Review: Max Enforcer – Lost In Paradise

Max Enforcer, één van de pioniers van de hardstyle scène komt na anderhalf jaar weer met een solo release. Veel mensen zullen Max Enforcer ongetwijfeld kennen van zijn tijd bij Seismic Records, het inmiddels overleden label van The Beholder & Panic, dat absoluut zijn stempel heeft gedrukt op de hardstyle scène.

Natuurlijk staat Max Enforcer ook bekend om zijn hardcore alias: Evil Activities, één van de grootste namen in de hardcore. Het is duidelijk dat het bij Max Enforcer meer draait om kwaliteit dan om kwantiteit, zo dateert zijn vorige solo release, Time To Rock alweer van anderhalf jaar terug. Onlangs richtte Wildstylez het label ‘Lose Control Music’ op, Max Enforcer verhuisde hier ook naartoe en eind september werd daar de eerste samenwerking tussen Wildstylez en Max Enforcer uitgebracht: Lose Control. Hoewel Max Enforcer overduidelijk heel goed overweg kan met zowel het hardere als het euforische werk, zijn het vooral de euforische tracks die de laatste jaren hun stempel hebben gedrukt, zo scoorde hij met Gold één van de, zo niet de grootste zomer hit van 2010. Deze derde release op Lose Control Music is een echte zomerplaat en een absolute hit.

Lost In Paradise
Lost In Paradise werd voor het eerst ten gehore gebracht op Defqon.1 Festival 2013, de lovende reacties volgde snel en het was gauw duidelijk dat het om een echte zomerse plaat ging. Max Enforcer heeft met onder meer Epic, Dilemma en natuurlijk zijn melodieuze meesterwerk Gold al bewezen dat hij heel goed overweg kan met euforische hardstyle. Met Lost In Paradise bewijst hij dat opnieuw.

De intro bevat weinig interessants, de vocalen ‘’I’m Lost In Paradise’’ worden gezongen en de melodie pitcht enigszins. De break wordt vervolgens ingeluid door een gitaarsynth die langzaam opbouwt naar een opzwepende melodie die je meteen een zomers gevoel geeft. Catchy vocals kunnen natuurlijk ook niet misstaan en de track geeft je in de break al een heerlijk wegdromerig gevoel. De climax is een bom van vrolijke energie en bevat ook de screeches die in de intro te horen waren. De 2e climax wordt opgebouwd door zang en dit wordt ook doorgezet in de 2e climax. De outro is hetzelfde als de intro. Live is de plaat zonder meer een absolute ‘crowdpleaser’ en wordt je meegezogen in de heerlijke opzwepende, energieke melodie en vocalen.

Nu ongeveer vijf maanden nadat de plaat voor het eerst werd gedraaid krijg hij in de koude maanden eindelijk zijn release. De plaat krijgt een hoop support en zal ook de komende jaren, zeker op festivals nog heel erg vaak gaan langskomen. Met Lost In Paradise en het tekenen bij Lose Control Music geef Max Enforcer een duidelijk signaal af in welke richting hij wil gaan produceren, mooie melodieën, energieke sounds, een hoop sfeer en wellicht zelfs een beetje innovatie. Lost In Paradise is een absolute hit en verveelt zeker niet gauw.

Lost In Paradise
Kicks 7/10
Mid intro 6/10
Melodie 10/10
(Anti)Climax 10/10
Outro 6/10
Sfeer 8/10
Drive 7/10
Algehele beoordeling 7.7/10

Conclusie
Met Lost In Paradise bewijst Max Enforcer andermaal dat hij enorm veel gevoel en energie in zijn melodieën kan stoppen. Zijn werk op Seismic Records en Tillt Records was natuurlijk een enorm succes, zo bracht hij een aantal sterke platen naar buiten zoals: Catchin Up, Fade To Black en natuurlijk Loudness. Ongeveer halverwege 2010 ging Max Enforcer een andere, meer euforische kant op. Met Gold scoorde hij natuurlijk zijn grootste hit maar ook de collaboraties als: Dilemma, On The Go, Sound Intense City en It Must Be hebben hun positieve sporen achtergelaten.
In de komende jaren gaan we absoluut nog veel horen van Max Enforcer, onlangs stond hij samen met Wildstylez op Qlimax en heeft hij zich daar ook absoluut weer mee in de kijker gespeeld. Zo is Lost In Paradise een hele goede eerste solo release op Lose Control Music en kunnen we nog veel goeds van deze man gaan verwachten.

De track is te koop op Hardstyle.com.

Voor meer informatie, zie Lose Control Music of Max Enforcer.

Review door David ‘Mr Lellebel’ Frijda