digital Attack Events meerdere malen aan de gemeente kenbaar gemaakt mee te willen denken en mee te willen werken aan oplossingen ten aanzien van geluidsoverlast.

Omdat Digital Attack Events een groot belang heeft de vergunning alsnog zo snel mogelijk te ontvangen en omdat zij snel duidelijkheid wil verschaffen aan de (potentiele) bezoekers is de rechter verzocht te bepalen dat het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Assen binnen zeven dagen na uitspraak een beslissing moet nemen op het bezwaarschrift van Digital Attack Events. De rechtbank heeft ons verzoek inmiddels in behandeling genomen.

Wat ons betreft gaat Sector 01 gewoon door, de voorbereidingen en kaartverkoop zijn al maanden in volle gang. Wij zien het bovendien primair als onze verantwoordelijkheid om binnen de geldende milieueisen te opereren en wij staan ervoor dat het evenement binnen de geldende geluidsnormen zal plaatsvinden. Wij willen een kwalitatief hoogstaand evenement neerzetten dat bij succes jaarlijks terugkeert in Assen. Dat kan natuurlijk alleen als je serieus met dit soort zaken omgaat.”

Update 10-02-2010:
Digital attack heeft een update gegeven van de stand van zaken:
“Vandaag vond in de rechtbank van Assen de zitting plaats tussen Digital Attack Events (DAE) en de gemeente Assen. Zoals hierboven vermeld, heeft de gemeente Assen op 23 december 2009 de vergunning voor het evenement Sector 01 geweigerd. DAE is op 24 december 2009 tegen dit besluit in bezwaar gegaan. De gemeente Assen stelt dat ons bezwaar via de voorgeschreven procedure afgehandeld dient te worden. Aangezien een dergelijke procedure weken of maanden kan duren hebben wij de rechter verzocht de gemeente Assen tot spoed te manen. De rechtbank doet morgen uitspraak.”

Sector01-groot

Bron: digitalattack.nl



Volg Hardtraxx op Twitter twitter.com/Hardtraxx en op Facebook: facebook.com/Hardtraxx

Bericht geplaatst op 27-01-2010 om 17:22 door Jor-D | Translate:

Reacties (52)

Plaats reactie
Khadber 27-01-2010 @ 17:24:08

Lekker is dat zeg! Zo’n organisatie breng je gewoon zo veel schade toe als je halverwege de voorbereiding gewoon de vergunning intrekt! En wat moet je tegen iedereen melden die een kaartje heeft?

Jor-D 27-01-2010 @ 17:25:34

… “de vergunning te weigeren op grond van de soort muziek”

Muziekdiscriminatie!

Simizle 27-01-2010 @ 17:29:38

Cultuur barbaren!

Dakpan 27-01-2010 @ 17:31:27

“de vergunning te weigeren op grond van de soort muziek”

Dus MOH mag er ook niet meer komen?

W0uT3R 27-01-2010 @ 17:31:54

Belachelijk! Die kleine gemeenteraad, die waarschijnlijk nog nooit op zo’n feest gewéést is, verpest het hele feest voor een groot aantal bezoekers! Hoop dat de rechter Digital Attack Events gelijk geeft en dat het gewoon door kan gaan!

E-rik 27-01-2010 @ 17:33:45

wat een aanstellers, op grond van de soort muziek, jonge jonge jonge….zwak

Khadber 27-01-2010 @ 17:34:51

@Dakpan:
MoH & Evolution zijn juist de “boosdoener”.
http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drenthe/article5719002.ece

Rik 27-01-2010 @ 17:38:19

WTF :O

oostzaner 27-01-2010 @ 17:59:08

@ Khadber moet je die reactie eronder is lezen………

Mol 27-01-2010 @ 18:05:06

Vieze ambtenaren die weer een feestje proberen te verpesten! Steek je grijze rok in de fik gek!
Hopelijk komt het er als nog door!

Vik 27-01-2010 @ 18:11:53

Wat een gezeik zeg. Zoiets kun je toch niet maken als de kaartverkoop etc. al in volle gang is?! Ik hoop echt voor Digital Attack dat ze de rechtzaak zullen winnen.

Bisde 27-01-2010 @ 18:14:11

k ben bij evolution geweest. Totdat Tiesto begon was het volume prima, maar toen hij begon werd het volume fors opgeschroefd waardoor ik met piepende oren naar huis ging. Dat kan best wat minder hard de volgende keer.
Geplaatst door Alfred37 op 11:18 22-jan-2010

Als je er niet tegenkan moet je ook niet vooraan 3m vanaf de boxen gaan staan :)

Addo 27-01-2010 @ 18:20:35

Jeeeeeezes mensen, doe even rustig wil je..

Het feest mag inderdaad niet verboden worden met als reden “de soort muziek”.
Dat is reinste discriminatie.
Dus een zaak in kort geding zou door Digital Attack moeten gewonnen worden.

Ik weet niet hoe dat zit met het Nederlands recht maar normaal zou dan als het feest door gaat en er wordt echter de geluidsgrenzen overschreden zouden er wel sancties kunnen worden ingesteld in de aard van boetes voor de organisator.

Dat is een redelijke manier, zo dient de organisator op te letten en kan het feest toch door gaan. Als het toch overschreden wordt en het levert die boetes op zal de organisator wel maatregelen nemen.

Klachten in verband met geluidsoverlast zijn er bijna altijd bij feesten/festivals, niet enkel bij Hardstyle/Hardcore/Tekstyle feesten. Sommige klachten zijn gegrond, andere niet. Als de klacht echter gegrond is, een feest die in de buurt uit zijn nachtrust houdt bijvoorbeeld, dan mogen ze van mij gerust zo’n feest verbieden. Er zijn genoeg feesten waar het wel lukt de geluidsnormen te respecteren, waarom zou het hier niet lukken? Als het niet lukt dan ligt de verantwoordelijkheid bij de organisator en dan mag die het afblazen.

Het genot van paar duizend feestvierders of zo mag niet boven het algemeen welzijn van de bevolking in de gemeente komen te staan. Denk je dit wel dan moet je toch dringend even inbinden.

Laat het recht hier gewoon zijn werk doen en normaalgezien komt het feest er wel. Al diegene die denken ‘ambtenaartjes die een feest willen verpesten’ in de aard van Mol zijn comment. Denk wat verder dan je neus lang is en gebruik je verstand.

G1LL 27-01-2010 @ 18:40:39

pff..

Timmer 27-01-2010 @ 19:04:52

Gewoon dom, verder geen worden aan vuil maken

Altijd die kut gemeentes! :p

dellion 27-01-2010 @ 19:06:46

Zeiden ze in almere ook al eens, rot wetten altijd.
Cultuurbarbaren.
:cry:

GreenX 27-01-2010 @ 19:27:10

Ik snap niet waar de overlast vandaan komt. De TT hal staat naast de snelweg, zo goed als. Niet midden in de stad.
http://www.tt-hall.nl/pagina/9/Foto%27s.html

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=De+Haar+11+9405+TE+Assen&sll=52.719658,7.108154&sspn=2.289289,4.938354&ie=UTF8&hq=&hnear=De+Haar,+9405+Assen,+Drenthe&ll=52.957972,6.531587&spn=0.017786,0.038581&t=h&z=15&layer=c&cbll=52.958013,6.531749&panoid=JPno2e8NbyBUF2AOQ0twVw&cbp=12,5.4,,0,18.18>

Sommige mensen zijn wel echt azijn zeikers. Hier hebben we 1* per jaar buurt feest op zaterdag avond. Nog zeiken over geluid’s overlast. Maar zelf tot 2 snacht’s de grotste lol hebben in de achtertuin midden in de week.

Hopen dat ze gewoon door gaan met de feesten daarzo.

verdult 27-01-2010 @ 19:35:36

waarom gaan wij niet met zijn allen klagen ik zeg de vlooien markt http://www.tt-hall.nl/agendaitem/1_15/Drentse_Vlooienmarkt.html

Timmeh 27-01-2010 @ 19:57:11

WTF is dat gezeik altijd met geluidsoverlast? Die foto van GreenX: wtf? Der woont gewoon niemand in de omgeving van die hal… Wie moet dan zeiken over overlast? :confused:

Vind dat gezeik zowiezo altijd al bullshit. Met feesten in het Gelredome ook altijd.. 1x in de zoveel maanden is er een feestje, en mensen meteen zeiken. Stuur dan gewoon een excusesbrief ofzo naar de omwonenden. Weten ze wat er komt en kunnen ze ook niet zeiken :mad: :mad:

Wordt altijd schijtziek van dit soort verhalen :mad:

PhresiF 27-01-2010 @ 21:07:02

@ GreenX

Het gaat gewoon puur om de reputatie van de gemeente. Ze willen geen slechte naam krijgen door deze feesten, en dat komt door MOH. En wat helemaal krom is in deze situatie is dat de TT zelf veel meer herrie maakt dan 1 zo’n feestje.

In Arnhem precies hetzelfde probleem. Alhoewel het gelredome een 100 m van een woonwijk aflicht alleen zeik mensen kunnen niet opbrengen om 2 x per jaar effe hun gezeik in te houden. Maar de gemeente zal in dit geval niet zosnel de vergunning in trekken van het gelredome omdat het stadion van hun is , en met zo’n feest krijg je vele malen meer geld binnen halen dan een paar lullige voetbal wedstrijden :p

limabravo 27-01-2010 @ 21:07:28

Erg vreemd dat een gemeente een vergunning kan weigeren op grond van de soort muziek. Laten we hopen dat DAE alsnog de vergunning binnen sleept, voor Sector 01 en daarmee ook voor Evolution, Ravers Religion en MOH.

Hier nog een persbericht:
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/44556/rechtszaak-feesten-tt-hall

Khadber 27-01-2010 @ 21:16:44

Radiofragment: Interview met de organisatie:

http://212.178.73.48/media/radio/293229A2583C5E08C12576B70035932E_WFiles_1.mp3

(Is wel zacht opgenomen)

Rik 27-01-2010 @ 21:23:58

Werkt niet khad.

Khadber 27-01-2010 @ 21:26:21

Gek, bij mij werkt ie helemaal perfect. Wel heel zacht opgenomen zoals ik al zei.

G1LL 27-01-2010 @ 21:27:17

Ik ben nog naar de eerste editie geweest van Masters of Hardcore Pole Position, en een dag later stond er nog wel een leuk bericht in het Dagblad van het Noorden:
Ik citeer effe uit mijn verslag op partyflock: ”Wat ik nog wel leuk vond om even te zeggen is dat er in het Dagblad van het Noorden op de voorpagina (!!!!) een heel stuk stond zondag over ”een feest in de TT-Hal”. Er bleken nog 102 jongeren aangehouden te zijn voor het in bezit zijn van drugs etc etc. Maar wat ik helemaal grappig vond is dat er mensen wakker zijn geworden van de muziek, helemaal geweldig! Ik citeer uit de krant:”Het is nu bijna 4 uur in de nacht en de herrie dreunt door mijn huis. De kinderen zijn wakker geworden en weten niet wat er gebeurt. Het hele huis dreunt op verschrikkelijke, onregelmatige beats. Dit gaat alle regels van redelijkheid en billijkheid te boven.” Geweldig toch!
”. Dit betekend dat de mensen in Assen er wel last van hebben :p . Niet dat het mij boeit, maar dit is toch wel iets waar ik de gemeente in gelijk moet stellen denk ik. Maar toch wel kut!

limabravo 27-01-2010 @ 21:35:31

De gemeente moet gewoon eerlijk zijn. Ze stellen dat grenzen overschreven worden maar over de eerste MOH zeggen ze alleen dat er ‘een piek’ in de muziek is geweest:
http://www.youtube.com/watch?v=NCwBw0kwd3U

Over de tweede MOH zeggen ze dat er geen overschrijdingen zijn geweest:
http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drenthe/article5397843.ece

Ze LIEGEN dus ook gewoon nog want in dit bericht -over MOH 2009- zeggen ze weer wel dat er wel degelijk limieten zijn overschreden:
http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drenthe/article5719002.ece

Josh-T 27-01-2010 @ 23:19:31

G1LL zei: “verschrikkelijke, onregelmatige beats” was rond 4 uur niet Drokz vs Day-Mar aan de gang? :D

GreenX 27-01-2010 @ 23:21:15

@presif

Qlimax was nog te luisteren in westervoort. Maarja was wel met open dak. en wind onze kant op. Niet zeiken, laat mensen feesten.

wibbo 27-01-2010 @ 23:26:32

Die mensen moeten gewoon niet zeuren als ze er niet tegen kunnen ga dan niet in de buurt van een stadion/hal wonen, je weet van tevoren dat daar evenementen worden gehouden. Ook al woonden ze er al voordat er een stadion/hal werd gebouwd dan hadden ze maar bezwaar moeten aantekenen tegen de bouw ervan.

Dustydus 28-01-2010 @ 00:36:09

@ limabravo Op grond van soort muziek niet daarom ligt het nu bij de rechter.

mesnen moeten iets te zeiken hebben anders is het leven ook niet meer leuk (zitten we hier ook te doen ik ook..)

maar kan best begrijpen dat ze veel overlast kunnen hebben denk maar aan resonantie op een of ander manier zullen ze dr last van hebben anders doen ze niet zo veel moeite om te klagen.

zou me niks verbazen als ze het verliezen en het word weggestopt.

C-Mind 28-01-2010 @ 08:07:22

Stelletje Duitsers daar
flikker toch op man
schapenneukers

Wesley 28-01-2010 @ 09:08:20

Wat kunnen mensen bij de gemeente toch soms een stelletje graflijken
zeg. Moet je ten eerste gewoon nooit evenementen organiseren als je
geen geluidsoverlast wilt. Zodat alles over 1 lijn getrokken wordt!
Wil je dat wel, dan had dat hele terein ergens anders moeten neerzetten.

SoundTunerZ 28-01-2010 @ 09:37:31

Pole Position Lap II afgelopen jaar was er echt niks te horen in Assen. Als je buiten stond hoorde je wat bass maar als je even in de bus zat was dat al vrij snel weer weg. Terwijl ze binnen toch wel redelijk hard tekeer gingen. Ach ja mssn hebben ze de lawine pijlen gehoord op t eind xd

D-tail 28-01-2010 @ 11:47:12

ik vind dat de organisatie de juiste instelling heeft en hopelijk zullen ze dit feest op de juiste manier op de benen krijgen. het feit dat hardstyle gediscrimineerd werd door een hardcore feest en een trance feest is niet goed, maar het is een kwestie van tijd om ook buitenstaanders te laten beseffen dat harstyle evenementen niet verkeerd zijn en vaak nog rustig ook.

Ps: +1 @ dusty: zeiken leverd niks op.

Qz. 28-01-2010 @ 12:12:13

Tja, echt discriminatie vind ik het niet.
Er zijn dus 2 of 3 feesten geweest in die hal die de hele nacht duren. Daar zijn veel klachten over geweest van omwonenden (die misschien niet eens in de buurt wonen…)
Nu vraagt een andere organisatie weer een vergunning voor een feest dat de hele nacht duurt, en dus is de gemeente weer bang voor klachten.

De gemeente boeit het echt niet wat voor muziek er gedraaid wordt. Dat is 1 pot nat voor hun. Het gaat hun er alleen om dat het feest gewoon tot 7 uur ‘s ochtends duurt ofzo en dat daar vorige keren veel klachten over waren.

derniels 28-01-2010 @ 13:51:14

maar sowieso wie gaat er in de buurt van de tt van assen wonen voor zijn rust dan ben je dus gewoon een dikke fette — lijer als je ga klagen over geluidsoverlast (dat ben je sowieso al als je dat doe)
iedereen die klaagt zou eigenlijk ook zijn of haar naam en adress bekent moeten maken aan de buiten wereld want dat durfen ze vaak niet stelletje …….!!!!!!!!!!!!!

Atraxisz 28-01-2010 @ 16:11:16

@ derniels
ksnap je boosheid, maar volgens mij wordt er hier niet met kk gescholden..

Jur 28-01-2010 @ 16:55:47

lol, wat een kansloze reactie…

Khadber 28-01-2010 @ 17:19:42

@derniels: beetje volwassenheid zou je goed staan.

frankhardenberg 28-01-2010 @ 18:43:16

beetje openheid is wel goed voor de gemeente! ik ben het met derniels eens, alleen zou ik het 6 sterren woordje dan wel ff weglaten ;)

Lyst 28-01-2010 @ 20:44:59

vette met een f schrijven geeft zijn niveau al aan -.-

HardstyleLover90 28-01-2010 @ 21:20:29

zeer triest, iets verbieden op grond van de soort muziek, dan moet je ook meteen alle concerten en alle muzieksoorten verbieden in de TT hallen van Assen.

Dustydus 28-01-2010 @ 22:36:43

@ Qz het ging hier vooral over het (type muziek) waardoor het niet door ging.
geluidsoverlast is bij alle feesten wel en daar is iets aan te doen.

Citaat:
Het college heeft tot onze grote verbazing ruim vijf maanden na de vergunningsaanvraag slechts besloten de vergunning te weigeren op grond van de soort muziek.

gaan ze niet winnen denk ik.

Ga ik een klacht in dienen over K3 :O hihi

Assen 28-01-2010 @ 22:39:37

hehe baggelhuizen staat weer te zeiken bij het gemeentehuis altijd weer zelfde liedje word er gek van.

Ik woon zelf in assen dus ik weet waar ik over praat, zijn altijd de zelfde mensen die zeuren.
Mensen uit Baggelhuizen pleur een eind op!!
en laat die feesten gewoon doorgaan!

Donkey controller 02-02-2010 @ 10:55:57

Wat ene mongolen, gewoon muziek racisten!! :cry:

Sjaakie Polak 02-02-2010 @ 11:11:33

@ Khadber: de vergunning is niet ingetrokken. Gemeente heeft besloten voor het desbetreffende evenment geen vergunning te verstrekken. Dat is wat anders. ;-)

WIJNUH 10-02-2010 @ 13:04:54

@ sjaakie polak: het komt op hetzelfde neer: geen vergunning voor Digital Attack Events en dus geen Sector 01 in de TT Hall in Assen

Khadber 11-02-2010 @ 09:54:03

UPDATE:
Zitting is gisteren geweest. Vandaag zal de uitspraak zijn! 13.00 uur.

Jur 11-02-2010 @ 21:46:52

En en en en en en?

Michel 15-02-2010 @ 11:28:28

Al meer bekend over de uitspraak?:D:D

[G][A] 05-03-2010 @ 11:13:30

Even om het in het kort samen te vatten..
Gaat sector 1 nu door of niet?

Reageren